Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bucephalas

#1
Model S / Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten
søndag 04. januar 2015, klokken 16:12
Sitat fra: Kjærra på søndag 04. januar 2015, klokken 13:19
Sitat fra: Bucephalas på lørdag 03. januar 2015, klokken 00:00
Og da var vi hjemme igjen fra Beitostølen.

Temperatur, høydemeter og føreforhold gir store utslag. Dro fra Beito med 380 tkm (95ish %), ankom Råde (etter en kjapp stopp på Rygge storsenter for litt vel fortjent dim sum) med 110 tkm igjen.

Regner med at dere kjørte uten noe på taket?

Korrekt.
#2
Model S / Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten
lørdag 03. januar 2015, klokken 00:00
Og da var vi hjemme igjen fra Beitostølen.

Temperatur, høydemeter og føreforhold gir store utslag. Dro fra Beito med 380 tkm (95ish %), ankom Råde (etter en kjapp stopp på Rygge storsenter for litt vel fortjent dim sum) med 110 tkm igjen. Minus 7-10 på vei opp, pluss 1-5 på vei ned. Våte veier på vei opp, tørt hele veien hjem. Også så mye grønt på vei ned da...måleren sto dønn på 371 tkm de siste 3 milene inn til Fagernes. Og med såpass å gå på skal det vel innrømmes at det ble et lite momspåslag på hastigheten fra Oslo og hjem, mens jeg kjørte som en prest opp til Beito...

En lærerik første langtur for en TMS nybegynner. Takk for gode råd :)
#3
Model S / Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten
tirsdag 30. desember 2014, klokken 01:10
Liten oppdatering på Råde-Beitostølen turen vår.

Vi kom til Fagernes med 61 tkm. Basert på feedback om 65-70 rekkevidde derfra så tok vi en drøy halvtime på Valdres energi sin nye hurtiglader. Kjørte opp til Beitostølen med forbrukt 59 tkm... Så det hadde kanskje gått. Akkurat ☺. Men uansett greit å toppe opp litt, greit å slippe hjerteinfarkt på første langtur.

Også; stor takk til Valdres energi for gratis og kjapp lading når man trenger det!
#4
Model S / Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten
søndag 28. desember 2014, klokken 00:27
Jeg skal fra Råde (tenk Solli SC) til Beitostølen. 2 voksne, en leken terrier, litt ski og slikt. 301 km i følge Google. Mulig i ett strekk med temp rundt -10 og relativt tørre/bare veier slik det ser ut for øyeblikket?

Er ikke stressa på å komme frem, Type 2 lading i Nes/Fagernes er alternativet, men mest nysgjerrig på om de med erfaring tror det er greit å planlegge det i ett strekk? Har bare hatt bilen en knapp uke, så er ikke helt komfortabel med hva som egentlig er forholdet mellom Typical og faktisk rekkevidde...
#5
Model S / Sv: Endring i Tesla ViN nr som inkl "Driver assist"-pakken?
tirsdag 28. oktober 2014, klokken 12:02
Jeg la inn en kommentar om dette i leveringstråden også, men dette er kanskje et mer egnet sted; min 85S gikk i produksjon i går, og jeg ser nå at de første 6 leser som følger; 5YJSA7. Altså et 7 tall der plutselig, hvor jeg bestemt mener det stod 6 i går.

Noen tanker?
#6
Bestilling og levering / Sv: Statusoversikt - regneark
tirsdag 28. oktober 2014, klokken 12:00
Min 85S gikk i produksjon i går, 27.10. (Bestilt 4 sept.) Ser ut som det blir julegave på far...

Jeg minnes en annen tråd fra tidligere der man diskuterte endringer i VIN. Det var noe om at alle hadde fått byttet ut det sjette sifferet med ett nytt, gjerne fra 3 til 6. Min VIN ser ut til å ha endret seg igjen fra i går, da mener jeg bestemt at det sjette tallet var 6, men i dag står det vitterlig 7 der; 5YJSA7.

Ingen ide hva det kan bety... Har noen andre lagt merke til dette, eller innbiller jeg meg ting?
#7
Bestilling og levering / Sv: Omlegging til vinterdekk. Ved utlevering
fredag 10. oktober 2014, klokken 13:45
Har lest ett eller annet sted at folk har benyttet Dekkmestern. De ligger på andre siden av bygget for Tesla om jeg tolker kartet rett. Skal selv motta min Model S i desember, og planlegger å bare kjøre rundt hjørnet og legge om der.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA