Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hubszo

#1
Volkswagen VW / Sv: Mail om oppdatering av Car Net e-remote
onsdag 19. oktober 2016, klokken 14:23
Hei,

Kan dere dele deres erfaring med den oppdaterte Car-Net portalen. Min er dessverre utrolig dårlig. Det var allerede flere problemer med tidligere versjoner på både drift og funksjonalitet men den ny løsning mangler flere funksjoner og i tillegg kommer med en av de verste utformingen av nettside jeg har sett. Jeg har allerede kontaktet kundeservice med detaljert beskrivelse på de fleste problemer/feiler og fikk jeg ganske dårlig (dum på noen punkter) tilbakemelding fra de.

Dere kan lese min e-post og svar fra Møller nedenfor:

------------------- Opprinnelig melding -------------------
Fra: Hubert
Mottatt: 9/28/2016
Til: Kundeservice
Emne: Oppdatert Car-Net tjenester (nettside og Android app) - Kundenummer:

Hei,

Nå det er ferdig med oppdatering av den Car-Net tjenesten og jeg må si at jeg dessverre opplever den ny løsning på en veldig skuffende måte.

1) Car-Net nettside:
a) før oppdatering de fleste av de mest brukt info ble vist på hele skjerm, nå ca. 50% av skjermplass er "spist" av stor bilde av en bil. Derfor til å se alle elementer på skjermen mann må bla nedover. Og det spiller ingen rolle hvis jeg bruke 14" laptop skjerm eller 24" skjerm på pult.
I kontrast tekst på de fleste elementer på siden er er svært liten.

b) 'e-styring', kanskje den viktigste funksjon virker ikke/ er ikke tilgjengelig med feilmelding: 'e-styring: Datainnhentnig mislykket'

c) 'Bilstatus' vindu kan oppdateres bare manuelt med feilmelding som kommer ofte hvis mann gjøre det. 'Ladenivå' mangler bedre indikasjon med f.eks % (den liten blå linjen er en vits).

d) 'Favoritter' fane kan bruke til å lagre mest brukt elementer men den kan ikke tilpasses og ikke minst denne fanen er fortsatt plagt av problem beskrevet i pkt. 1

e) 'Innstillinger' - språk av portalen kan ikke endres - seriøst???

2) Car-Net app (Android 6.0.1):
a) pinkode er ikke lengre tilgjengelig, mann må taste passord hver gang!!!

b) 'e-manager' modul mangler 'Departure time' seksjon hvor mann kan programmere neste reise og automatisere oppvarming av bilen. Den er vist i Demo modus.

Avventer deres rask tilbakemelding på alle disse nevnte problemer.


------------------- Svar -------------------
Vi beklager sen respons på denne henvendelsen. Grunnet stor pågang av henvendelser har responstiden blitt lenger.

Det var problemer med Car-Net-tjenesten etter migrasjonen, som nå har vart i to uker. Dette ble nå løst denne uken der funksjonene skal være i orden og en skal kunne benytte seg av tjenesten. Men vi erfarer at det er flere som fremdeles har problemer med å bruke noen av e-styringsfunksjonene.

Oppløsningen på brukerprofilen er ganske så stor ja. Det er mulig å endre på zoom-innstillingene på nettleseren slik at selve siden blir mindre. Da skal ikke de ulike feltene ta så mye plass av skjermbildet. Skriften vil da bli mindre når du endrer på zoom-innstillingene, og her vil også favorittene få bedre bilde. (seriøst!!!)

Når det gjelder e-styring og bilstatus skal dette problemet være løst. Om det fortsatt er et problem må vi eskalere din sak inn til Car-Net support team for analysering.

Vi har sett det ikke er mulig å få endret språk og land som vi videreformidler til Car-Net teamet.

Når det gjelder Car-Net appen fins ikke PIN-kode funksjonen inne på den nye Car-Net-plattformen. Vi har gitt en tilbakemelding til Car-Net teamet om at det er flere brukere som ønsker å ha denne funksjonene for å logge seg inn på appen. For nå så må en logge seg inn med samme brukernavn og passord som på webprofilen.

Avgangstider er noe de jobber med å få tilbake som en funksjon inne på webprofilen, da dette ble borte under oppdateringen.

Dersom det fortsatt ligger problemer hos deg så gi oss en tilbakemelding slik at vi kan ta dette videre med Car-Net support team.

Vennlig hilsen
Nyima Cham
Kundeservice
----------------------------------------------------------
Harald A. Møller AS
Norway
Frysjaveien 31b, 0411 Oslo
Postboks 6671 Etterstad, 0609 Oslo
Phone.: +47 24 03 35 70
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA