Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Flaago

#1
Jeg har samme lyd, varer kun 3-4 sekunder under første akselerasjon når bilen har stått noen timer.
#2
Model S / Sv: Ettermontering av hifi i Trøndelag
onsdag 24. februar 2016, klokken 09:34
Jeg har Premium, men kunne godt tenke meg en "all in" pakke ja.

Jeg synes premiumpakken er skikkelig trist, veldig stor nedtur fra Mcintosh og Audison som jeg er vant med.
#3
Model S / Sv: Spotify blir endelig integrert med Tesla Model S
tirsdag 22. desember 2015, klokken 09:55
Sitat fra: fonberg på tirsdag 22. desember 2015, klokken 09:47
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 22. desember 2015, klokken 09:26
Noen som har mottatt  den nye oppdateringen ?

Det ryktes at Spotify vil pushes ut sist til P85D-sutrekoppene  ;D
Drittsekkoppførsel....
#4
Model S / Sv: Calling P85D owners world-wide
lørdag 31. oktober 2015, klokken 14:47
Bare gi meg 120 000 kr så skal du ikke høre flere klager fra meg....
#5
Model S / Sv: Poll for P85D eiere: Klage Tesla inn for forbrukerrådet
lørdag 24. oktober 2015, klokken 12:27
Poenget er nettopp at de har hatt stor gevinst ved å oppgi feil data på kun toppmodellen.  Ca 130 000 pr bil i forhold til modellen under.
#6
Model S / Sv: Calling P85D owners world-wide
torsdag 08. oktober 2015, klokken 18:16
Nå er forskjellen på P og S modellen ca 0,6 sekunder,  men da jeg kjøpte bilen var oppgitt forskjell ca 1,5 sekunder.
Derfor betalte jeg over 100 000 mere for P modellen......
#7
Model S / Sv: Calling P85D owners world-wide
torsdag 24. september 2015, klokken 08:41
Det det koker ned til er at Tesla bruker en målemetode for denne bilen og en annen målemetode for de andre modellene..
Dermed ble vi lurt til å betale ekstra for denne modellen.
#8
Model S / Sv: Calling P85D owners world-wide
onsdag 23. september 2015, klokken 14:39
Nå har jeg snakket med forbrukerrådet.

De anbefaler følgende.

1) Få fatt i dokumentasjonen på at P85D ikke leverer antall hestekrefter som oppgitt, + dokumentasjon på at P85D sine 0-100 tider er oppgitt med rollout og at S85D sine tider ikke var med rollout.

2) Send dette til Tesla, i en mail, be om avslag i prisen, be om svartid maks 2 uker, ellers blir klagen sendt til forbrukerrådet.

3) Send klagen til Forbrukerrådet via deres hjemmesider.

Dersom de får flere klager vil de samkjøre disse. 

Noen som har link til disse dataene, der de er behørig og oversiktlig dokumentert?
#9
Model S / Sv: Calling P85D owners world-wide
tirsdag 22. september 2015, klokken 15:24
Ja det svaret var akkurat så arrogant at jeg gidder å være med i en fellesklage eller sak til forbrukerrådet eller hva nå folk vil finne på.

Det minner skremmende om Apple.
#10
Model S / Sv: Calling P85D owners world-wide
tirsdag 22. september 2015, klokken 14:28
Jeg ble irritert av Tesla sitt svar i avisene, så jeg sendte denne mailen til de;

Hei, jeg er interessert i å oppgradere til den nye L mode, har ringt om dette før, men har stadig ikke hørt noe om pris og tidspkt.


Jeg er en av de som ikke har gått aktivt ut og protestert og signert diverse underskriftskampanjer, da jeg ville gi Tesla mulighet for å svare på kritikken omkring dette temaet.
Men når jeg nå leser i diverse aviser at dere uttaler at det er et lite fåtall som føler seg snytt, så tenkte jeg at jeg ville ta det opp i denne mailen.

Jeg tror det store flertall som kjøpte P85D synes det fikk svært lite igjen for de 100 000-150 000  de betalte ekstra i forhold til å kjøpe en S85D. At vi ikke skriver under på kampanjer betyr ikke at vi ikke er misfornøyd.

P85D er en meget god bil, men forskjellen til en S85D er svært mye mindre en det vi ble forespeilet ved kjøpstidspunktet.

Og problemet her er at Tesla visste dette utmerket godt da, men villedet oss kjøpere.
Angivelse av for høy motoreffekt , bruk av rollout kun på P85D og ikke på S85D viser jo at Tesla forsøkte å skape en oppfatning om  stor forskjell mellom de to modellene slik at vi betalte over 100 000 ekstra for å få den sprekeste modellen.

Jeg synes det er trist at Tesla på denne måten har lurt mange kjøpere. Det er ikke på denne måten man bygger seg goodwill.

Jeg håper virkelig at prisen på L oppgraderingen viser at dere forstår denne frustrasjonen som nå begynner å vise seg. Jeg tror det vil være klokt.
#11
Model S / Sv: Bytte høyttalerelement?
tirsdag 18. august 2015, klokken 15:54
Problemet er jo at det ikke høres bra ut.
Øvre mellomtone er hard, skingrende, og diskanten er spiss. Dypbassen er fraværende og den øvre bassen mangler kontroll.
Jeg er veldig skuffet,  gleden av å skru opp er fraværende :(
#12
Model S / Sv: Bytte høyttalerelement?
mandag 17. august 2015, klokken 22:43
Skulle ønske det var noen firma eller enkeltpersoner som tok tak i dette for oss hifi frelste.
Jeg har super hifi pakken eller ka nå tesla kaller det, og ærlig talt det er fryktelig dårlig lyd.
#13
Model S / Sv: De tåler ikke å bli frakjørt av en elbil
søndag 16. august 2015, klokken 20:33
Det er ganske fascinerende å se hvordan disse trådene lever sitt eget liv, etter side 2 er topic bare et glemt minne :)
#14
Model S / Sv: Kun kald luft i kupeen?
lørdag 20. juni 2015, klokken 03:14
Står aircondition på?  Dvs at det lyser blått?  Ellers blåser det bare kald luft.
#15
Model S / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
mandag 08. juni 2015, klokken 12:54
Jeg er naboen din
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA