Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SilverBullet

#1
Model Y / Sv: Model Y Performance - Bremseservice
søndag 24. september 2023, klokken 16:00
Sitat fra: kaistian på onsdag 13. september 2023, klokken 10:34Vil anbefale deg å bruke service manualen til Model Y, der står det hva du trenger samt hvor hard boltene skal trekkes til.
Står der at det er E18 Torx, står forøvrig at boltene må byttes også.

https://service.tesla.com/docs/ModelY/ServiceManual/en-us/GUID-69D5F8F7-E716-4BEA-804F-AF5B9BD3CF7D.html
https://service.tesla.com/docs/ModelY/ServiceManual/no-no/GUID-69D5F8F7-E716-4BEA-804F-AF5B9BD3CF7D.html

Man må bestille tilgang, men koster 0 kroner.
Hvordan får man bestilt dette til kr 0? får kun opp div. priser
#2
Bestilling og levering / Sv: Levering model Y performance
mandag 28. november 2022, klokken 13:22
Sitat fra: ELTesla på mandag 28. november 2022, klokken 13:04
Litt spent på Quicksilver jeg. Ingen som har fått vite fra Tesla om det finnes muligheter for å få bil i år?
Her å men ikke hatt noe leverings estimat på flere uker... bestilte i starten av mai, Trondheim.
#3
Sitat fra: sjokomelk på søndag 17. juli 2022, klokken 16:15
Dagens største agurksak uten noe nytt. Tesla har sagt i lang tid (mer enn ett år?) at de kun skal produsere svarte og hvite biler til å begynne med i Berlin. Etter hvert som de blir ferdige med å bygge fabrikken og kan oppskalere produksjonen vil de begynne å produsere biler med andre farger også.
Det var på ingen måte ukjent for meg men leste det vel litt kjapt og tolket det dit hen at hvis du hadde bestilt en YP i annen farge som for mitt tilfelle så skulle den lages i Kina.... en click bait som jeg gikk rett på der ::)
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vinter og senkestag?
søndag 10. oktober 2021, klokken 15:20
Høyden er justert der den skal være så justering er egentlig ikke noe tema. Har kjørt på originale stag fram til denne sesongen da jeg kjøpte nye felger å stance´n ikke ble riktig på standard low.

Tar bremse service en gang i året og er litt skeptisk om Tesla gjør seg noen notater som kan skape trøbbel om en garantisak evnt. skulle oppstå en gang. Erfaringer med dette noen?
#6
Model S 2013 - 2022 / Vinter og senkestag?
fredag 08. oktober 2021, klokken 21:17
Hva gjør folket eller hva anbefales demonter eller lar de stå på? Litt skeptisk til hvor godt de tåler saltsuppa selv om de er av god kvalitet og i rustfritt. Så blir jo standard høyde lavere en normalt og det er ett lite minus selv om jeg ikke har justert den i kjelleren ca. 5mm lengre stag.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Diffuser bak, Maxton
tirsdag 22. juni 2021, klokken 22:46
Sitat fra: Sandvika på mandag 14. juni 2021, klokken 15:49
Ikke testet, men ekstremt skeptisk.
Noen med mer peil på areodynamikk eller racing må gjerne få korrigere meg, men formålet med en diffusor er å skape et rom for luften til å ekspandere og skape et område med lavere trykk som igjen gir mer marktrykk og mindre turbulens i møte med luften som kommer fra siden.

Når diffuseren som her limes utenpå eksisterende støtfanger så klarer jeg ikke å se hvordan de klarer å spre luften bedre eller unngår ekstra turbulens. Får en viss feeling av at dette er produkt som har samme funksjon som laksetrappene på Asconaene og Datusene på 80 tallet...
Laxetrapp er i vinden igjen :D
#8
Model S 2013 - 2022 / Diffuser bak, Maxton
søndag 13. juni 2021, klokken 18:44
#9
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
søndag 30. august 2020, klokken 13:42
Da var hjulene på men det gikk ikke helt knirkefritt... Hjulene går klar bortsett fra at innerskjermene bak tar litt borti dekket når bilen sto oppjekket så jeg antok at det måtte friseres men når jeg tok av jekken og den sto i high så var alt ok.

Men det som var litt pussig er at hjul spindlene foran stikker så langt ut at senterkoppene ble presset ut når jeg satt på hjulet :o Bak var det klaring for de. Jeg måtte frese av 2-3mm for å få de på mye mer er det ikke mulig å ta av koppen før det går i gjennom og da gikk det sånn akkurat på. Merkelig at avstanden avviker ift. bak så mye men det er vel Tesla standard kanskje :-\

Felgene er ZITO ZS03 9x21 ET35, bak 10,5x21 ET35

#10
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
fredag 21. august 2020, klokken 21:22
Sitat fra: Muffinman på fredag 21. august 2020, klokken 12:46
ET35 bør gå ja, med forbehold om at ikke alle biler er like. Kommer an på hvilken cambervinkel du har, hvilken bakkeklaring bilen er satt opp med osv.

Husk at om du jekker opp slik at hjulene henger når du måler får du feil mål.
Hadde ikke tenkt å jekke opp men justere opp til very high å sjekke. Endrer avstand seg noe nevneverdig mellom very high og low da?
#11
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
torsdag 20. august 2020, klokken 22:24
Sitat fra: egolfxxx på tirsdag 18. august 2020, klokken 21:27
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 18. august 2020, klokken 19:21
Tja, det er jo i utgangspunktet mutrene som skal holde felgen sentrert. Senterringen har vel egentlig bare en funksjon under monteringen? Selv har jeg opplevd at ringen har ramlet av, og ingen ting merkbart skjedde.

10,5" og ET45 vil neppe fungere uten spacer. Mange må bruke spacer med Vossen 10,5" og ET38. På min bil med camber -2,3 gikk det sånn på håret uten med slike Vossen-felger, men det var ikke mer enn 1-2mm klaring på ene siden og det ble merker på støtdemperen over tid (ting beveger seg under kjøring).

Hvis du monterer justerbare camberstag og reduserer den negative vinkelen der bak kan det hende det går uten spacer, for da kommer øvre kant av hjulet  mer ut i hjulbuen.

Jeg har 9" og ET30 foran, og det fungerer ihvertfall. Original21" er jo ET40 og 8,5"; indre felgkant vil havne 7mm lenger inn enn disse, 5mm lenger inn enn mine. Jeg vil tro at det går, men ville ikke satset et felgkjøp på det.

Takk for svar :+1: jeg gidder ikke noe sånn akkurat opplegg og spacere dette utgår for min del det har jeg blitt for gammel for :laugh: jævlig synd da jeg synes felgene så veldig bra ut.... for lete videre da.
Viser seg at jeg de har oppgitt feil info og at det er ET35 på 10,5 felgen ikke 45 da bør det vel funke fint? Får heise opp å ta mål med felgene i dag for å få hva som er klaringen med org. felgene for å være på den sikre siden.
#12
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
tirsdag 18. august 2020, klokken 21:27
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 18. august 2020, klokken 19:21
Tja, det er jo i utgangspunktet mutrene som skal holde felgen sentrert. Senterringen har vel egentlig bare en funksjon under monteringen? Selv har jeg opplevd at ringen har ramlet av, og ingen ting merkbart skjedde.

10,5" og ET45 vil neppe fungere uten spacer. Mange må bruke spacer med Vossen 10,5" og ET38. På min bil med camber -2,3 gikk det sånn på håret uten med slike Vossen-felger, men det var ikke mer enn 1-2mm klaring på ene siden og det ble merker på støtdemperen over tid (ting beveger seg under kjøring).

Hvis du monterer justerbare camberstag og reduserer den negative vinkelen der bak kan det hende det går uten spacer, for da kommer øvre kant av hjulet  mer ut i hjulbuen.

Jeg har 9" og ET30 foran, og det fungerer ihvertfall. Original21" er jo ET40 og 8,5"; indre felgkant vil havne 7mm lenger inn enn disse, 5mm lenger inn enn mine. Jeg vil tro at det går, men ville ikke satset et felgkjøp på det.

Takk for svar :+1: jeg gidder ikke noe sånn akkurat opplegg og spacere dette utgår for min del det har jeg blitt for gammel for :laugh: jævlig synd da jeg synes felgene så veldig bra ut.... for lete videre da.
#13
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
tirsdag 18. august 2020, klokken 17:57
Kan noen bekrefte at dette oppsettet funker på TMS:
Foran 9x21 ET35 og Bak 10,5x21 ET45, dekk 245/35 og 265/35, felgene er forøvrig ZITO ZS03
Også skeptisk på at felgene ikke har org. nav diameter så man må bruke senterringer. Erfaringer?

Setter pris på tilbakemeldinger stoler ikke helt på dekkpusheren selv om de bør være legit......
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dørhåndtak... Igjen..
lørdag 02. mai 2020, klokken 09:40
Sitat fra: Klykken på onsdag 22. april 2020, klokken 11:24
Det som kan skje er at de krangler pga folien. Men håndtakene er en gjentakende og kjent feil, så bør gå greit. Nei, mener hele håndtaket og innmat er en hel del.

Kan melde om at de flytter over selve håndtaket ref. delenr over i innlegget mitt :+1: om LED i håndtaket er defekt antar jeg at hele må byttes.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dørhåndtak... Igjen..
tirsdag 21. april 2020, klokken 19:02
Sitat fra: Klykken på tirsdag 21. april 2020, klokken 08:30
Du får dette fikset hos tesla uten kostnad. Med en gang du rører dette selv, og det er tydelig, vil du selv måtte betale for en reperasjon.
Bør være kort ventetid hos de fleste SC nå. Bestill time i appen.
Har booket time var bare nysgjerrig på om dette var en gremlins som løste seg selv ::)
Vet noen om de Bytter over håndtaket? Har folie på d... Fikk dette delenr. oppgitt i ett estimat for noe de trodde var feil på håndtaket ifm men en annen sak. Ref. no grip:ASY- EXT HANDLE, RH, GEN3, NO GRIP, SVC(1100300-
S0-A)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA