Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - erkern

#1
EAKF: Jeg mener den (for Eber Hydronic II) gule kabeln fra "Connector S1"; Chamber 7; 0,5mm2; gul; Switch on "Plus" som skal kobles til +12V for å starte varmeren. Eller er jeg ute og sykler?

torgrand: Ja, kanskje.. Det er jo da en nackdel mtp det som tidigare har sagts om sot osv. Men jeg tror nok att forvarmingen er aktiv mer enn 5 min..? Ser det står 20min her, har ikke målt tiden selv.. og da burde den vel ha fått god effekt? http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=18203.0

Har selv utendörs parkering for nå og det ville varit ett alternativ. Som jag förstått har dere anre koblet den til +12V cig.uttaket? (eller hvorfra?). Det finnes jo en kabel for viftestyring (chamber 3 black/red) men som jeg forstått det så brukes denne hvis man har f.eks en "remote" eller liknande..
#2
Hei Ohm, Torgrand, EAKF m.fl. Och takk for fina tips och guider!

Vore det inte en ide å koble startsignalkabeln (gul, Switch on "plus") til strömförsyningen for viften..? Således kan man, om man så önskar, få dieseloppvarmet ved tidsstyrd (og med app) förvärmning. Og att man förstås har en bryter i kupen for avstängning da du ikke önskar oppvarming m diesel.. Förutsätter förstås att man har kabel ad modum EAKF.

Takksam for inspill om dette.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA