Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - bullfinch

#1
Model 3 / Sv: Hvorfor jeg trolig ikke henter ut min Model 3
fredag 04. august 2017, klokken 14:20
Jeg vurderer passat gte lease i tre år og ta en ny vurdering da. 176k for 45k km/3år er ikke så galt egentlig. Tipper hengerfeste blir lansert før du kan få bilen i Norge. Ville nok anbefalt deg å holde på reservationen uansett.

Sent from my E5823 using Tapatalk

#2
Model 3 / Sv: Hvilken farge skal du ha på din M3?
onsdag 02. august 2017, klokken 14:45
Jeg har ikke helt skjønt hvorfor farge er så viktig på bil. Kona får bestemme sålenge ho ikke går helt av skaftet. Bilene kommer vel egentlig bare i fine farger uansett. Kunne gått for rosa, bare jeg hadde fått med hengerfeste

Sent from my E5823 using Tapatalk

#3
Viktig. Ellers kunne jeg kjøpt mds eller passat gte.

Sent from my E5823 using Tapatalk

#4
Model 3 / Sv: Model 3 vs Model S - Kjøpe eller ikke kjøpe
søndag 23. juli 2017, klokken 13:41
Sitat fra: bullfinch på søndag 23. juli 2017, klokken 13:39
Sitat fra: steam på søndag 23. juli 2017, klokken 13:31
Sitat fra: bullfinch på søndag 23. juli 2017, klokken 13:12
Model 3 har hengerfestemulighet.

Sent from my E5823 using Tapatalk

Det er faktisk et sykt godt poeng. Hvorfor i all verden har ikke S det?
Eneste grunnen til at jeg ikke har mds. Er jo en helt fantastisk bil. Spent på om hengerfeste kommer med en gang på md3. Blir tidlig frokost på lørdag 0600. Gleder meg til å se release.

Sent from my E5823 using Tapatalk
Jo. En annen grunn. 750-850k er litt mye for bruksbil også.

Sent from my E5823 using Tapatalk

#5
Model 3 / Sv: Model 3 vs Model S - Kjøpe eller ikke kjøpe
søndag 23. juli 2017, klokken 13:39
Sitat fra: steam på søndag 23. juli 2017, klokken 13:31
Sitat fra: bullfinch på søndag 23. juli 2017, klokken 13:12
Model 3 har hengerfestemulighet.

Sent from my E5823 using Tapatalk

Det er faktisk et sykt godt poeng. Hvorfor i all verden har ikke S det?
Eneste grunnen til at jeg ikke har mds. Er jo en helt fantastisk bil. Spent på om hengerfeste kommer med en gang på md3. Blir tidlig frokost på lørdag 0600. Gleder meg til å se release.

Sent from my E5823 using Tapatalk

#6
Model 3 / Sv: Model 3 vs Model S - Kjøpe eller ikke kjøpe
søndag 23. juli 2017, klokken 13:12
Model 3 har hengerfestemulighet.

Sent from my E5823 using Tapatalk

#7
Hei!
Elsykkel som ikke har tålt å stå ute.
Batteriet er bra og antar motoren har det greit.
Panelet på styret er helt ferdig.

Greieste hadde vært å koble batteriet rett på motoren med en knapp imellom ville jeg trodd.
Men det går tre ledninger til motoren så jeg tipper det ikke er en DC-motor (må gjerne komme med tips her).

Beste alternativ da er å kjøpe en billig motor controller for tilsvarende volt på ebay?

Kan jeg koble batteriet rett på motoren?

Kom gjerne med tips og triks.
#8
Model S / Sv: Trenger ro i sjela og gode råd
torsdag 06. juli 2017, klokken 21:37
Tesla roadster er en fantastisk vinterbil hvertfall. Bare rent kjøremessig såklar, den er jo ikke akkurat laget for snø. Bare du husker at det er over 2 tonn og legger litt penger i dekk så tror jeg det skal gå fint. Du bør øve litt på hvordan ting er når det slipper, men tipper du blir fornøyd

Sent from my E5823 using Tapatalk

#9
Model S / Sv: Trenger råd angående mulig Tesla kjøp
tirsdag 04. juli 2017, klokken 13:17
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:57
Med pris maks 600k ville jeg siktet meg inn på en S85D med en del utstyr.
Det bør være mulig med type 30-50.000km på telleren.

0-100 på ca 4,4 sek, god rekkevidde, 118kW maks effekt på supercharger.
3/6 år igjen av garantitiden.

Sitat fra: bullfinch på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:22
Skal du ha noe for å virke kaksete er a7 billigere og bedre satt sammen.

I 2017 stråler ikke A7 noe annet enn "jeg har sovet i timen". Greit for en gråhåret på 75 som ikke er åpen for nye produkter (stereotyp, jeg vet). Men kaksete er det siste jeg tenker om dyre fossilbiler nå.
Det som er helt sikkert er at ingen snur seg etter en tesla. MB s-klasse samme hvilket år gjør det. Du kan kjøpe bil til 100k og folk tror du har penger. Model s og v70 kan du bruke 1,5mill på og aldri har noen brydd seg.

Sent from my E5823 using Tapatalk

#10
Model S / Sv: Trenger råd angående mulig Tesla kjøp
tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:22
Billigste er å leie deg en ice når du skal på langtur. Eventuelt byttelåne med noen du kjenner. Om du er lidenskapelig opptatt av bil og ønsker å ha noe som er fint er model s et dårlig valg synes jeg. Du har lik bil som alle andre. Om du digger elbil så er det bare å kjøre på. Jeg ville kjøpt en med ap2. Plutselig er du langt mer avhengig av det enn adaptive cruise. Skal du ha noe for å virke kaksete er a7 billigere og bedre satt sammen. På en annen side har du service og det andre som følger med ice biler.

Sent from my E5823 using Tapatalk

#11
Model S / Sv: Premium Lyd
torsdag 29. juni 2017, klokken 13:12
Jeg hadde kjøpt meg et godt hjemmekino anlegg for pengene. Men jeg er rimelig kjip også.

Sent from my E5823 using Tapatalk

#12
Tesla Roadster / Sv: Kjøpe brukt Roadster
fredag 19. mai 2017, klokken 15:00
Må bruke rud og den går sikkert 30.000 i året hvorav 28.000 er på full gass. Har vurdert å bytte foringene med hockeypucker og spissestagene med noe som tåler å bli kjørt på full gass hele tiden. Når det er slitt svinger bilen frem og tilbake med bakhjulene som du må kontrasvinge hele tiden. Ganske enkelt å merke i 120 altså. Tviler på at en porsche hadde holdt noe bedre om du delte den med 50 folk og alle kjørte som om de fikk låne den gratis uten å betale for drivstoff eller vedlikehold. :)

Sent from my E5823 using Tapatalk

#13
Tesla Roadster / Sv: Kjøpe brukt Roadster
torsdag 18. mai 2017, klokken 17:16
Vi har brukt 46.000,- i året på service på en vi har på jobben. Den kjøres så hardt det går ann å kjøre den såklart. 5 mnd ventetid på service og bare en plass som fikser den er også ikke så veldig positivt. Ellers går den som en kule, også på vinteren.

Sent from my E5823 using Tapatalk

#14
Nå ble jeg skuffet.. Bil i stål, kan like greit kjøpe bolt da. Har brukt 46000 i året for å holde roadsteren på veien siste tre år. Servicetid er det månedsvis av ventetid på. Er ikke veldig positiv til servicen fra bedriften. Om bilen kommer i stål er det jo bare hengerfeste, lane assist og supercharger som er positivt. Bolt har vel bedre lagringskapasitet også?

Sent from my E5823 using Tapatalk

#15
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Serviceavtale - priser?
torsdag 02. mars 2017, klokken 10:28
Det er rimelig å anta at de i norge skal ha inn bilen nesten en gang i året for å smøre bremsene.
Kanskje de kobler til noe greier som "gjør vedlikehold på batteriet". Som i praksis kanskje balanserer celler litt ekstra nøye og sjekker spenning på de ulike delene av pakken. Poenget med batteriservice er vel bare for å garantere seg at ikke mekonomen, snapdrive og resten tar over kundene.

Ettersom denne bilen skal bade i norsk saltslush så tenker jeg det blir en runde på bremsene en gang i året. Litt av problemet er at man nesten aldri trenger å bremse med elbiler ettersom de er så bra på regenerering og at folk kjører nokså pent med de.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA