Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tromic

#1
Model S / Sv: Automatisk nødbrems AP2 etter siste oppdatering
torsdag 03. august 2017, klokken 23:01
Autopilot var ikke koblet til i situasjonen.
#2
Model S / Automatisk nødbrems AP2 etter siste oppdatering
torsdag 03. august 2017, klokken 19:17
Jeg søkte, men fant ikke noen nylig tråd om dette.

Jeg kjørte i oslo sentrum i dag (ca 40 kmt) og var uoppmerksom et øyeblikk. Men auto nødbremsen reddet meg fra en kjedelig kollisjon. I det jeg var i ferd med å kjøre i rumpa på en annen bil, ulte det og jeg kjente bilen bremset ned - akkurat nok til at jeg fikk fart på meg og banket bremsen i bunn. Er dette nytt eller er det bare jeg som har kjørt prikkfritt til nå?
#3
Model X / Sikring av bagasje 6 seter
fredag 25. november 2016, klokken 14:59
Jeg vet dette har vært diskutert tidligere. Men det er vel nå en del som har fått testet bilen noen måneder. Er det noen av dere som har funnet en ok løsning?
#4
Model X / Sv: Foliering/rubberspray/lakkforsegling
onsdag 12. oktober 2016, klokken 19:20
Sitat fra: prophan på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 16:02
Jeg har gått for Xpel helfoliering. Har som nevnt prøvd lakkbehandling (ditec) og føler at de ikke gir samme grad av beskyttelse. Jeg har en sort bil og vet av erfaring at riper og swirls synes med en gang.  xpel 10 års garanti, noe som er greit siden det koster mye. Men gir litt sinnsro samt glede å vite at lakken ser ut som ny de neste 10 år. Kan tenkes også at det gir merverdi til evt neste eier.
Jeg kommer til å poste erfaringer fremover i denne tråden.

Hva må man ut med for såkalt xpel-foliering? Har hørt mye bra om dette. Er det virkelig verdt pengene? Vurderer også dette selv.
#5
Model S / Sv: Foliering
søndag 25. september 2016, klokken 08:35
Jeg har fått tilbud på å helfoliere Model Xi  Xpel-folie. De skryter veldig av denne. Er den så bra som fagfolkene skal ha det til? Koster jo skjorta.

I tillegg er jeg usikker på foliering pga sensorer osv og at Tesla har blitt vel friske i advarsler om garantinekt osv på dette og annet.

Hva sier folket - evt hva vil være alternativet til xpel - rubberspray? Vår situasjon: Aktive familie med tre barn (2, 4 og 6), ikke glad i å bruke masse tid på å vaske, polerere osv. Vil helst ha noe som er så holdbart som mulig uten sær lig vedlikehold utover børsteløs vask i ny og ne. Er mindre opptatt av at det må se griselekkert ut. 
#6
Model X / Sv: Model X - Dekk og felger
lørdag 24. september 2016, klokken 20:03
Sitat fra: TpGn på lørdag 24. september 2016, klokken 19:36
Jeg går for 19" cyclone på vinterhjul. Mulig jeg hadde gått for 20" hvis cyclone var tilgjengelig. Blir fin variasjon i forhold til mine sorte 22", regner også med at forskjellen i rekkevidde jevnes noe ut mellom sommer/vinter på denne måten.

Edit: de sorte felgene er MYE finer i virkeligheten enn hva man kan se i konfiguratoren.

Stilig! Men jeg klarer ikke bestemme meg for om mørkgrå mot svarte felger blir kulere enn sølv mot mørkegrå. Hva synes folket?
#7
Model X / Sv: Model X - Dekk og felger
lørdag 24. september 2016, klokken 11:10
Dere som har fått bil. Hva har dere valgt når det gjelder vinterhjul? Kjøpt via Tesla eller tredjeparts? Ser jo at man fort får hjulpakke med dekk til 10' mindre andre steder.

Er usikker på hva vi skal gjøre all den tid Tesla har blitt vel friske i advarsler om bruk av ikke originale felger også.

Tar også i mot bilder og tips til type og farge felg. Har lyst på sorte, men usikker på om det står til Midnight Silver og svarte seter.
#8
Model X / Sv: Tilhengerfeste Model X
fredag 23. september 2016, klokken 13:01
Jeg beklager hvis dette diskuteres i en annen tråd, men er det noen av dere som har fått bil som vet hva maks-trykk på kula står oppført som?

Jeg vurderer å skaffe meg en slik "cargo-Box" men ble veldig i stuss på hvor stor jeg kan velge.
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=44101738 (noe sånt, ikke nødvendigvis  denne typen)
#9
Model S / Sv: Tesla på finn.no
onsdag 14. september 2016, klokken 20:39
Hva ville du lagt den ut for hvis jeg fikser ripene?

[/quote]o

Hvis du vil få en ok pris for den må du fikse ripene, hvis ikke så velger ALLE en annen bil uten riper med mindre du går kraftig ned i pris.
[/quote]
#10
Model S / Sv: Tesla på finn.no
onsdag 14. september 2016, klokken 20:23
Hei alle sammen! Vi skal legge ut vår S85 (des 2013) for salg men er litt usikker på et par ting:

- bilen har to små områder med
med "parkeringsriper" (bakskjerm og forskjerm). Bør vi utbedre dette før salg eller får vi ikke igjen pengene? Utover dette ser bilen bra ut.

- prisfastsettelse. Veldig forskjeller på Finn! Hva skal vi legge den ut for? 70 000 km. Alt av utstyr - soltak, luft, syv seter, ultra lydanlegg, dobbeltlader + ettermontert godkjent ledbar som fjernlys og solfilm på ruter.

Vi ser for oss å selge bilen før 1. oktober.
#11
Hei forum,
Min trilling (Imiev) runder 5 år i oktober. Da går garantien ut. Hva bør jeg gjøre før den tid? Jeg har tenkt på en garantiutløpstest. Noe annet folket vil gjøre/sjekke før garantien utløper?

#12
Takk for mange gode tilbakemeldinger. Jeg skal sjekke dette med at den ikke står i P kan være den banale årsaken. For bilen starter jo alltid til slutt.

Hvis det fortsetter, skal jeg sette bilen inn over sommeren og få noen til å se på den. Skal holde dere oppdatert.
#13
Vi har en snart fem år gammel Imiev. Har gått som en klokke til nå. Ikke noe tull - en skikkelig arbeidshest. Den siste måneden har vi ved noen tilfeller opplevd at bilen ikke starter. Altså at man vrir om nøkkelen, men at lyden + grønt "ready"ikke lyser. Etter gjentatte forsøk, starter bilen. På meg virker det som dårlig startbatteri. Ofte har dette skjedd i perioder hvor bilen går mange småturer, ikke lengre strekk. Men forhandler har sjekket batteriet og sier det er ok. Hva kan det være da? Noen som har opplevd dette før?

Skal levere den inn igjen for diagnose, men greit å kunne si noe mer om hva andre evt har opplevd.
#14
Tilbake til defekte UMCer. Min fungerer bra, med unntak av åpning av ladeluke. Merker jeg synes dette er litt irriterende. Bytter Tesla den hvis jeg klager?
#15
Model S / Sv: Tesla winter experience
søndag 10. januar 2016, klokken 20:39
Skjønner. Det er altså ESP som forårsaker "gyngingen" frem og tilbake. Nå høres jeg ut som en idiot sjåfør, men det skal sies at det var svært, svært glatt begge dager. Jeg syntes jeg tok det med ro, tydeligvis ikke nok.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA