Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - flunde

#1
Model X / Sv: Seter
mandag 18. september 2017, klokken 15:25
Dette er dashbord og tak på standard (svart innertak)
#2
Sitat fra: nagela på onsdag 23. november 2016, klokken 18:14
Kan noen bekrefte/avkrefte om følgende virker som en fornuftig forespørsel:

Be om følgende fra installatør:
Installasjon av Tesla Wall box, med 3 fase 32A tilførsel og 40A sikring  pluss jordfeilbryter type B ( f.eks 4P 63A Chint NL210) .og tilførsel kabel 10 eller 12 kvadrat. (f.eks PFXP 3G10 for 230V)

Dette forutsetter at det er nok kapasitet på hovedsikring, og at strømleverandør tillater 32A uttak.
Hvis ikke må det justeres ned til f.eks 25A eller 20A.

Vil denne bestillingen være helt likt både for 230V It og 400V anlegg (bortsett ifra betegnelse på kabel) ?

Eventuellt ta med ved 230V IT nett: laderen koplet opp som  "230V Trefas uten N", se vedlagt info fra Tesla. og legge ved installasjonsveiledning for Wall box

Du trenger 4G10 PFXP. 40A elementsikring. Såvidt jeg har forstått er det enkelte nettleverandører som har motforestillinger mot 32A/1 grunnet skjevlast i nett. Du setter jo opp en 40A/3 og vil trekke maks 16A på to faser så dette tror jeg du ikke trenger å ta med i forespørselen.

Jeg anbefaler deg å bestille alt dette elektromateriellet fra Kirkebø (jkirkebo@gmail.com). Det gjorde jeg, det sparer du mye penger på. Du må da naturlig nok måle opp hvor langt kabeltrekk det blir slik at du bestiller riktig lengde :)

#3
e-Golf / Sv: Hvor lang leveringstid er det på E-Golf nå?
torsdag 25. september 2014, klokken 11:59
Sitat fra: torsteo på onsdag 24. september 2014, klokken 18:25
Sitat fra: flunde på onsdag 24. september 2014, klokken 17:15
Bestilte 10. sep 2014, fikk "estimert produksjons-uke: 47".


Med eller uten VP. Jeg bestilte I starten av September med varmepumpe og jeg har blitt forespeilt levering I mars kanskje.....

Det er uten varmepumpe. Det ble også presisert at disse estimatene sjelden stemte. Tipper jeg har bil i januar en gang.
#4
e-Golf / Sv: hjelp... "strømtom" ved gardermoen...
onsdag 24. september 2014, klokken 17:16
Er det slik at man er fritt frem til å lade på alle Møller forretninger hvis man har VW?
#5
e-Golf / Sv: Hvor lang leveringstid er det på E-Golf nå?
onsdag 24. september 2014, klokken 17:15
Bestilte 10. sep 2014, fikk "estimert produksjons-uke: 47".
#6
e-Golf / Sv: Utvendig farge - hva er ditt valg?
fredag 12. september 2014, klokken 21:06
Reflekssølv!


#7
e-Golf / Sv: LED hovedlykter..
fredag 12. september 2014, klokken 20:34
Hei,

Jeg prøvekjørte e-golf på kvelden. Har en 2009 Audi A4 med bi-xenon fra før av. Opplevde lysene på E-golf som bedre/sterkere. Merket det først da jeg satt meg i Audi'n igjen etterpå, det var altså en vesentlig forskjell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA