Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - superelbil

#1
Sitat fra: bobakka på onsdag 04. januar 2017, klokken 12:44
Hvor fikk du tak i batteri i Pioneer radioen for 100 kr?

Jeg har forøvrig samme kostnadsbilde som deg, men valgte å bytte skiver samtidig som klossene var nedslitt i fjor.

http://www.ebay.com/itm/338937010176-Replacement-battery-For-Pioneer-AVIC-F320BT-/171966185768?hash=item2809fbc128:g:8fUAAOSwYHxWGytb

Her på Ebay :)
#2
Nytt år, ny start for i-miev! Var nettopp på NAF og fikk godkjent periodisk kjøretøykontroll.
Nå er bilen gått 101 000 km med originale bremseskiver, de får nå to nye år de kan få ruste seg på.

Påkostninger som er gjort:
Klossene har blitt byttet EN gang.                         Priser ca: 1000
Så er det kjøpt vindusviskere 2-3 ganger.                              600
Batteri til Pioneer radioen er bytta en gang.                           100
Kjøpt vinterdekk og sommerdekk.                                       5000
Spylervæske.                                                                      300
Lyspærer.                                                                           100
OBD adater til å lese ut batteri informasjon                            300
Periodisk kjøretøykontroll 2 ganger                                      1500
Serivce 60 000                                                                   3500

Ellers så har jeg vasket bilen i maskin, støvsugd og byttet dekk.
Batteriet har tapt seg 15%

Denne bilen er billig å eie!
Hva er dine kostnader med å ha bilen?
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Påkjørt bakfra
tirsdag 30. august 2016, klokken 23:12
Litt dumt uten leiebil, men det handler vel mest om prioriteringer. Får bare ikke gjort like mye som om jeg hadde hatt bil i den perioden. Har fått lånt bil privat når det var skikkelig krise.
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Påkjørt bakfra
mandag 29. august 2016, klokken 00:56
Det var ulike selskap ja. Han eller det firmaet som kjørte i bak hadde IF. Jeg har selv Storebrand. Jeg var på et skadeverksted som sa at de hadde Nissan Leaf inne omtrent hver uke. Den lokale Nissan forhandleren her har ikke skadeverksted dessverre. Jeg har ikke leiebil i min forsikring men er avhengig av bil pga jobb og skole, har ordna det med at jeg ikke har fått gjort begge deler og har heller ikke fått reist dit jeg pleier når jeg vil.

Noe av det som er mest irriterende er jo at den også har sunket kraftig i verdi pga at den har vært i en skade og blitt "fikset". For om jeg skulle solgt bilen nå regner jeg med at jeg ville fått minimum 20-30 lapper mindre for den enn om den hadde vært skadefri.

Jeg skal ringe dem for dette plager meg veldig mye.
#5
Leaf 2010-2017 / Påkjørt bakfra
søndag 28. august 2016, klokken 23:52
Etter ca en måned og 3200 km ble jeg påkjørt bakfra av en som ikke klarte å stoppe. All skyld kom på han. Skadene på bilen ble taksert til 65 000 kroner. Jeg fikk henta bilen etter at den var fiksa 26.08.16. Nå ser jeg at bakre støtfanger har en annen fargenyanse enn det resten av bilen har. De pianoglatte panelene rundt girkula er blitt matta ned og føles som skikkelig billig plastikk og andre steder inne i bilen føles det som det er lagt samme "lakk". I tillegg virker førersetet løst i ryggen sammenignet med passasjersiden (der satt det ikke noen når ulykken skjedde). Sist men ikke minst er det hvite malingsprikker på ruter, dører, panser og annen plast utfor bilen.

Jeg syns ikke bilen er som den var før ulykkes tidspunktet, har heller ikke fått noen kompensasjon for tap av bil i 15 dager eller noen form for kompensasjon for at bilen har sunket i verdi.

Jeg har fremdeles rygg og nakke smerter til tider.

Hva har jeg krav på?
Hva bør jeg gjøre?
Siden bilen kun var ca en mnd gammel så syns jeg egentlig at de burde utlevert en helt ny bil og tatt min inn og gjøre hva de ville med den, men slik fungerer det vel ikke alltid?

All hjelp er god hjelp :)
#6
Var en liten stund jeg hadde lignende problem. Tenkte da at det var 12V battriet eller noe annet, men den starta jo til slutt. Jeg fant ut at hos meg var det ikke alltid at bilen ble satt skikkelig i P på giret. Når den ikke satt skikkelig i P ville den ikke starte. Så da måtte jeg bare dytte den litt til opp til det sa "klikk" så startet den. Har fått til samme feil flere ganger etter jeg fant ut av det hos meg. Ellers har jeg ikke hatt start problemer :) iMiev, 2011, 98 000km
#7
Sitat fra: tomrh på tirsdag 21. juni 2016, klokken 20:41
Sitat fra: superelbil på tirsdag 21. juni 2016, klokken 14:56
Vi har flyttet nærmere jobb og der har vi ikke tilgang på normal lading på samme måte som før. Vi har stort sett i det siste halvåret brukt hurtiglader.
Men siden det er 2011-mod må dere jo ha normalladet den i ca. 4,5 år. Med medfølgende standard 16A kladd eller? Er litt spent på å se om denne forskningen stemmer (hyggelig å bli sitert epsilone6 :) ). For hvis dere har ladet for det meste med 10A vet jeg ikke om jeg tror helt på professor Jeff Dahn og forskningen hans lenger.

Ja, vi har stort sett brukt medfølgende lader på 16A de 4,5 årene. Så har vi jo også brukt hurtiglader da også :)
#8
Vi har flyttet nærmere jobb og der har vi ikke tilgang på normal lading på samme måte som før. Vi har stort sett i det siste halvåret brukt hurtiglader. Har også ved anledninger der vi har vært på besøk fått brukt standard laderen som filgte med bilen. Den skal vel være 16 amp, men i realiteten blir det ca 3000watt den drar når den er tilkoblet.

Har også kjørt den tom en gang og er relativt ofte nede i 10% gjennværende før vi bruker hurtiglader til 65-82%. Eller så blir det fyllt opp til 100% når vi er på helgebesøk til famile og venner.
#9
Da fikk jeg også tak i EvBatMon for iMiev og en OBD fra Kjell. Er egentlig gnske fornøyd med denne målingen etter 98.000 km og mye hurtiglading. Mine målinger når jeg har 65% strøm igjen er:

Batteri kapasitet: 41,5ah
Slitasje: 13,54%!!
Årsmodell: 2011

Hvis dette stemmer så er jo dette utrolig bra!

2011 |  98.000 | 41,5 Ah | 86,46 % | 06/16 |    iMiev|

#10
Sitat fra: svingen på tirsdag 15. desember 2015, klokken 22:15
fruen ringte akuratt og fikk samme problem som den posten her,hun fikk det når hun kjørte men "restarta" bilene og da var alt ok.
Den bilen her er ikke garanti på da den er import bil.
er det noe måte og diagnosere bilen uten og sende til verksted?
fikk du vite noe pris på AC delen tenkte og kanskje bare kjøpe en slik her jeg og bytte på et "vanlig" verksted
http://www.nbfbildeler.no/templates/PartInfo.aspx?Matrix_Id=1&Brand_Id=3600&Model_Id=3602&PartGroup_Id=30&Part_Id=7290

Hvis du selv har kjøpt bilen i Norge så har du jo forbrukerkjøpsloven fra selger. Jeg ville tatt kontakt med selger eller eventuelt merkeverksted og spørre om reklamasjon slik som jeg gjorde.
#11
Etter andre verkstedbesøk så hadde de fiksa feilen på bilen på reklamasjon. Så nå er jeg glad og fornøyd igjen. Men servicen får vente til 100 000km :)
#12
Jeg fikk sendt epost til Mitsubishi Norge men fikk aldri noe svar fra dem. Men jeg fikk en melding fra verkstedet nå nylig at den skulle inn på planlagt verkstedbesøk.

Jeg har ikke bestilt noe service, så kanskje de fikser det på reklamasjon alikevel? Jeg poengterte jo både på telefon og i epost med at AC pumpa ikke er noe sjekkpunkt på service og at det heller ikke var noen feil på PKK.

Forbrukerkjøpsloven står jo egentlig sterkere enn garanti.
Jeg er fremdeles uten lånebil, så sykkelen uten el-motor har blitt brukt bra til jobb en periode nå  :)
#13
Da har bilen vært inne for sjekk. Og fikk melding om at den var ferdig. Jeg ringte de for å høre gva som var gjort og for å finne ut hva som var feil. I følge de jeg snakket med så var det AC pumpa som var gått. De ville ikke bytte denne siden 80 000 kilometer servicen ikke var gjennomført.

Da jeg var på 80 000 så var jeg på eukontroll der det var null feil. Så var det så å si den samme sjekken som en service. Derfor ble ikke service tatt sa jeg. Men det var ikke godt nok mente de.

Han sa jeg måtte ta service før de gjorde noe mer. Dette er jo reklamsjonssak så det skal jo ikke ha noe å si om servicen ikke er gjennomført.

Hva skal jeg gjøre?
#14
Jeg fikk kjørt den bort til nærmeste Mitsubishi forhandler nå i kveld siden det var lite biler sent på kvelden. Nå så jeg at batterinivået var høyere enn det var på bildet, uten at den hadde ladet noe siden bildet ble tatt. Etter ca 300 meter så gikk den tilbake i nødmodus, men slo den av og på så gikk det greit de siste 2 kilometerne.

Skal ta en tur oppom i morgen å høre hva de tror det kan være. Tror ikke jeg har leiebil i forsikringsavtalen min dessverre :)
#15
Ringte nettopp til Mitsubishi verksted for å høre med de. De sa at den først måtte få byttet det batterifestet før de kunne ta en diagnose av bilen. De hadde ikke mulighet for å ta bilen inn før den 20.10.15, så da er jeg uten bil frem til da og mest sannsynlig noen dager etterpå.

Er det sånn at garanti og reklamasjon saker må gjøres på merkeverksted?
Har jeg krav på lånebil mens dette holder på?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA