Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Drivo

#1
e-Golf / e-Golf tar ikke lading hjemme
mandag 09. januar 2017, klokken 14:00
Hei. En kunde har en 2014 modell e-Golf uten garanti (importert) som ikke tar lading.
Har forsøkt en annen ladekabel og omvendt - prøvd hans kabel på en annen bil og den lader.
Så feilen ligger i bilen.

Er det noen som har erfaring med dette fra før, feks fått byttet ombord laderen i bilen?
Venter på Viking for transport hertil så skal det feilsøkes.
#2
BMW i3 / Sv: Visning av ladestyrke
lørdag 03. desember 2016, klokken 11:08
Flott, takk for svar alle sammen.
Skulle ønske det gikk an slik som på Tesla der man både kan se oppnådd temperatur og korrigere temperatur fra appen. I det minste burde det vært en bekreftelse på om varmen går eller ikke.

2) Ladestrømmen burde også vist som på Tesla - den faktiske ytelsen du oppnår nå. Det kan være aktuelt å prøve et annet lade uttak dersom det er flere å velge mellom. Jeg forstår at estimert slutt-tid forteller endel. Men jeg forstår ikke hvorfor de har valgt å kutte ut denne informasjonen.

3) Så da tolker jeg det dithen at  varmen går 30min på batteridrift eller 60min med kabelt tilknyttet. Kjekt å vite. Takker.
#3
BMW i3 / Visning av ladestyrke
fredag 02. desember 2016, klokken 22:37
Jeg er ny på i3 (kjøpte 94ah bil igår) og er vant til elbil av et annet merke. Kan dere lære meg 3 ting:

1) Hvordan kan jeg se ladestyrken i nuet? Altså enten kW eller V + A. På appen og eller i bilen.

2) Hvordan kan jeg se i appen at varme faktisk er startet, og forsatt går. Ønsker å se hvilken kupetemperatur man har oppnåd nå og evt regulere på temperaturen slik som på gamle bilen. Er det mulig?

3) Hvor lenge går varmen når man aktiverer parkeringsklimatisering fra appen?
#4
Sitat fra: flemmz på fredag 27. mai 2016, klokken 13:41
Har du fått ordnet dette? vanlig feilmelding... Har noen steg i tilfellet

Nei dette er ikke løst. Tar gjerne imot "noen steg".
Har du noe å tilby?
#5
Fiat 500E - starter ikke - Feilmelding på Fuel cut off + airbag.
2010 modell
Noen som har opplevd lignendne?
#6
Nissan / Sv: Defekt klimaanlegg?
tirsdag 09. februar 2016, klokken 12:10
Hvilke 2 komponenter ?

PTC element og DC-DC konverter?
#7
Ser ingen grunn til at denne skal koste noe særlig.
Strengt tatt kunne man jo bygget denne ved hjelp av laderen som står i alle Tesla (Dobbelt lader gir 24kw). Det vil si at man trenger 2 og disse koster ca kr 11000,- pr stk. Deretter trenger man en EVSE til pilotsignalet og en kontaktor. Boks og kabel. Da kan også fint lage en for 63A 400v også med 4 Tesla ladere ombord (48kw).

Det gir i alle fall en pekepinn over byggekostnader....
#8
Flott, der var bilde og forklaring. Takk for svar fws
#9
På disse innkallingene der de sjekker rattstammen.
Etter det jeg har forstått så sjekker de om rattstammen er tilstrekkelig nedpå prismene. Låsebolten skal i et spor men kan være montert feil - slik at bolten står utenfor selve prismeakslingen. I så fall må bolten fjernes og stammen trykkes lengre nedpå før man fester bolten på nytt.

Mitt spørsmål, er det noen som vet om det er nede på rattakselkrysset de snakker om? Eller er det oppe ved selve rattet?
#10
USAleaf / Sv: USA leaf 2012 heater
tirsdag 05. januar 2016, klokken 17:40
Er det slik at DC/DC konverter ryker som følge av at PTC elementet er røket? Altså pleier det det å være behov for å bytte begge deler?

Jeg registrerte at du bestillte begge deler

Sitat fra: thoru på tirsdag 05. november 2013, klokken 22:02
Items Ordered:   Price:   Status:
1 of : Box Asmy - Dc/D (292C0-3NA0C)$680.16    Shipped
2 of : Label (993B2-3NA0B) $6.84    Shipped
1 of : Ptc Heater (B7143-00Q0F) $954.69    Shipped
$128.70 DHL WorldWide Express
#11
40kmt er farten som gir minst rekkevidde.
Deretter faller rekkevidden linært etterhvert som farten øker
#12
Leaf 2010-2017 / Sikkring til bakrutevisker
torsdag 26. november 2015, klokken 14:37
Noen som vet hvor sikkringen til bakrute visker er?
Jeg har sette gjennom sikkringsboksen i kupeen på siden av dashboard. Og 4 ulike sikkringsbokser i motor rommet. Alle har oversikt i "lokket". Men ingen dekker viskeren bak.

Anyone?
#13
Model S / Sv: Model S med hengerfeste?
onsdag 11. november 2015, klokken 15:01
Jeg anbefaler heller hengerfeste fra Thule. Jeg har montert flere hengerfeste på Model S, både Thule og Torkliftsentral. Thule kroken er vesentlig mer robust. Men den krever hulltaking i støtfanger (normalt på fleste bilmerker). Det er imidlertid en fordel fordi da får man den høyere oppe istedenfor innunder langt nede.

Vi har montert hundrevis av hengerfester på jobben - alle slags merker. Og denne jobben er ikke noe ulik de andre. Innfestningene er rimelig like. Det er tilrettelagt for hengerfeste montering på Model S (kreves ingen borring, alt ligger klart). Den har robust dimensjonering i rammehorn, minst like bra som andre bilmerker. Dette er dimensjonert for å tåle sammenstøt bakfra. Man hekter av eksisterende stålbjelke og monterer innunder den.

Jeg har kjørt endel med skaphenger på min P85D og har på motorveien et forbruk på rundt 300wh/km. Motoren løper lett også i bakker med wattpedalen på 5-10% pådrag. Ingen kjøleproblemer. Tenker at autobanekjøring uten henger er mer belastende for bilen. Dette oppleves som ingenting. Drivlinjen er jo lik på Model X.

13 polt kontakt som kan svinges opp når den ikke er i bruk.  Med ryggelys og tåkelys. Avtagbar krok. Det kreves ikke noe programmering (griper ikke inn i bilens original nett, kun leser signal i kontakten til baklysene. En medfølgende styreenhet tolker signalene og sender strøm til hengerfeste kontakten. 12v tilkobling på hovedskinnen bak under brønnen.)

Jeg kan montere for folk i Bergen. Har på hengerfeste på lager.  Jeg er ikke aktiv på forum så kontakt meg gjerne her i så fall: http://www.fleslandauto.no/el-bil
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: Climate Ctrl Timer
onsdag 03. desember 2014, klokken 13:59
Takk for svar! Dette er 2. generasjon Leaf.

#15
Leaf 2010-2017 / Climate Ctrl Timer
onsdag 03. desember 2014, klokken 12:31
Hei. Jeg er ny Leaf bruker og trenger en liten innføring i Climate Control timer.
Det virker så tilfeldig når det virker og ikke virker. Har stilt inn på varm bil hver morgen kl 08. Noen dager virker det. Hver gang jeg skrur av tenningen popper det opp et varsel som sier at timeren er aktiv. Hvilke faktorer skal til for at dette skal virke? Feks:
1) Må charge timer også være på ?
2) Må ladekabel være tilkoblet?
3) Andre knep?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA