Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Termit

#1
Lyden kommer fra kjedet som så vidt treffer ramma ;-) Motoren skal justeres noen millimeter til høyre, så blir det borte :-)
#2
Solgt.
#3
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / 2002 Think Classic selges
tirsdag 28. juli 2015, klokken 17:37
2002 Think Classic til salgs.

En Think som er godt fulgt opp, kvitteringer på over 40' siden 2010. Byttet blandt annet bakaksel, masse andre slitedeler og siste store batteriservice med skifte av tre moduler ble tatt høst 2013. Har gode sommerhjul på strøkne 14" alufelger, og 2 sett til med hjul. Trenger nye skiver og klosser foran, ingen stor jobb eller utgift. Feillampen lyser av og til, og det er pga "isolasjonsfeil". Batterikassa trenger mest sannsynlig å tas ut for en vask for å rette på problemet. Starter og går veldig godt :-)

Selges for 10.000,-, bud vurderes. Ring/ SMS 48159648.

Mvh Øyvind
#4
Lenge siden forrige oppdatering...

Har hatt litt utfordringer med å få hastighet på motoren, men etter kjøp av kabel til Curtis motorkontrolleren begynner det å løsne. Skal en del justering av parametre til gitt... Hadde første kjøretur idag, og merket det der. Men fikk jaggu god fart ;-)

Link til noen videoer fra idag:

https://tuxcustoms.wordpress.com/2015/07/19/kawasaki-el-cafe-first-testride

Gjenstår å koble et 12V system, og også legge opp høyspenningen pent.

Håper fortsatt på godkjent sykkel i løpet av sommer/høst!
#5
Dette var noe SVV fant i et annet vedtak da jeg leverte min søknad. Tror det var i vedtaket på den el motorsykkelen som ble bygget i 2009/10.
#6
Det kreves ingen EMC testing, men jeg må dokumentere komponentene. Motor og motorstyreenhet slipper jeg på siden de allerede er godkjent i et kjøretøy, og på EMUSen har jeg hele lab-rapporten :-)

Slipper også litt enklere unna med en del ting siden det bare er 48V. Over 60 blir det krav om CE-godkjente komponenter også.
#7
En liten oppdatering...

Fått koblet opp alle batteriene mot EMUS, og det fungerte... litt... Har nok ødelagt den ene isolatoren, så bestiller meg en CAN Modul etter anbefaling av en kollega :-) Fikk CAN laderen til å fungere også.

Koblet sammen motor, Curtis og batterier også, jaggu fungerer dette også. Da er det bare litt fabrikkering igjen før alt tas fra hverandre og gjøres pent :-)

Legger ved link til en liten film, og bilde av frankenstein-koblingen ;-)


#8
Er litt spent på hvordan oppsettet på Curtisen vil fungere ja... Har skaffet meg softwaren og manualen, og tenkte jeg skulle kjøpe meg kabel også :-)

Lurer veldig på innstillingene, hvertfall etter jeg har studert manualen og sett alle parameterne. De er det MANGE av...

Tenker jeg får prøve først, og ut i fra det eventuellt begynne på innstillingene på Curtisen.
#9
Produktiv dag i garasjen i dag, selv med litt motgang :-)

Siden valget fallt på noen andre batterier en tenkt ble jeg nødt til å bygge om nesten hele batterikassen. Nå passer kassen til batteriene, og jeg fikk startet oppkoblingen. Alle batteriene er nå koblet opp med EMUS moduler, styring i mellom og styring mot EMUSen. Glemte så klart lader til PCen og USB kabel, så da fikk jeg ikke testet og satt opp EMUSen idag.

Laderen, TC 1,5kW med CAN-styring, har fått plass under setet i egen kasse. Den bør gi kort ladetid og god kontroll på ladingen av batteriene sammen med EMUSen.

Satser på å få koblet opp resten neste gang, og også få testet at alt fungerer som det skal :-)
#10
Det jobbes i kulissene :-)

Har holdt på en del med ledninger, samt gjøre ferdig fester til batterikassen. Denne uka dukker batterier og lader opp, og da begynner oppkoblingen for fullt :-)

Har fått testet mobilen jeg skal bruke somm instrument opp mot EMUS'en på blåtann, og det funket smertefritt. Bare resten av oppkoblinga av den igjen ;-

Ny oppdatering med bilder igjen om ikke altfor lenge...
#11
Produktiv kveld idag :-)

Nesten ferdig med alle fester til batterikassa, så skal den pusses og gjøres pen. Forsøker å planlegge hvor jeg skal montere de ulike komponentene... Tror det blir i nærheten av sånn det er på bildene. Boksen på venstre side vil huse hovedsikringen. Under boksen nærmest i bildet vil det monteres et 12 volt batteri, og under setet veldig langt frem vil batteriladeren sitte.

Kommer til å bruke en gammel ZTE mobil som instrument, koblet med bluetooth mot EMUSen. Viser bare dummy-tall på bildet ;-)

Tror det kan bli moro!
#12
Lenge siden en oppdatering her nå... Har litt mange prosjekter på gang i vinter ;-)

LED-ringen rundt ladingen er kjøpt, samt en liten krets som styrer pulseringen.

Det har gått med mye tid til fabrikering av diverse deler, i all hovedsak til batterikassen med fester og også fullføring av motorfestet. Gjenstår litt sveising, og en del pussing... Så fort det er gjort begynner jeg å legge opp litt elektrisk, plassere komponenter i bokser og koble det sammen. Batterier og lader blir bestilt i løpet av februar.

Legger med noen bilder av den. Har integrert to brytere i tanken, også med blå LED-ringer, de er til start og forover.
#13
Det har blitt gjort litt diverse siden sist... Batterikasse har blitt delt i to, 6 batterier i den ene og 10 i den andre. Da får jeg den litt høyere opp, og så ble det litt penere å se på :-)

Har montert type 2 kontakt i gamle påfyllingshullet i tanken, og rundt kontakten blir det en LED-ring som viser at det lader. Ikke helt ferdig, men godt igang... Filmet løsningen ;-)



#14
Liten oppdatering...

Kvelden har gått med til å lage en batterikasse på målene til Winston batterier, gir meg en ide om hvordan det blir med plass til resten av komponentene :-) I og med at tanken er så høy blir det et hav av plass til resten!

Begynte å se litt på plassering av en del elektriske komponenter som jeg skal ha i bokser også... Blir litt puslespill å få det mest mulig strømlinjeformet og pent.

#15
Tusen takk for utfyllende svar :-)

Jeg har tenkt til å bestille batterier snart, slik at jeg kan komme meg enda videre i byggingen. Men disse Leaf batteriene kunne vært interessante... Si gjerne ifra hvis det byr seg en mulighet til å kjøpe løse moduler!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA