Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Keion

#1
Model 3 / Sv: Nedgradere utlevert bil fra EAP til ny AP
fredag 01. mars 2019, klokken 19:59
Var innom Skøyen for å forsøke å få nedgradert fra EAP til AP. Fikk plent nei, det var ikke mulig. Endte med at jeg leverte tilbake bilen på stedet. Så da blir det ny bestilling.
#2
1. EAP
2. Spurte om min bil nå har "FSD".
3. Selger skulle sjekke med delivery, ringer meg tilbake.

Oppdatering:
Selger ringte tilbake. Bekrefter at biler levert med EAP vil bli oppgradert tilsvarende "FSD" i dag. Stilte kontrollspørsmålet om dette betyr at dersom jeg bestiller en bil med AP+FSD i dag så vil den ha samme tilgang til funksjonalitet sin min bil, svaret var ja. Legger ved den skriftlige bekreftelsen.

#3
Min model S ble bekreftet 3.aug. Sendte mail til selger angående AP 2.5. Her er svaret:
SitatAutopilot 2,5 er egentlig ikke annet enn svært små endringer. Bilen din skal være like kapabel til selvkjøring selv om den ikke har de små endringene. Skulle derimot de være nødvendige for å oppnå full selvkjøring vil vi oppgradere bilen din kostnadsfritt.
#4
For nye bestilling av ny bil nå er man avhengig av en referral-kode med free supercharging nå, så vidt jeg forstår det. Biler som ble levert etter 15.april skal få dette automatisk. Ikke leverte biler kan man legge inn referral for å få det. Ta evt kontakt med Tesla hvis du ikke finner informasjon om din bil blir levert med free supercharging.

Link til refferal slettet. Bruker utestengt i 14. dager.
#5
Sitat fra: F_P på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 12:29
Jeg kommer :)

Tips om lydisolering, dashcam, LED-barer osv.. deles villig vekk. Kanskje jeg klinker til med noen gode tilbud også i anledning dagen :)
Ja takk!
Jeg er veldig interessert i løsninger rundt lydisoloering. Sees i Sarpsborg :)
#6
Hei,

Legger ut min link om noen fortsatt skulle være i tenkeboksen

http://ts.la/thomas6600

Dersom noen er interesserte i å se/prøve en godt utstyrt S85 så holder jeg til i Oslo, bare å ta kontakt. Er også behjelpelig med å svare på spørsmål/vise frem litt tips og triks når du får din nye bil!
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
mandag 11. mai 2015, klokken 03:02
Sliter med GPS på mitt Blackvue 650, noen som har slitt med det samme som har noen gode råd? Prøvde å trøkke kameraet så langt opp mot speilet som mulig under montering, men ser ut til at det ikke var nok.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: 85D Test med Gtech måler. 0-100
torsdag 07. mai 2015, klokken 12:19
Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 07. mai 2015, klokken 09:00
Slipstart skrur av antispinn opp til ca 40 km/t.

Er egentlig for å skru av slik at antispinn ikke tuller til hvis man sitter fast, men funker også for å få bilen til å logre litt fra stillestående.
Er dette noe som er tilgjengelig på S85? I tilfelle, hvordan? :)
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Like this!
fredag 17. april 2015, klokken 19:00
Syntes dette ble masete.  :'(
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
torsdag 16. april 2015, klokken 10:32
Sitat fra: F_P på tirsdag 14. april 2015, klokken 14:50
Du som har «nerdet» såpass mye rundt disse kontaktene vet kanskje hvilket navn/betegnelse denne kontakten har også?
@sigurdi: Dette lurer jeg også på. Hadde vært fint å hatt en litt mer permanent løsning.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
søndag 12. april 2015, klokken 14:18
Monterte mitt i dag. Dro meg et par erfaringer.

Har sikkerhetspakke + panoramatak, så fikk mye "gratis" i forhold til montering.

Strøm trakk jeg fra kontakten som sitter i den sorte boksen oppunder taket. Så på skyfawn's løsninger og prøvde å ta den et steg lenger. Jeg delte kontakten og la lederne godt inn paralellt med ledningene og klemte de sammen, funka fjell!

Coaxkabelen dro jeg opp bak denne "boksen" i taket og ut ved panorama-taket. Ved å løsne litt på noen av disse borrelåsene til taket så gikk det lekende lett. Deretter dro jeg kabelen langs panoramataket over b-stolpen og ned c-stolpen hvor jeg tok av sidepanelet som er i bakasjerommet og interiørpanelet på siden av C-stolpen. Deretter tok jeg den samme ruta som mange andre gjennom gummipakningen til bakluka. Der stod jeg da med borret i hånda og usikkerheten selv før jeg feiget ut og klipte coaxen selv. Var ikke noe problem å teipe den opp igjen med elektrikerteip og signalet er upåklagelig. Det jeg derimot gjorde var at jeg fikk dratt ledningen på innsiden av bakluka og ikke bak dekselet som mange andre. Derfor stikker det bare ut en liten ledningsstump akkurat der det skal og rett inn i kameraet.

Brukte vel ca 4 timer, men brukte mye tid på å prøve å finne ut av ting. Trekkefjær gjorde ihvertfall jobben 10 ganger lettere.

Sliter litt med GPS signal, men får prøve å finne på noe lurt. Ikke noe must for min del.


@berry89: Før jeg monterte alt så prøvde jeg å sette kameraet over speilet mot kupeen, ser ikke ut av sidevinduene. Knapt noe ut av siderutene bak.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
lørdag 11. april 2015, klokken 15:34
Veldig bra beskrevet sn0le, skal prøve å montere mitt i dag. Skal se om jeg klarer å få til trikset ditt med bakluka uten å borre/rive av dekselet.

For dere som har montert 12v i taket: Jeg har sikkerhetspakke på min bil og jeg har den sorte boksen i taket hvor denne ledningen er plugget inn. Hvordan har dere koblet dere på den strømmen? Virker som at noen bare har koblet fra den sorte boksen (hva er den?), men det burde vel være greit å hekte seg på den strømmen på en måte. Har selv tenkt å bruke en av disse "strømtyvene" for å koble meg på uten å måtte lodde.
#13
Lading av Tesla / Sv: Ny Tesla - ladeproblemer
tirsdag 07. april 2015, klokken 16:08
Tenkte å oppdatere denne for å gi enden på visa.

Jeg dro ned på Tesla Skøyen. De sa at det nesten alltid var ladekabelen og ga meg en ny. Dro så hjem for å teste på nytt og fikk samme feilmelding. Ringte ned på Tesla, ble satt over til kundesenteret i USA pga telefonkapasitet. Ble satt over et par ganger og de sjekket loggene på bilen og konkluderte med at bilens lader var gåen. De undret seg veldig over at bilen var levert uten at dette var testet og at Skøyen ikke hadde testet dette.

De ryddet raskt opp og sørget for at Skøyen ringte meg opp og lovte meg en lånebil og at jeg bare skulle levere bilen når jeg hadde mulighet. Laderen er nå byttet og bilen tar igjen lading.
#14
Lading av Tesla / Sv: Ny Tesla - ladeproblemer
søndag 29. mars 2015, klokken 16:49
Sitat fra: Muffinman på søndag 29. mars 2015, klokken 16:48
Hvis en dellader er gåen kan det fungere med en overgang fra schuko til blått adapter. Da får alle tre laderene tilførsel. Kanskje vanskelig å få til på en søndag kveld...hvor bor du?
Bor på Lambertseter, Oslo. Er litt lite orientert om andre lademuligheter i området fortsatt.
#15
Lading av Tesla / Sv: Ny Tesla - ladeproblemer
søndag 29. mars 2015, klokken 16:36
Sitat fra: Rav4_EV på søndag 29. mars 2015, klokken 16:03
Lyser det grønt i kladden da? Dersom det er brudd i jord frem til stikkontakten din vil ikke bilen kunne lades.
Det kan jeg sjekke.

Står forresten 230V+-2 i displayet i bilen når jeg setter i kontakten, så den merker at det er strøm der.

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 29. mars 2015, klokken 16:18
Har du enkeltlader eller dobbeltlader?
Enkeltlader
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA