Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jono

#1
Lading av Tesla / Sv: Feil på ladekabel Chademo-får ikke ladet
søndag 03. januar 2016, klokken 13:35
Får ikke de på Danmarks plass til å låse. Andre virker fint. Virker som "pistolen" på de er problemet.
#2
Lading av Tesla / Sv: Hvordan unngå "anarki" på Superladerne ?
fredag 25. desember 2015, klokken 11:39
SitatTror jeg lader hjemmefra i morgen. Lyder som en øv dag at lade på....

Er jo ikke rart det blir kø hvis dette er holdningen i Danmark. At man kjører bilen tom for å lade fullt en til to dager i uken på SC. Da blir de jo stående i timesvis...
#3
Elbiler i media / Sv: Slutt på gratis parkering i Bergen
søndag 20. desember 2015, klokken 14:18
Kan aldri tenke meg at de går tilbake på dette hvis det først innføres. Da må det i så fall være en dramatisk nedgang i salg av elbiler. Vi tar nok imot som vi alltid gjør og kjøper abonnement, og om 6mnd så er det ingen som snakker om det lenger.
#4
Hordaland elbilforening / Sv: Bygarasjen
lørdag 19. desember 2015, klokken 11:49
Tidligere kostet abonnement for vanlige biler 1000kr i måneden, fra nyttår 1200kr i måneden. Og her får elbiler null rabatt. Så nå er i realiteten elbiler likestilt med andre biler. De eneste som sparer på å parkere med elbil er de som parkerer sjelden, og da sparer man uansett veldig lite.
#5
Elbiler i media / Sv: Slutt på gratis parkering i Bergen
lørdag 19. desember 2015, klokken 11:47
Sitat fra: kos på lørdag 19. desember 2015, klokken 02:59
Halv pris er halv pris og det er da ingen grunn til å kjøre fossil når man kan kjøre til halv pris og parkere. Selv med busskort så blir dette billig. Nei vi må nok betale vi også over tid og nå kom bygarasjen - men 75kroner er billig da - langt billigere enn fossil og 100 %.

Til orientering så kostet det tidligere 1000kr mnd å parkere med fossilbil på Bygarasjen med årsabonnement, men det kommer nå til å gå fra å koste 0 til å koste 1200kr i måneden. Halv pris er kun uten abonnement, som uansett blir dyrere enn abonnement hvis man parkerer hver (arbeids)dag. Så i realiteten går man fra null til full pris. Mener selv prisen burde vært 750. Synd hvis elbilandelen går ned, med mindre folk tar bussen i stedet, og det er det nok kun et mindretall som kommer til å gjøre.
#6
Lading av Tesla / Sv: CHAdeMO-adapter for Europa
fredag 06. november 2015, klokken 22:08
Hvordan sjekker man hvilken FW adapteret har? Og kan man bare stikke innom for oppdatering, eller må man bestille time?
#7
Meldte inn saken på vegvesen.no fikk svar at de skulle utbedre disse så de var innenfor kravene, så bare å melde inn tilsvarende saker. Jeg har også meldt inn noen fartsputer på Stend som er helt grusomme å kjøre over.
#8
Model S / Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
torsdag 04. juni 2015, klokken 11:55
"Du blir nå overført til en spesialist ved Teslas hovedkvarter" ..... begynner å bli lei denne meldingen.
#9
Model S / Sv: Wimp Hi-Fi / Lossless over Bluetooth.
tirsdag 02. juni 2015, klokken 11:54
Må man ikke ha støtte for aptx i bilen og på telefonen for at det skal være noe poeng?

http://www.aptx.com/products/browse/categories
#10
Model S / Sv: Vatn inni(!) bakluka
mandag 01. juni 2015, klokken 10:52
Nå har deler av LED-lyset på venstre baklykt sluttet å virke, tipper vannet er synderen. Har sett mange andre med delvis defekt bremselysstripe på toppen av luken også, vet ikke om det er vannet som gjør det, men den blir jo våt hver gang man åpner luken for da renner vannet dit. Tipper andre bilførere fryder seg over byggekvaliteten....

Hjalp veldig å skru ut ene gummidemperen og i tillegg å ta ut de to små plastdekslene nederst på luken som ble nevnt tidligere. Nå renner nesten ingenting inn i bilen lenger, det lille som er til overs nå renner ut demperhullet når jeg åpner luken. Så nå holder bagasjerommet seg tørt :)
#11
Model S / Sv: Vatn inni(!) bakluka
mandag 11. mai 2015, klokken 11:33
Men må Drammen Karosseri gjøre dette? Burde vel kunne skifte lykter lokalt?
#12
Model S / Sv: Vatn inni(!) bakluka
mandag 11. mai 2015, klokken 08:12
Skal være glad hvis du slipper, men jeg ville ikke følt meg trygg. Mulig det har litt med vinkelen den står parkert å gjøre også. Min står vanligvis nesten helt flatt. Tipper bakluken ser ut om en fiskekrok/J form, så det er et lite basseng der, og når man åpner luken så renner det over. Håpløs design, merker at jeg begynner å bli ganske irritert. Det kom ut av intet, jeg hadde aldri hatt problemet før for et par uker siden. Nå har jeg tatt ut teppene og er forberedt, så bilen er tørr, men er slitsomt å måtte tenke på dette på en nesten ny bil (Mai 2014)

I tillegg er det flaut å kjøre med fukt i lyktene, det har jeg aldri hatt på noen bil tidligere
#13
Model S / Sv: Vatn inni(!) bakluka
søndag 10. mai 2015, klokken 15:17
Prøv som sagt å skru ut den ene gummidemperen som midlertidig fix.
Siden det er sol tok jeg ut matten, under den ligger det en støydempende blå matte som selvfølgelig var våt. Må klippe den i hjørnet for å få den ut. Så nå ligger alt til tørk, og bakluken står åpen. Satser på at det ikke kommer vann inn igjen nå. Så får Tesla bytte ut den blå matten med en ny så blir det nok bra. Vil anbefale andre å gjøre det samme, kommer garantert lukt hvis den får ligge våt i bilen over tid. Bør vel ta en sjekk der uansett selv om man ikke har sett om det er lekkasje for å være på den sikre siden

Venter på henvisning til DK ja...... synes det tar for mye tid siden det er noe som kan gjøre stor skade på bilen. Hvis det står mye vann i brønnen så kan det kanskje renne ned i pakningen som dekker hullet ned under brønnen. Heldigvis var det nesten ikke fuktig helt nederst.
#14
Model S / Sv: Vatn inni(!) bakluka
søndag 10. mai 2015, klokken 14:27
Skru ut ene gummidemperen på bakluken, da renner det meste av vannet ut der mens du venter på at Tesla skal finne time til å rette feilen..... Problemet er at det kan renne over i bakluken og ned i bagasjerommet, og da blir det fort lukt/mugg etc.

Her er en tråd til med bilder: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12989.30.html
#15
Jeg merket i dag at jeg tok nedi på fartsputer med s85 uten luftfjæring. Er det bilen som er for lav, eller er det fartsputene som er for høye i forhold til forskriftene? For å unngå å ta nedi må jeg da kjøre på puten med ene siden. Tipper det er på grunn av sporvidden og at den har "smale" dekk (245/45-19). Og at den da havner for lavt på puten.

Har ikke erfaring med så mange puter, men dette var de i  Hagerupsvei på Landås i Bergen ( kun en eller to).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA