Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tobel

#1
e-up! / Sv: Knirk fra takluke
tirsdag 10. november 2015, klokken 10:19
Sitat fra: kasmir på torsdag 05. november 2015, klokken 10:19
Det høres ut som jeg har en kontinuerlig vibrasjon ved kjøring + ekstra knirk når jeg kjører over ujevnheter.
Takluken er nok synderen.

Fikk innkalling fra Møller om å skifte noe i ladelokket, men de ville ikke spandere leiebil (!).
Jeg snudde på flisa og sa jeg hadde en garantisak på ovennevnte som de kunne ta samtidig. Da var lånebil greit.

En ting er at de kanskje burde ta kundeservice seriøst i disse tider. Men så lurer jeg på om de kan si at jeg ikke har en garantisak og må betale leiebil likevel ?

Jeg har en lignende lyd som også kommer fra takluken. Har brukt litt tid på å lokalisere hvor lyden kommer fra, men når jeg åpner takluken blir lyden borte. Jeg har ikke tatt kontakt med Møller om dette enda.

Er det flere som har tilsvarende lyd?

@kasmir, hva sier Møller om lyden fra taklyden? Har du fått fikset dette?

#2
e-up! / Sv: Dekk og felger e-up
torsdag 21. august 2014, klokken 23:21
Vår bil er levert med Dunlop Streetresponse 165/65 R15. Dette er vel standard sommerdekk. Vi kjøpte vinterdekk på felg fra forhandler. Vi bestilte Nokian Hakkapeliitta R2 (som kommer bra ut i NAF-test) og har fått de i dimensjon 185/55 R15.

Jeg ble litt overasket over at de leverer vinterdekk som er bredere enn sommerdekkene. De mente at dette var "standard" dimensjon på vinterdekk de brukte til up.

Er det en spesiell grunn til at de velger bredere vinterdekk? Bedre veigrep?
Er det merkbar forskjell i rullemotstand og dermed rekevidde på 185/55 R15 vs 165/65 R15?
#3
e-up! / Sv: Aksjon på e-up
tirsdag 19. august 2014, klokken 15:02
Hei,

Jeg har nå passert 750 km i vår e-up og er veldig fornøyd. Ingen problemer eller overraskelser så langt.

Bilen skal inn på verksted for følgende oppdatering (klippet fra verkstedordre):
    97AR BYTTE GODSLEDNING OG MULTISIKRING
    BYTTE UT MULTISIKRING
    OMPROGRAMMERE STYREENHETER

Dette er ikke en innkallingsoppdatering men noe de gjør når bilen uansett er inne for noe annet. Jeg skulle i utgangspunktet bare hente vinterhjul. Bilen er produsert sent på våren 2014. Jeg har ikke spurt verkstedet om hvilke feil denne oppdateringen skal forebygge...
#4
e-up! / Sv: Automatisk tenning av lys
onsdag 06. august 2014, klokken 10:20
Jeg skulle gjerne hatt en løsning på dette men er litt skeptisk til å "modde" en helt ny bil...

Jeg har spurt verkstedet hos Møller der vi kjøpte vår e-up om en løsning. De sier at det ikke er mulig å kople baklysene på sammen med LED-kjørelyset. Om de ikke vil eller faktisk ikke kan gjøre dette vet jeg ikke. Har noen av dere spurt VW-verksted om det samme og fått andre svar?

LED-baklys fra twin-up høres ut som en stilig og sannsynligvis dyr løsning. Med samme logikken for instumentlys og baklys som er på e-up i dag vil dette fortsatt gi mørkt instrumentpanel og baklys i tunnel med mindre man slår på nærlys. Da ender man vel opp med vanlig nærlys foran (og ikke LED-kjørelys) og LED-baklys?

Når bilen har LED-kjørelys er det syndat disse ikke kan brukes sammen med baklys...
#5
e-up! / Sv: Tips om kjøring (rekuperasjon) og lading
mandag 04. august 2014, klokken 17:33
Hei,

Jeg er en ny bruker her som akkurat har kjøpt e-up. Jeg har ikke kjørt så mange km enda men førsteinntrykket av bilen er veldig bra. Jeg kjører stort sett bykjøring og da er det morsomt å bruke de ulike motorbremsnivåene aktivt ved nedbremsing mot kryss, rundkjøringer osv som krever mer enn "seiling".

Et spørsmål angående rekuperasjon/motorbrems. Hvordan girer man ned fra B tilbake til D1/2/3? Mellom D 1-3 er det bare å dytte girspaken sidelengs, mens fra B må jeg først sette giret i N og så tilbake til D. Kan dette gjøres på en smidigere måte?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA