Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - krisrst

#1
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Nissan Leaf 2012 Selges
mandag 02. mai 2016, klokken 12:00
Hei,

Leaf til salgs på grunn av overgang til ny jobb, bolig og bil: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75237969

Ta kontakt dersom du er interessert i en prøvetur.
#2
I dag var jeg ute en tur på Gardermoen.. Tenkte lade litt ved McDonalds der og kom i skade for å se en fyr forsøke å rive ut en chademo kontakt. Ja, mens den ladet. Måtte forklare at han faktisk måtte stoppe ladingen først så han ikke fikk lysbue eller noe slikt.

Skjønner ikke folk hvordan dette funker? I etterkant tenker jeg jo at det ikke er rart at chademo-laderne feiler med slik behandling. Tviler sterkt på at disse laderne er bygget for å takle at kabelen blir revet ut under drift. Er de ikke bygget intuitivt nok?
#3
Dekk / Felger / Sv: Rullemotstand i Dekk
lørdag 12. september 2015, klokken 21:07
Takk for gode innspill. Jeg fant spesifikasjonene til mine dekk her:

http://www.mrtire.com/datasheets/Autogrip-P308.pdf

Jeg har altså en variant av "P308" på bakhjulene. Mistenker at disse har veldig stor rullemotstand, men jeg skjønner ikke hvordan jeg leser ut dette av tabellen. Det står "E" eller "C" under "RRC" (som jeg antar er rullemotstand), men hva indikerer "E"? :P
#4
Dekk / Felger / Rullemotstand i Dekk
lørdag 12. september 2015, klokken 18:21
Hei! Sikkert et enkelt spørsmål, men - hvordan finner jeg ut hva rullemotstanden er på et dekk, og hva slags rullemotstand skal man ha på dekkene til en leaf?
#5
Carwing / Sv: Carwings oppdatert
mandag 17. august 2015, klokken 13:00
Føler jeg må gi et svar her. Siden jeg er altfor busy med jobb kommer jeg ikke til å klare å få opp noen avstemning / tilbakemelding til Nissan.

Jeg har imidlertid sendt mail til Carwings support. De er helt *utrolig* dårlige til å ta opp problemene vi ser, og forlanger blant andre ting at jeg skal debugge både bil og applikasjon OG sende skjermbilder til dem.

Jeg vil oppfordre alle som ser dette om å sende mail til support slik jeg har gjort: evnorway@nissan-services.eu

Beskriv problemene og hvor misfornøyde dere er. Hvis mange nok gjør det, så klarer vi kanskje å komme et sted.
#6
Sitat fra: tomrh på søndag 12. juli 2015, klokken 21:59
Trådstarter, fant du ut av problemet?

Hei igjen. Beklager sent svar her!!! Dere har jo jobbet som helter.

Når jeg leser igjennom svarene her, er det vel kun èn ting som slår meg - når jeg kjøpte bilen (brukt) var det en spiker i dekket bak, dette klagde jeg på og fikk to nye sommerdekk - men jeg fikk ikke lavmotstands dekk! Men kan forskjellen virkelig være så stor? Jeg skal sjekke hva slags dekk det er og snakke med Nissan i dag.
#8
Hei!

Etter å ha snoket litt rundt på forumet her ser jeg at de med 2011/12 leaf fint klarer > 120 km om sommeren. Jeg sliter veldig med å få dette til. Uten a/c og i perfekt vær, med kjøring i fartsgrensene går det ikke mer enn en 80-100 km. Kan det være noe galt med kjøretøyet? Leafspy gir meg ikke mer enn 9% tap.
#9
Carwing / Sv: Carwings oppdatert
fredag 12. juni 2015, klokken 13:19
Sitat fra: meiniac på tirsdag 09. juni 2015, klokken 10:09
KRISRST: Hvordan går det med websiden?

Hei, siden jeg er opptatt med jobb 180 % av tiden er det veeldig lite tid til å få det til. Har fått opp en midlertidig webside, men den trenger mer jobb. Skal se om jeg får fortsatt med noe utvikling i helgen.
#10
Kia Soul EV / Sv: Rekkeviddetest
søndag 03. mai 2015, klokken 12:40
Sitat fra: vgrbeider på lørdag 02. mai 2015, klokken 11:01
Min første post får bli om rekkevidde  :)

Din første post var meget bra og utfyllende..!
#11
Sitat fra: MaritaT på mandag 27. april 2015, klokken 17:37
Hei!

Jeg skal på langtur, og på en strekning på 118 km finnes det ikke en eneste ladestasjon. Denne veien er langs fjellsider, og har litt oppoverbakker, er det realistisk at dette går bra? Har aldri vært på langtur med bilen før!

Nei. Det vil ikke bli noe koselig - jeg kan love deg det!

Jeg har kjørt oslo - vaset (i vestre slidre) i vinter, 210 km og 1000 meter over havet. Da måtte jeg kjøre opp til Nes i Ådal for å hurtiglade først (116 km). Fikk skilpadde 500 m. foran hurtigladeren, så det gikk såvidt bra. Hurtiglader i Fagernes var selvfølgelig i ustand. Brukte i alt åtte timer på en tur som tar tre med bensin, og det er ikke særlig komfortabelt å tenke på at du skal ned igjen heller (og da virket selvfølgelig ikke laderen i Nes).

Med din distanse er du også meget sårbar for regn. Det er som å kjøre i -10 grader på vinteren.

Ikke bruk leaf på langtur med mindre du har tid og lyst til å stoppe hver 60. km for å lade, kanskje i ladekø, og med rikelig av backup-løsninger når ladere ikke virker. Og forbered deg mentalt på ikke ha på varme.
#12
Carwing / Sv: Carwings oppdatert
fredag 10. april 2015, klokken 07:23
Oj her har det gått fart i innleggene siden sist jeg var innom! Jeg går igang med å lage en webside over helgen. Foreslår at vi legger inn noe sånt som:


  • Navn / Reg. nr. / kallenavn
  • Hva vi misliker med carwings
  • Hva vi ønsker av carwings
  • Generell måling på hvor fornøyd man er med carwings, feks. fra 1 til 5

Foreslår også at vi gjør dette på engelsk, slik at vi kan slenge en link på internasjonale forum.

Jeg har en server så vi kan prøve å sette opp dette der først.
#13
Carwing / Sv: Carwings oppdatert
onsdag 08. april 2015, klokken 16:04
Sitat fra: harruz på tirsdag 07. april 2015, klokken 23:00
trenger jeg en konkret liste på hva vi ønsker å klage på.

Helt enig. Kanskje vi kan få til en slags underskriftskampanje? Hva med en webside der folk kan legge inn fiktivt eller fullt navn + hva man er misfornøyd med? Vi kan la den gå noen runder på facebook og her på forumet i noen uker, så kan vi sende en pdf til Nissan.

Jeg kan godt forsøke å lage en side.

Sitat fra: fredsjo på onsdag 08. april 2015, klokken 15:08
Det som er rart er hvor forskjellig det virker fra bruker til bruker?? Her går alt helt smertefritt. Tar 10-15 sek å få oppdatert og virker hver eneste gang.

Tror det er litt forskjellig hvilken server appen kontakter.
#14
Mekanisk / Sv: En uke med splitter ny leaf - allerede på verksted
mandag 06. april 2015, klokken 22:41
Sitat fra: Lynet på søndag 05. april 2015, klokken 22:15
ABS-føler er IKKE en slitedel, det er en elektronisk giver som påvirkes av en magnetring som roterer med hjulet (ofte i hjullageret).
Men at den feiler en gang i blant er helt riktig, men skal normalt holde bilens levetid.

Visst er det en slitedel. I allefall på peugeot 307, der jeg byttet begge på bakhjulene... Etter 11 år riktignok
#15
Carwing / Sv: Carwings oppdatert
søndag 05. april 2015, klokken 16:45
Sitat fra: smaug01 på søndag 05. april 2015, klokken 11:38
There is no such thing as a free lunch.

Dette handler jo ikke om gratis lunsj. Carwings er uten tvil innbakt i prisen, og jeg har lest tidligere her på forumet at dette er noe vi faktisk må betale for å fornye etter x antall år. Problemet er at det er halvferdig, og jobben Nissan gjør med å utvikle det er ikke god nok. De har rett og slett ikke testet det godt nok.

Det har også kommet en ny funksjon i Carwings sånn at man kan sette klimatimer remotely. Men jeg sliter nå med at jeg får "not supported" når jeg forsøker å fjernvarme.. I noen tilfeller er bilen god og varm på tross av feilmeldingen, men det skal jo ikke være slik.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA