Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Baard

#1
Zoe / Temperaturmåleren viser for mye...
mandag 07. mars 2016, klokken 20:59
Temperaturmåleren for utendørstemp i vår Zoe viser nå godt over 10 grader for mye...hadde vært hyggelig med 16 grader ute, men det er det jo ikke. Noen som har vært borti det samme?
#2
Zoe / Sv: Strømnettet mitt
onsdag 27. januar 2016, klokken 10:37
Alle Zoe kan lade på 11kw. Intens Supercharge er bare en betegnelse Renault Norge har gitt 11kw leveransen hjemme hos de kundene som velger dette. Jeg betalte 10K ekstra for dette når jeg kjøpte bilen. I og med at du har TN nett så ville jeg gjort som de her foreslår og montert en rimeligere 11kw løsning til bilen din. Den vil da lade med 3 faser. Om du ikke allerede har en kraftig kurs som kan benyttes så må du ha en elektriker til å montere en ny kurs i ditt sikringsskap og legge en kabel dit du ønsker ladestasjonen som du kan kjøpe fra et hvilket som helst sted som leverer type 2 11kw ladestasjoner/veggbokser.
#3
Zoe / Sv: ZE Interactive i 3 år
tirsdag 24. november 2015, klokken 14:17
Du må kjøpe dette via PC ja, du får ikke gjort det i bilen. SD kortet må ut og inn i en PC eller MAC.
#4
Zoe / Sv: ZE Interactive i 3 år
mandag 23. november 2015, klokken 09:41
Connect får du i 3 år
Interactive i kun 1 år

Forhandlerne skjønner ikke dette...(forskjellen på Interactive og connect) Jeg måtte fornye min etter 1 år for fortsatt å kunne benytte fjernstyringen. Kostet 90€.

#5
Zoe / Sv: Utsatt Zaptec - levering
mandag 26. oktober 2015, klokken 20:52
Den distansen dere operere med her, ca. 10 mil på en lading vil aldri være noe problem uansett hvor kaldt det er ute...Vi har en 210, og vår har aldri vært under 12 mil selv midt på vinteren. Det er jo dager som er kalde her i sør også. Vi har hatt bilen siden august i fjor, og vi merket jo selvfølgelig at rekkevidden går ned på vinteren, men 10 mil er 0-problem. Vi har kun 11kw hjemmelader, og har aldri hatt behov for å lade med noe annet. En sjeden gang har vi vært innom en Fortum lader for å fylle opp når vi har vært på langturer, men ellers har vi ikke hatt behovet. Jeg lurer på å kjøpe en trafo herfra: http://www.ladefabrikken.no/ da den fremstår som et greit alternativ til Zaptec kladden.....Og når det gjelder varmeapparet/pumpe. Den fungerer helt ned til -15 så det ut til i fjor for vår del i hvertfall....Dette går helt fint - slapp av :-)

#6
Zoe / Sv: Frustrert over manglende lademuligheter?
mandag 19. oktober 2015, klokken 11:48
Jeg synes det er helt topp at du deler denne informasjonen her på forumet, og løsningen du har laget selv ser veldig hendig ut, og kan jo ikke sammenlignes med den gule bøtta til Renault.

Jeg og sikkert andre med meg vil helt sikkert sette stor pris på om du legger ut en DIY beskrivelse som gjør oss i stand til å bygge denne selv for de som føler seg komfortable med å gjøre det. Superflott om du kunne fått til noe slikt!

/Baard
#7
Zoe / Sv: Ladetrøbbel, 1 år gammel Zoe
mandag 14. september 2015, klokken 20:36
Sitat fra: Rav4_EV på mandag 14. september 2015, klokken 19:42
Ring meg du, Baard, så finner vi ut av det en kveld.

Dårlig jording er ikke tema. Lask på trafo gjør at all annen jord er irrelevant.

Bra tilbud. Det skal jeg gjøre. Nå har PodPoint sagt de skal bytte laderen nok en gang - har liten tro på at det vil fungere.
#8
Zoe / Sv: Ladetrøbbel, 1 år gammel Zoe
søndag 13. september 2015, klokken 17:16
Har ladet og kjørt litt i helgen. PodPoint ba oss om å sjekke statusysene på ladestasjonen når den stoppa....Når den lader lyser den grønt. Når den stopper lyser den rødt. Noen som vet hva rødt betyr?
#9
Zoe / Sv: Priser service Zoe
lørdag 12. september 2015, klokken 19:44
Jeg betalte 3000.- inkl. bytte av pollenfilter for 1 års service på vår Zoe hos City Bil i Tønsberg.
#10
Zoe / Sv: Ladetrøbbel, 1 år gammel Zoe
lørdag 12. september 2015, klokken 19:35
Hei igjen,

Bilen er hjemme igjen nå. Hentet den i går. De hadde ikke klart å fremprovosere problemet på verkstedet, men de ser i loggen at det er mye start/stopp, men det ble ikke sagt noe om dårlig jording....

Huset her er gammelt, men hele det elektriske anlegget ble byttet for ca. 10 år siden. Da ble det også slått ned nytt jordspyd. Det er IT anlegg i huset. Jordspydet er koblet til skapet som står på loftet inni huset med en 8 kvadrat kabel. Så går det en tykk kabel ut i garasjen i fra skapet. Lengden er vel rundt 15 meter.

Jeg kan ikke helt se at jeg skal ha dårlig jording i huset når alt er "på stell" ellers. Og om Zoe er så kilen på jordingen at den ikke kan lade i mitt hus, så er det etter mitt syn ikke mitt problem, og det må fikses. Tørt kan man vel ikke si at det har vært her i det siste... forrige uke øste det ned med regn her på østlandet, så det rnt nedover gatene her....

Pod Point ringte meg i går etter at forhandler hadde kontaktet dem, og de ville at jeg skulle følge med på lyssignalene i fra ladestasjonen ved opplading. I dag ladet bilen fra 62% til 100% uten problemer, så ble litt overrasket over det, da den bare plundret forrige helg. Får prøve igjen i morgen etter en kjøretur....

/Baard
#11
Zoe / Sv: Ladetrøbbel, 1 år gammel Zoe
fredag 11. september 2015, klokken 13:09
Verkstedet skulle se på logger i dag, så jeg er spent på hva de finner.....
#12
Zoe / Ladetrøbbel, 1 år gammel Zoe
fredag 11. september 2015, klokken 09:37
Hei,

Vi har en 1 år gammel Zoe som nå står på verksted fordi vi har ladetrøbbel. Vi har en 11kw ladestasjon hjemme. Det har gått bra til frem for ca. 4 uker siden, før det har vi kun hatt sporadiske problemer med at enten jordfeilbryter mellom trafo og podpoint har slått ut eller at bilden bare har stoppet å lade.

Nå stopper den ladingen hele tiden, og vi må dra kabel ut/inn for å fortsette ladingen. Vi kan gjøre dette så mange ganger som 10 før vi får ladet bilen helt opp.

Nå har de byttet PodPoint, og jordfeilbryter, og bilen har vært på verksted i en uke. På verkstedet lader bilen sier de, og de har ikke oppdaget samme feil som oss. Jeg har heller ikke hatt trøbbel med lading andre steder enn hjemme. 100kg trafo på veggen er ikke byttet.

Noen som har erfaring fra samme problem her begynner å bli lei av trøbbelet, og vil gjerne ha igjen bilen vår som vi ellers er fornøyd med.....

/Baard
#13
Jeg fikk hos City Bil, men det var den gamle med nøkkel....
#14
Zoe / Sv: Ladeløsning Zoe som leveres i mars/april 2015?
mandag 09. februar 2015, klokken 16:14
Hmm...kan det være effekt ikke i bildet her?? Skal jaggu veie min etterpå, men er ganske sikker på at den veier 27 og....
#15
Zoe / Sv: Med en ekstra boks, kan du lade din Renault Zoe overalt!
søndag 08. februar 2015, klokken 10:29
Hei,

Jeg er generelt fornøyd med Zoe som bil. Jeg har enda ikke fått på plass en omsnakkede varmeapparat oppdateringen, men tipper den vil gjøre meg enda mer fornøyd med bilen.

Jeg er derimot ikke særlig fornøyd med måten Renault behandler oss som kunder. Jeg er ikke noen saktelading fan, men når jeg kjøpte bilen ble det sagt både av forhandler og av Reanult at dette skulle løses. Jeg har klart meg bra med 11kw i garasjen og hurtig/semi hurtig frem til nå, men jeg kunne helt klart tenkt meg mulighetene for å lade med en fornuftig saktelade løsning i tillegg når jeg en sjelden gang trenger det. Å si at problemet er løst ved å servere meg en regning på 20.000. kroner må jeg si at er drøyt å svelge. 6-8 tusen kunne jeg kanskje taklet, men 20K blir for drøyt for å suge ut noen ampere på kjøpesenteret og på en sjelden tur til Oslo eller Sverige. Da blir det heller planlegging av hurtigladerstopp når laderne dukker opp. Det ville vært bedre om Renault hadde vært ærlige og sakt at dette løser vi ikke...dere må klare dere med å lade der det er TN nett - end of story...Samtidig lanseres kabelen som en verdensnyhet. Denne kabelen trengs vel i 2 land. Andre land har ikke bruk for den, så å kalle det en verdensnyhet blir å ta hardt i slik jeg ser det. De fleste har kanskje glemt at Renault heller ikke hadde planer om å tilby eksisterende kunder Fortum avtalen heller - heldigvis løste det seg.

Alle som har en mening rundt Zaptec kabelen burde sende direktør Gadsbøll en epost. Jeg gjorde det i forb. med Fortum avtalen, og fikk et underlig svar.

Samtidig vil jeg også si at forhandleren min har gjort det den kan for å møte meg som kunde, og jeg er fornøyd med deres engasjement. Dessverre er nok de også offer for Renaults noe vinglete informasjon og strategi.

/Baard
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA