Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - joenvaagr

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf - ingen god vinterbil?
torsdag 15. januar 2015, klokken 19:33
Jeg er i alle fall imponert.. Har en bratt bakke ned til huset, og der har jeg prøvd mange biler gjennom tidene som har slitt veldig når isen er "verst". Hadde Xtrail tidligere som dro seg opp uansett selv uten 4WD knappen inne, men jaggu er Leafen ikke mye dårligere. Ikke noe problem så langt i alle fall, selv på våt is.. Regner med at nye Conti vinterdekk også har litt å si ;-)
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Imponert av rekkevidde
søndag 28. desember 2014, klokken 23:58
Ikke så imponert i dag da.. Full blås på  all varme og full bil. Da ble det knapt 60 km rekkevidde med 17 i rest. Snittfart på 90 km og 10 kuldegrader..

Men håper neste versjon av leaf blir mer som denne som spiser teslar til frokost....

Nissan Gtr i elversjon hadde vært noe ? :-)
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Imponert av rekkevidde
tirsdag 23. desember 2014, klokken 21:38
Sjekket carwings historie nå. 103 km kjøring. forbruk 13.5 kw/100 km.  Strømforbruk 13.9kw.  Reisetid 2.5 timer.
Når jeg sammenligner statistikken med dager med full varmeapparat og småkjøring, ligger forbruk på over 22 kw/100 km.

Ja, jeg er imponert. Men helt klart at det blir bedre når man kan få 200 + ærlige kilometre uten å kjøre sparebluss. Det blir vel standarden i 2017 ? Er klar for å handle ny Leaf da...



#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Imponert av rekkevidde
mandag 22. desember 2014, klokken 11:54
Strekningen var fylkesvei i Østfold. Det er ganske flatt her nede ja :) Før jeg startet, tok jeg også 5 minutter forvarme på bilen.. Kjørte i økonomimodus også.. Kjørte så pent jeg kunne da.. Tror jeg lett kunne kjørt 140 km til sammen før skilpadda hadde kommet ? Men tørr ikke teste helt....

Enig med de andre her, om at varmeapparat sluker strøm..

Men uansett er jeg altså imponert :)


#5
Leaf 2010-2017 / Imponert av rekkevidde
torsdag 18. desember 2014, klokken 14:49
I dag kjørte jeg nesten 100 km og med 50 i beregnet rest.
Snittfarten var ca 70. Kjørte dog uten varmeapparat. Men med varme i sete og ratt. Frøs overhodet ikke. Utetemp ca -1 til +1

Hadde jeg fortsatt til batteriet ble tomt kunne det blitt en grei tur hvis man også bruker de "skjulte reservene" ? :-)
#6
Carwing / Sv: Carwings.....igjen
torsdag 20. november 2014, klokken 08:10
Det kan tydelig være mange grunner til det ikke virker, men for meg som har hatt bilen i litt over 3 måneder nå, tror jeg har mistet kontakten 2 ganger, ellers virker det flott - jeg bruker Iphone 6 nå, men tidligere Samsung S4..

Man kunne jo ønske at selve innloggingen var kjappere, og appen mer fashion/moderne, men å starte varmeapparatet - det funker som smør.

#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
onsdag 22. oktober 2014, klokken 14:14
Ikke så mange som slår Steve ? :)
http://highmileclub.wordpress.com/2014/03/02/steve-marsh-and-the-100000-mile-nissan-leaf/

Virker ikke om det er batteriet i seg selv vi trenger å engste oss over - er vel heller nyere modeller med bedre rekkevidde som i seg selv er flott, men dårlig business for verdien.. Men sånn er det det å være tidlig ute med noe nytt :)

#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvorfor valgte du Nissan Leaf?
onsdag 15. oktober 2014, klokken 21:46
Helt klart en fin bil... - du vil ikke bli skuffet

Jeg angrer ikke, har dog kun hatt den i 2 mnd og kjørt ca. 1500 km.
Om bilen har 150 og 190 km i rekkevidde betyr mindre, jeg er mer opptatt av komfort..

Den perfekte bilen finnes jo ikke, så klart I3 har mer futt i sakene, Golf kanskje mer fashion design osv, men når man tenker på størrelse, plass og komfort som Tekna, og en slik kampanjepris de hadde i sommer - så var det ikke noe alternativ for meg siden Golfen kommer langt ut i 15, og til mye stivere pris...

At Nissan ruster mer en andre biler er nå bare tull !. Har hatt Nissan GTI/Nissan200/Xtrail og svært lite rust..
At dagens biler kanskje ruster litt lettere enn hva de gjorde for 20 år siden, er nok sant - men det er jo annen historie.

Når det gjelder Service, tror jeg kjemien man får med kundebehandler er det viktigste - ikke hva slags merke man har..

Har dog en bensinpolo også, den tenkte jeg å beholde frem til 2016 Golf med oppdatert batteriteknologi osv..Hvis ikke Tesla har noe mer spennende på lager til pris for vanlige folk ;-)

Til slutt, eneste jeg føler meg litt snytt for, er at jeg neppe fikk noe DAB-radio - men det glemte jeg å spørre om - så det bli jo min feil

Richard



#9
Model S / til deg som ønsker den nye tesla men ikke har råd
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 12:16
kjøp en golf som du ser her :)

https://www.youtube.com/watch?v=0KYo0A9iVAM&app=desktop

Den spiser teslar og motorsykler til frokost ;-)
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Nybegynner spørsmål
søndag 28. september 2014, klokken 14:44
Emil

Masse likes på den :-)
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Nybegynner spørsmål
søndag 28. september 2014, klokken 13:49
Jeg har da aldri ment å henge ut noen ved å skrive navn, kun bare å prøve å svare på noe som en enkelt bruker skriver siden det ellers ikke er mulig i dette forum designet ? :-)

Jeg prøvde bare å få innspill til å forstå hvorfor hengerfeste ikke er tillatt.
Har spurt mange forhandlere om dette og alle rister på hodet og vet ikke. De som har sett min leaf sier ofte at hvis det hadde vært hengerfeste og litt ekstra rekkevidde ville fossillbilen kommet veldig fort på finn.no

Av slike grunner fleiper jeg om kanskje oljeselskapene kanskje har en finger med i spillet..


jeg er fortsatt like i tvil, tror det er mye politikk inni bildet her..

#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Nybegynner spørsmål
fredag 26. september 2014, klokken 10:09
Emil.

hvis vw forhandler sier at motoren ikke tåler det, hvorfor tåler tesla x det men ikke model s? er de ikke like?
jeg tror det meste er humbugg av lover og paragrafer. på tide at de våkner opp i 2014. eller kanskje oljeselskapene har en finger med i spillet ? :-)
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Nybegynner spørsmål
fredag 26. september 2014, klokken 08:57
tja. nissan leaf er visst bygd på en amerikansk liten bil og f.eks egolf er jo en golf slik efocus er en focus.
De forhandlerne jeg har spurt vet ikke hvorfor elbiler ikke kan bruke hengere.
Så kommer Model x om noen år, den blir levert med for de som ønsker..

Ikke så lett å forstå..

Hvis model 3 også får slikt som opsjon tror jeg det blir veldig mye teslaer fremover.... :-)
#14
Leaf 2010-2017 / Nybegynner spørsmål
torsdag 25. september 2014, klokken 21:38
Har prøvd å Google, men sliter med gode svar på dette:
- hvorfor er ekstra ladekabel 16a så kostbart ? Hvor får man kjøpt billigst ?
- hvorfor kan ikke bilen bruke liten vanlig henger ? Altså hengerfeste da mini elbiler får lov?
- noen som vet om appen for carwings vil bli bedre i fremtiden?

Eller er det min beste bil så langt.. Kjører som en drøm :-)
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf 2016 - modell
tirsdag 23. september 2014, klokken 14:42
Blir spennende å se hvor dyr Model 3 fra Tesla blir. Hvis den blir solgt til rundt 300.000 kr, tror jeg den vil gjøre reint bord på konkurrentene.. I alle fall hvis Tesla greier å bli kvitt de problemene Model S nå sliter med....
Jeg vil gjerne ha en Model 3, men den må være like feilfri som Leaf har vært så langt ;-)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA