Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - olsteffe

#1
Hei
Scoot takk for Analyzer, priceless. Da kan jeg rapporter  at Reven lader som den skal, mine ladeproblemer viste seg i å ligge i at innmaten i sikringsholderen (batt1) var helt bortkorrodert (det var to føle/ladekabler til batt1) og på ledning for spenningsføling batt8 var isolasjonen slitt bort og leder korrodert bort. Virker som att den nå både går bedre og den har fått lengre rekkevidde.
Fant ut at dV/dT er den siste del i en 3 stage charging cycle, Etter bulk ladningen i c2 øker de spenningen for å sette i gang "koking" da blir batteriene toppet og batterisyra blir rørt rundt slik at den ikke blir lagdelt.
Takk for hjelp
#2
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Reva hjullager?
mandag 11. august 2014, klokken 22:22
Hei
Fant dette på tyske delen av det engelske forumet.
For fremre aksel er det pr hub (nav ) 1 stk 6205 C3 og 1 stk 6204 C3. Dette er dype sporkulelager indikert med C3 som egner seg til hjullager . Navet har ikke simmer eller tettering.

#3
Takker for all informasjon rundt lading av Reven. Har noen anledning å sende meg EMS analyzer. Jeg er fersk, men fornøyd eier av en 2010 Reva med 7500 km på telleren. Ser at det nevnes dV/dt som en setting i EMS analyzer, jeg trodde det primært ble brukt på blant annet NiCd batterier for å avbryte ladingen da de får en spenningsdipp nå de er fulladet. Har blybatterier noe lignende?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA