Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Oy!

#1
Golf GTE / Sv: E-mode ikke tilgjengelig ved rundt minus 10-13
fredag 08. januar 2016, klokken 14:45
Tipper vel igrunn at det jobbes på spreng hos VW og Møller as we speak. Fordi Møller kan ikke selge biler som ikke fungerer som de skal i under 10 minusgrader i vinterlandet Norge. Nå får man vente å se hvordan resten av vinteren blir, men må innrømme jeg hadde vært svææært skeptisk til å inngå kjøpekontrakt om jeg hadde vist om dette i fjor vår/sommer.

Passat GTE har vel nettopp begynt å selges, så totalsalget på GTE-modellene (og eTron) er ganske så høyt. Men dette salget vil stupe om de ikke løser denne floken. Hadde jeg hatt en VAG-hybrid i bestilling nå, hadde jeg lagt den på is..
#2
Golf GTE / Sv: E-mode ikke tilgjengelig ved rundt minus 10-13
torsdag 07. januar 2016, klokken 12:46
Enig i det. Artig å lese på det andre forumet, var jo en del misfornøyde folk der. Kan det være en mulighet for at Volkswagen gjør en endring i oppsettet på bilen? Er -10 tilfeldig valgt av en ingeniør i Tyskland som tenkte "det blir jo aldri kaldere enn det" eller er sånn det er?
#3
Golf GTE / Sv: E-mode ikke tilgjengelig ved rundt minus 10-13
torsdag 07. januar 2016, klokken 10:59
Ja, har det samme på min bil. Tenkte jeg skulle kontakte Møller og høre. Helt klart en sperre, men vet ikke om den kan flyttes. Jeg bor på et ganske så kaldt sted (Lismarka i Hedmark), men det er forhåpentligvis ikke mange dager i året det vil gjelde. Har på følelsen at min GTE ikke liker når det går under -11. Men, har som deg, opplevd at den switcher over selv når det er under -10 bare det er litt ekstra kraft som trengs.

Vil tro eGolfen går fint (riktignok en del kortere) selv om det er minus 20. Hvis dette ikke kan endres på, bør vel kanskje også kunder i enda kaldere strøk (indre Finnmark, kalde steder på Østlandet, f.eks Tynset, Røros, Folldal osv.) bli advart av Møller bil. Fordi minus 12 er vel egentlig ikke spesielt kaldt i dette landet.. Bor man i Karasjok så blir det lite e-drift frem til April engang...
#4
Golf GTE / Sv: Rekkevidde og forbruk
onsdag 01. juli 2015, klokken 08:16
Kjørte forresten i går fra jobb på Gjøvik til Strandtorget ved Lillehammer, avstand 53.3km. Hadde 3km igjen på batteriet når jeg kom dit. Så brøt 50km-grensen greit på den turen!
#5
Golf GTE / Sv: Rekkevidde og forbruk
onsdag 01. juli 2015, klokken 07:26
I dag kom jeg helt til jobb som er ca. 48km unna, men 2km rest på batteriet. Blir vel gradvis noe flinkere å kjøre økonomisk, men i dag var det også tørt på veien og mellom 16-19 grader. I går kjørte jeg 46km på strøm, med regn og våte veier halve veien.
#6
Plugg-inn hybrider / Sv: Forbrukstall fra virkeligheten
mandag 29. juni 2015, klokken 10:57
Kjørte 45km til jobb i dag i min Golf GTE, ny rekord. Ellers så lurer jeg på hva jeg skal sette som "minimum batterinivå" på GTE? Jeg kan sette det i bilen, eller på Car-Net portalen.. men har ikke fått et godt svar fra Møller. Selger satte til 30%, jeg har endra til 100%, men har satt tilbake til 30% nå..
#7
Plugg-inn hybrider / Sv: Forbrukstall fra virkeligheten
onsdag 24. juni 2015, klokken 11:16
Jeg dro på langtur i helga, der første strekning var fra Gjøvik-Ølensvåg i Sunnhordaland. Fulladet & full tank på Gjøvik, ellers forbruk på 0,47 pr. mil. Det er reelle tall, ikke fra kjørecomputeren. Fylte opp 20.4 liter med bensin på Ølensvåg.
Strekningen inkludere noen heftige stigninger; Vardalsåsen, Tonsåsen, Leira-Gol, & Gol-Geilo-Hardangervidda. Pluss svingete veier og lave hastigheter. Jeg er absolutt fornøyd med det. Turen tilbake har jeg ikke oversikten over enda, men skal sjekke nærmere.
#8
Golf GTE / Sv: Rekkevidde og forbruk
fredag 19. juni 2015, klokken 09:21
Jeg tror absolutt det kan være reelt å kjøre 50km på strøm.. men det fordrer landevei som du sier og grei snitthastighet. Jeg fikk min GTE på onsdag, og første tur til jobb som ligger 49km unna så klarte jeg å kjøre 44km. Jeg bor ca.350m høyere enn jobben så tjente jo noe på bakkene selvsagt. Hjemover klarte jeg 39km, da bakkene suger strøm. Jeg synes jeg kjørte som normalt, som jeg gjør men min gamle bensinbil. Jeg tror helt sikkert det er mer å gå på mtp kjørestil og regenerering. Strekningen det er snakk om er Lismarka-Åsmarka-Gjøvik. Samme rute hjem igjen. Jeg vil komme lenger på strøm om jeg velger Gjøvik-Brøttum-Lismarka på vei hjem,. da alle bakkene kommer til slutt (for de som er lokaltkjent!). Jeg kommer tilbake med mer data og løypeprofil!
#9
Plugg-inn hybrider / Sv: Forbrukstall fra virkeligheten
fredag 19. juni 2015, klokken 09:04
Jeg fikk min GTE på onsdag, meget fornøyd så langt. Jeg har 49km til jobb, og kjørte 44km på strøm på torsdag morgen. Kun 39km tilbake (jeg bor 350 høyere en jobben, så bakkene tok sitt). Vil si jeg kjørte som normalt som jeg pleier med min gamle bensin-bil. Jeg er riktignok heldig som bor i et område av landet hvor bilkø er et fremmedord, og snitthastigheten på pendlinga er ca. 66 km/t. For meg er dette en perfekt bil, og målet mitt er å lære meg enda mer økonomisk kjøring så jeg i hvert fall kjører til jobb på kun strøm!
#10
Plugg-inn hybrider / Sv: Forbrukstall fra virkeligheten
fredag 12. juni 2015, klokken 09:48
Jeg får min GTE om noen dager, og er også veldig spent på forbruket. Men jeg har også studert forbrukstallene på eGolf nøye og mener det absolutt bør være mulig med mye elektrisk kjøring selv om jeg har 50km til jobb en vei. Jeg kan også lade på jobb så i teorien skal jeg kunne kjøre mye med strøm. Jeg kommer til å legge ut tall og løypeprofil her så fort jeg har de!
Jeg måtte igrunn argumentere en hel del ovenfor min kone for å bytte fra vår bestilte eGolf til GTE, så troverdigheten min står litt på spill her, hehe
#11
Plugg-inn hybrider / Sv: Levering Golf GTE
mandag 01. juni 2015, klokken 10:51
Jeg fikk beskjed om at overlevering ville bli 11 eller 12 juni, så slutten av neste uke. Så er uansett ikke lenge til. Tungsten silver er en fin farge, jeg er faktisk usikker på om jeg ville ha valgt limestone grey nå.. men blir nok fornøyd uansett!
#12
Plugg-inn hybrider / Sv: Levering Golf GTE
søndag 31. mai 2015, klokken 20:11
Min er i limestone grey.. Men skal til Lillehammer ja.
#13
Plugg-inn hybrider / Sv: Levering Golf GTE
torsdag 28. mai 2015, klokken 14:30
Og da fikk jeg vite at min bil er på vei fra Bremerhaven nå og er i Oslo ikveld. Så regner med overlevering i slutten av uke 24. Gleder meg!
#14
Plugg-inn hybrider / Sv: Levering Golf GTE
tirsdag 12. mai 2015, klokken 14:11
Min var ferdig produsert for noen uker siden men stod fremdeles i Wolfsburg ifølge selger på Møller Lillehammer..  :( Jeg var sikker på den var i Bremerhaven.. Så blir vel ikke bil på meg før i begynnelsen av juni..
#15
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
mandag 20. april 2015, klokken 13:59
Mørkblå er også fin synes jeg. Jeg bestilte en i Limestone Grey og regner med å få den i uke 20! Gleder meg veldig.. og tror jeg blir fornøyd med fargen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA