Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Windows22

#1
Lista mi har nå blitt så lang at å kalle dette en premiumbil blir en direkte hån mot ekte tysk håndverk. Skranglekasse er en bedre beskrivelse :-)
#2
Lading av Tesla / Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?
søndag 05. oktober 2014, klokken 01:18
Fra 365 til 345 etter siste software update ( tilsvarer 383 100%, rekorden er 409 etter lading i sandane i sommer) har batteriet tapt seg så mye på den korte tiden? 7000 km, har fulladet kanskje 4 ganger
#3
Model S / Sv: Forskjeller på TMS60 og TMS85?
torsdag 18. september 2014, klokken 11:24
"24 timer å lade
Hjemme har jeg en vanlig 16-ampere-kurs, og det betyr kjapt 24 timer lading fra tomt til fullt batteri. Det er innlysende at du da må oppgradere strømforsyningen, slik at det går hurtigere."

Trodde dette FØR bil ble mottatt, min erfaring tilsier derimot at lading hjemme på 16A holder mer en nok til normal daglig bruk. Lademyte?

PS! Gjennomsnittlig kjørelengde for personbiler i Norge er ca 40 km pr dag (iflg SSB), dette tilsvarer ett ladebehov på 5 timer/dag ved 230V/8A eller 2.5 timer v/16A.

#4
Har heller ikke tilgang til lading hjemme, dobbeltladeren er da gull. Vil sterkt anbefale dobbeltladeren i en slik situasjon. Selv hadde eg garantert installert i ettertid om eg hadde tabbet meg ut og bestillt uten.

Første 22kw lader i bergen kom i vår (sønnico), deretter fulgt av 2 kjøpesentre samt bunnpris på hjørnet (2+1+2 punkter), mange flere er på vei. Vil overaske stort om ikke Trondheim ser samme utvikling.

Som BB skriver over er det nye annet "kjekt å ha" utstyr du heller kan plukke bort, dobbeltladeren er garantert mer en bare kjekt å ha for oss uten lading hjemme.
#5
Model S / Sv: Energy saving mode og batteriforringelse
fredag 29. august 2014, klokken 12:37
Endret til "energy saving on" for en stund siden, får nå et energitap tilsvarende 7-10 km/døgn (typical). Skuffende høyt energitap (miljøbombe!). Hvem kommer først på banen? Spetalen eller Tesla? hehe
#6
Hurtigladestasjon åpnet i Odda;
http://www.smb-odda.no/no/forside/artikler/Hurtigladestasjon+åpnet+i+Odda.9UFRvU2R.ips

(Link oppdatert etter tips fra Amoss :))
#7
Lading av Tesla / Sv: 22kW Amfi Orkanger - erfaringer?
onsdag 30. juli 2014, klokken 14:05
Stolpene mangler infomasjon om hvem som drifter dem (Fortum) og hvordan de kan startes med sms og hvilke nummer ladeuttakene har i systemet, ringte derfor til de hyggelige svenske damene.

Den nye stolpen har nummer 64a og 64b, send sms til 2430, start 64b
Og "stopp 64b" for å avslutte lading.
Man kan jo også prøve Fortum sitt gratislading nummer (417 16 121)

Ladet via sms den 19. På vei nordover til Harstad
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA