Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mern

#1
Volkswagen VW / Sv: VW NYE MODELLER / NYE VERSJONER
torsdag 26. mai 2016, klokken 10:12
VW e-Golf får facelift i (sannsynligvis sent) høsten 2016 for levering til kunder. Den lithium-ion-batteriet er med 35,8 kWh energi, sammenlignet med dagens batterikapasitet på 24,2 kWh, en økning på 11,6 kilowattimer. Dr. Volkmar Tanneberger, Head of Elektrisk / elektronikk Development i Volkswagen, sier dette lørdag som en del av en journalist workshop i utkanten av Formel E løp i Berlin.
Innenfor rekkene av sammenlignbare modeller er Volkswagen dermed i forkant: BMW i3 med det nye batteriet fra sommer til 33,2 kWh og allerede tilgjengelig Nissan Leaf til 30 kWh. I motsetning til de konkurrenter, vil Volkswagen ikke lenger tilby den "gamle" batteri med lavere kapasitet. "Vi går til den nye generasjonen," Volkmar Tanneberger sa, noe som betyr lithium-ion celler med 37 Ah nå i stedet for den tidligere 25 Ah. Med BMW og Nissan, de "mindre" batterier derimot forbli som alternativer i området. er alle tre modellene har til felles at området er jevnet ifølge NEDC rundt 300 kilometer, noe som tilsvarer 200 km i reelle kjøreforhold. Mer ønsket Tannenberger ikke love godt for e-Golf. Selv på den prisen han ikke kunne kommentere.

Se mer

http://www.electrive.net/2016/05/21/neuer-volkswagen-e-golf-details-zu-batteriekapazitaet/

http://insideevs.com/2017-volkswagen-e-golf-35-8-kwh-battery-124-miles200km-real-world-range/
#2
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Combo ladere Østerdalen
fredag 17. april 2015, klokken 10:46
Er det noen som vet noe om planer her. Ingen ladere i Elverum, Rena eller videre opp i Østerdalen. Nesten som en hvit flekk på ladekartet !
#3
Fornuftig og forutsigbart system burde være
- Vanlig mva og avgifter på alle biler - også elbiler.
- Fjerne HK komponent i avgift for elektromotor
- Fjerne vektkomponent i avgift for alle biler
- Avgift også på CO2 på det som inngår i produksjon av bil - ikke bare forbruk
- Statlig subsidiering ved kjøp av "nullutslipps" biler (dvs elbil og hydrogenbil) med f.eks. kr. 60.000 pr bil
- Beholde lokale fordeler med gratis parkering og bompenger for "nullutslipp" biler
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA