Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kristoffervt

#1
Takk for svar

Da ser det ut til at det blir laget en adapterkabel.
#2
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 09. desember 2014, klokken 19:18


Vi monterer enten 3 fase støpsel på våre ladeløsninger eller bygger overgang.
Ser det er mulig via byggsentral, eller egen kladd med sikring på.
Er dette nødvendig, eller kan det kobles direkte uten dette siden det er 16A på 3fasen?
#3
Hei

Har fått satt opp 4pin 3fas 16A i garasjen.

Ser nå i etterkant at det er 1fas 3pin som gjelder på ladeutstyr.

Finner ingen overgang/adapter til dette.
Vil ha adapter fra  316-9 til 332-9.

I teorien er det vel kun å koble til 2ledere + jord, men er det godkjent?

Har funnet noen adapter fra 4pin til 3xschuco, men ønsker ikke det.
#4
e-Golf / Sv: Strøm til garasje 230v vs 400v
mandag 08. desember 2014, klokken 10:29
Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 07. desember 2014, klokken 23:22
Hvis man bestiller opplegg for 16A elbillading nå, vil ikke installatør være nødt til å følge nye regler om jord- og overspenningsvern på kursen, samt samtidighetsfaktor 1?

Det tror jeg de er.
Jeg endte opp med overspenningsvern på kursen til den nette sum av 3500.

Samtidighetsfaktor kjenner jeg ikke til.
#5
e-Golf / Sv: Levering av E-Golf uten varmepumpe
mandag 24. november 2014, klokken 14:49
Sitat fra: Råde på mandag 24. november 2014, klokken 14:46
Sitat fra: kristoffervt på mandag 24. november 2014, klokken 14:05
Bestilte 17/7
Har stått hos forhandler 1 uke.

Noe problem hos biltilsynet og godkjenning av COC sertifikat (aner ikke hva det er.)
Jaggu mye som kan gå galt... Ser ut som et papir som mangler fra fabrikken.

http://europalov.no/rettsakt/konformitetssertifikat-for-typegodkjenning-av-kjoretoyer/id-2569


Skal visst være oversendt av Møller over 10 ganger til Biltilsynet.
Vi får se
#6
e-Golf / Sv: Levering av E-Golf uten varmepumpe
mandag 24. november 2014, klokken 14:05
Bestilte 17/7
Har stått hos forhandler 1 uke.

Noe problem hos biltilsynet og godkjenning av COC sertifikat (aner ikke hva det er.)
#7
e-Golf / Sv: Levering av E-Golf uten varmepumpe
søndag 02. november 2014, klokken 19:46
Bestilte i midten av juli.
Har fått bekreftet levering uke 49.
#8
e-Golf / Sv: Hvem har tatt bort VP etter siste oppdatering?
søndag 12. oktober 2014, klokken 00:00
Har tatt bort vp.

Hvordan kom dere frem til kompensasjon?
Hadde dere fått produksjonsdato?
#9
e-Golf / Sv: Når kan jeg forvente levering?
tirsdag 07. oktober 2014, klokken 18:35
Sitat fra: soarer på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 17:59
Min blir produsert denne uken ( uke 41 ).

Levering i Trondheim ca. uke 45, tror selgeren.

Jeg håper på uke 44  :P

Når bestilte du?
#10
e-Golf / Sv: Strøm til garasje 230v vs 400v
torsdag 28. august 2014, klokken 22:41
Sitat fra: Rio på torsdag 28. august 2014, klokken 22:35
kristoffervt: noe må man ofre for å ha elbil. ;)

Hehe :)

Tenker nok det blir et lite elektrikerbesøk i morgen hvis det fortsetter, kan jo være en løs leder i skapet.
Løse ledere i skapet liker vi ikke :)
#11
e-Golf / Sv: Strøm til garasje 230v vs 400v
torsdag 28. august 2014, klokken 22:32
Da ble det 3-fas 230v ut til garasjen med mennekes/CEE kontakt.

Eneste problemet nå, er at lysene i huset blinker etter at elektriker var her.  :o
#12
e-Golf / Sv: Strøm til garasje 230v vs 400v
tirsdag 26. august 2014, klokken 22:30
Hei

Trodde jeg hadde 400v, men ser ut til at jeg har 230v IT PFXP 4X25A1.



#13
e-Golf / Strøm til garasje 230v vs 400v
tirsdag 26. august 2014, klokken 21:24
Hei

Har lest gjennom en god del ifht. lading og strømuttak, men sitter fortsatt igjen med noen spørsmål.
Har bestilt E-golf som skal lades i garasjen, og ønsker det mest mulig fremtidsrettet ifht. nytt som kommer.

Skal legge strøm ut til garasjen, og lurer på hva som vil være mest hensiktsmessig.
Må legge opp ny kurs fra sikringsskapet, så da sitter jeg med et valg.

1. Burde jeg legge opp til vanlig 230v eller 3fas (400 v?)
2. Ved valg av 400v, vil det skape noe bry for det andre jeg ønsker å koble til i garasjen?
3. Vil det være mer fremtidsrettet å legge opp til 400v?
4. Store kostnadsforskjeller i form at materiale o.l?
5. Ønsker å lade via ladekabel som f.eks fra elbilshop for 16a lading, noe jeg burde tenke på ifht dette?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA