Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hord

#1
Model S / Sv: Crowdsourcing: Test av nettleseren i TMS
onsdag 23. desember 2015, klokken 12:25
Min bil:
TMS: P85, april 2014
Fw: 2.7.77
Score: 216

Kan være greit å ta med versjon da jeg antar at ny nettleser vil gi ny score.
#2
Model S / Sv: Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?
onsdag 25. november 2015, klokken 10:22
Fikk endelig investert i bedre lys til trunk'en:



Bilen hadde lyspakke fra før, men den består av kun to ekstra pærer:



Resultatet er som dag og natt, og løsningen virker meget solid. Selv nysgjerrige fingre fra fireåringen har ikke klart å plukke ned LED-listene.

LED-pakken ble bestilt fra Sigurdi fra teslabutikken.com. Han stod for rask, effektiv og hyggelig montering!
#3
Model S / Sv: Firmware 6.2
fredag 07. august 2015, klokken 07:50
Om TMC changelog'en er korrekt så har vi nå en bekymring mindre før DefCon:

- August 1, 2015 (2.5.21)
- Fixes August 2015 DefCon Model S vulnerability hack(s)

http://www.teslamotorsclub.com/showwiki.php?title=Model+S+software+firmware+changelog
#4
Model S / Sv: Hvilke skibokser passer til TMS med Whisp bar?
tirsdag 21. juli 2015, klokken 12:21



  • Thule Dynamic 900, BilXtra mars 2012, Vinterferietilbud 6799,-
  • Whispbar, Tesla mai 2015

Gripeklørene under boksen - klarte ikke å gripe over Whispbar siden den er så brei. Det ble derfor kuttet av ca 0,5 cm av klørene med et multiverktøy.
Standard montering - ikke modifisert med heving bak.
Takluke - ikke sjekket om denne kan åpnes
Bakluke - kan ikke åpnes helt opp
#5
Model S / Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.
fredag 05. juni 2015, klokken 10:14
BlackVue 650, montering:

Etter å ha sjekket luken i taket og funnet "den sorte boksen" hvor de fleste henter 12V så jeg for meg en kjapp installasjon av kamera:

"laumb" sitt bilde på side 2:



Jeg hadde en "AKASA splitter för PWM":

fra den lokale databutikken:http://webshop.harddisk.no/AKASA-splitter-for-PWM-flaktare1x4-pin-ha-till-2x4-pin-hoe-svart/cat-p/c/p4589401

Med litt tilpassing (file bort spor) av pluggen som skal inn i "den sorte boksen", så passet den fint som overgang.

Powerledning til BlackVue kameraet ble trukket fram til speil og kuttet slik at den kunne passe inn i den nye splitteren.

For å finne korrekte pinner for 12V ble multimeter benyttet, og her kom overraskelsen: Jeg har kun 4V på pluggen som går inn i "den sorte boksen".


  • Jeg vet ikke hvilken sikring dette går på, men får det ikke til å stemme, for om sikringer er gått så burde det vel være 0V og ikke 4V...

  • Hvordan er det med sikringer, er de overvåket slik at man får varsel i bilen om en er gått?
  • Kan det være at det er korrekt med 4V (mellom rød og grønn) og at mellom de to andre pinnene (sort og rød) hvor det er 0V så er sikringen gått?

Godt mulig at jeg har dummet meg ut ved å nappe ut pluggen fra "den sorte boksen" uten å ta en "power off" på bilen først...

Ble litt mange spørsmål, men alle tips som lede meg litt videre settes stor pris på!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA