Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Wila

#1
e-Golf / Sv: Litt Hjelp takk
torsdag 07. august 2014, klokken 12:51
Hei,

Har hatt e-golf i snart 4 uker og 2000 km, huket av på alle tilvalg. Skinnseter gir deg ordentlige seter og ikke de setene som ellers er å finne i "comfort line". Du trenger ikke filholder pakken i Norge, jeg trodde dette var "vinglevarsler" men med denne holder bilen seg i kjørefil så lenge ordentlig oppmerking- ulempen er "dårlig rattfølelse".  Kamera og park sensorer er å anbefale rent sikkerhetsmessig, barn (og voksne) som befinner seg i bak/rundt bilen hører ikke ikke bilen. Øvrig utstyr til denne bilen er Ok priset og anbefales. Ellers holder bilen hva den lover med hensyn til rekkevidde. For de andre spørsmål mht m.v.a og andre fordeler, så stoler vi på stortinget som har vedtatt "fordeler" for å oppnå bedre miljø.  Utviklingen de siste 4 år vil gi en pekepinn på neste 4 hva angår batteri/ytelser. 
#2
Det gis tilskudd til etablering av ny infrastruktur d.v.s. graving, kabling og utstyr, videre at ladestasjoner stasjonen blir anlagt i utkanten av f.eks. større parkeringsplasser. Eksisterende bensinstasjonsanlegg har ferdig utviklet infrastruktur, herunder andre tilbud til bilister. Min mening er at det feil å yte tilskudd til selskap/organisasjoner som ser ut til å ha som formål å etablere (Grave og investere på billig tomt)  men er heller dårlig på service  - ref behovet for å utvikle helt nye og ofte forvirrende betalingsløsninger - tilskudd burde graderes og i større grad motivere eksisterende infrastruktur til å øke sin product offering (hurtiglading). At ladestasjonene er lite brukt skyldes vel heller lokalisering, unødvendig kompliserte betalingsløsninger inkludert unøvendig komplisert bruk. Bransjen er helt sikkert dyktig på elektro, graving og teknikk men service og brukervennlighet er totalt fraværende. Innlegg på dette forumet bekrefter også at det er kunder/brukere som har kommet ut for situasjoner hvor de møter statsjoner som ikke virker, ingen svarer på service telefon, sms betaling virker ikke,  ladere som ikke er hurtige men bare litt raskere o.s.v.
#3
E.S gir et godt eksempel, når gassdrift ble litt vanlig (mindre vanlig enn elbil idag) var det ikke nødvendig å finne opp et ny betalingssystem.  Dagens  Apper, sms eller ymse rfid kort eller  månedskort  og i tillegg usikkerhet på hva som kan hurtiglades hvor så sier det seg selv at ladestasjonene ikke blir benyttet så ofte man kunne tro. En lengre kjøretur krever virkelig planlegging,  type lader, tilgjengelig etc...  Det ville faktisk vært bedre om bensinstasjonene i Norge fikk samme statstøtten istedenfor "miljøselskapene" (Fortum, Grønt punkt, Ishavsveien m.fl) for salg av strøm på linje med annet drivstoff.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA