Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - LinnCK

#1
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Saxo til salgs
tirsdag 21. august 2012, klokken 09:05
Hei

Jeg har en Citröen Saxo, 2000 modell, som jeg har tenkt til å selge.
Det er feil på 5 av battericellene, og det vil koste ca 20.000,- å reparere det i hht pristilbud fra Elbilmek.

Jeg lurer på om den rett og slett skal selges som en delebil, da det er nok en del som må gjøres med den. Den må også eugodkjennes innen utgangen av september i år.

Vannpumpa er ganske ny, ble byttet for ca et år siden. Det er 3 nye battericeller m/1 års garanti, disse ble byttet i mai(tror jeg).
Ny ladekabel.

Kom med tilbud dersom du er intressert.
#2
Nå har dette skjedd igjen, nå har den fungert bra i 3 mnd.

Dette er vel 4. gangen ila det året jeg har hatt bilen, som den blir slik som dette.
Vil det løse problemet helt å bytte gasspedal og ledningtingene som det er skrivd om her tidligere?
#3
Da har jeg fått sjekket med annen kabel; og den lader! :):)

Så da er den gamle kabelen hos elbilmek og blir fikset:)
#4
Sitat fra: Elmo på torsdag 26. januar 2012, klokken 08:30
Sitat fra: LinnCK på torsdag 26. januar 2012, klokken 07:42
tror ikke jeg skal begynne å leke elektriker med ladekabelen

Sunn holdning ;)
i hvert fall realistisk:D vurderer forsåvidt om jeg skal åpne og sjekke om det er en av ledningene som er brutt, som det står om her: http://www.elbil.no/wiki/PSA:How-to#Reparasjon_av_defekt_ladekabel
#5
Sitat fra: Elmo på onsdag 25. januar 2012, klokken 16:02
Du kunne gjerne lånt min ladekabel (har ekstra), men det nærmeste jeg er Oslo til vanlig er dessverre Fornebu.

En annen måte å sjekke ladekabelen på er å måle inni elektronikk-kassa - merket 230v til høyre på dette bildet http://www.elbil.no/wiki/Fil:Computer-tilkoblinger.jpg

NB: Husk at de andre kontakene går rett på batteriet så ikke skap kortsluttning der.
Kanskje sikkerest å trekke ut en hovedsikring, men jeg er usikker på hvordan elektronikken liker/takler at 230v er tilkoblet og hovedsikringer er ute.

tror ikkejeg skal begynne å leke elektriker med ladekabelen ;D takk for tips i hvert fall:)
#6
Sitat fra: ilmyggo på onsdag 25. januar 2012, klokken 21:14
Sitat fra: LinnCK på onsdag 25. januar 2012, klokken 11:59
Er det noen som kjører i nærheten av Tevlingveien på Trosterud i dag eller i morgen på dagen, eller ettermiddagen, som jeg kunne låne en ladekabel å teste?

Står ved Munch-museet i morgen (med forbehold om sykt barn) kommer du deg dit?
egentlig ikke, bilen vil ikke komme seg så langt, da den allerede er nesten nede på 20 %, men takk for tilbudet:)
#7
Er det noen som kjører i nærheten av Tevlingveien på Trosterud i dag eller i morgen på dagen, eller ettermiddagen, som jeg kunne låne en ladekabel å teste?
#8
ingenting starter når jeg putter i laderen, den reagerer ikke i det hele tatt.
Forsøkte med full restart av elektronikken nå og det hjalp ikke >:(
#9
Hei

I går kveld satt jeg bilen til lading, den var nede på 30%, og den startet å lade fint. Men, når jeg starter bilen i dag, har den kun ladet 10%, kommer på jobb og setter i laderen her, men den reagerer ikke i det hele tatt.
Ingen varsellamper som lyser, bortsett fra at lite batteri-lampa begynte å lyse på vei til jobb i dag.

Skal forsøke med en resett av motor etterpå, men tar imot alle tips med stor takk!
#11
Jeg valgte å la Falken hente bilen, tok ingen sjanser!

Det var ikke så allerverst, to defekte batterier, så prisen er helt overkommelig:)

#12
litt usikker på hvor det smalt, det hørtes ut som det smalt i hele bilen..

jeg skal absolutt til Elbilmek, har ikke de beste erfaringer med Enviro, så der er det ikke noe tvil.

Jeg har full kasko, så det dekker nok en del
#13
Sitat fra: Elmo på lørdag 13. februar 2010, klokken 22:50
Sitat fra: moso på lørdag 13. februar 2010, klokken 14:25
Æsj - i dag kom det et skikkelig smell fra bak i Saxo´en .....
Og som jeg sa i en annen tråd her om dagen . . . . når batteriene eksploderer så høylydt kan du være heldig å få igjen på brannforsikringen. Noen har klart det.  Det er verdt et forsøk.

Hei.

regner med at det er dette som skjedde med bilen min rett i sted, kjørte hjemover og plutselig smalt det noe skikkelig. Kunne ikke se noe, men da jeg kom hjem begynte elektrisk feil å lyse + at jeg ser at det drypper.
Kommer selvfølgelig ikke til å kjøre den noe sted, ringer verksted i morgen, og så må det vel bli Falck igjen...
Men, jeg ser det er flere som har fått igjen på forsikring, noen som har bra tips til hvordan jeg skal gå frem?
#14
Jeg mistenker at dette er en sw eller ledningsfeil, iom at det ikke er konsekvent. Veldig frustrerende at det ikke blir fikset.
#15
jeg mekker ikke bil selv ;D har sendt mail til Waldemar, håper han kan fikse det!

veldig frustrerende. Kan bruke alt fra et par minutter til nesten 20 min på å få startet maskinen, fordi den grønne lampa ikke kommer på.

Foreløpig nå står den i "fri" ved oppstart, men nå har den begynt med kenguruhopp når jeg bremser helt ned
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA