Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - crystallcola

#1
solgt til nagela  :)
#2
Lading av Tesla / Sv: Forbruk av strøm i praksis
torsdag 24. juli 2014, klokken 23:24
har det noe og si at jeg har performance?
#3
Lading av Tesla / Sv: Hvor mye belaster dere strømkursene med?
torsdag 24. juli 2014, klokken 17:52
Sitat fra: sn0le på torsdag 24. juli 2014, klokken 17:26
Det som er avgjørende er tversnittet på kobberlederne inni kabelen.
Hvis det er 2,5mm2 så vil jeg absolutt ikke anbefale å overstige 16A.

jeg tror det skal være 10mm2...
#4
Sitat fra: cairnz på torsdag 24. juli 2014, klokken 08:03
Sitat fra: Nordtroms på torsdag 24. juli 2014, klokken 02:55
Sitat fra: crystallcola på torsdag 24. juli 2014, klokken 00:18
Er veldig kjekt med El sidespeil til tider. For noen som har smale garasjer, eller kommer inn i trange veier som i Oslo, eller Amsterdam der vi var for noen dager siden.

Når vi nå er i gang med subjektive ytringer om speil så er min mening om innfellbare speil at det er mer i retning av automagisk. Er garasjeporten så trang at jeg må felle inn speilene for å komme inn så blir min Model S stående på utsiden. Punktum. Jeg må likevel innrømme at jeg ved et par tilfeller har trykket på speilknappen når folk på fergen har strøket seg oppetter bilen for å komme forbi. Men nødvendig? Nei. Automagisk? Ja.  ;)

Jeg foretrekker heller at de knuser speilene enn å lage fem meter med deilig merke på siden av bilen ;) Men alle er jo forskjellige..

hva med hvis de kommer bak ifra da??  ::) ::) ::)
#5
Sitat fra: Nordtroms på torsdag 24. juli 2014, klokken 02:55
Sitat fra: crystallcola på torsdag 24. juli 2014, klokken 00:18
Er veldig kjekt med El sidespeil til tider. For noen som har smale garasjer, eller kommer inn i trange veier som i Oslo, eller Amsterdam der vi var for noen dager siden.

Når vi nå er i gang med subjektive ytringer om speil så er min mening om innfellbare speil at det er mer i retning av automagisk. Er garasjeporten så trang at jeg må felle inn speilene for å komme inn så blir min Model S stående på utsiden. Punktum. Jeg må likevel innrømme at jeg ved et par tilfeller har trykket på speilknappen når folk på fergen har strøket seg oppetter bilen for å komme forbi. Men nødvendig? Nei. Automagisk? Ja.  ;)

om du velger og parkere/la den stå på utsiden er det noe mer greit for deg enn for meg. hvorfor jeg klapper inn speilene og kjøre inn den trange garasjen plassen på jobben er fordi det er kun lov og parkere 2 timer her på offentlig plassen. jeg har ikke mulighet og flytte bilen 4 ganger iløpet av arbeidsdagen, så jeg velger heller og kjøre inn i den trange garasje plassen de siste 4 mnd. når det gjelder automagisk så har vi el speil, seter, sentral lås o.l., ingen av dem er nødvendig, men kjekt og ha. er ikke du enig?

koster den ca rundt 5000,- da bestiller jeg dem, koster den over 10.000,- da er det nei takk.
#6
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 23. juli 2014, klokken 22:37
Sitat fra: crystallcola på onsdag 23. juli 2014, klokken 21:21
Har minst 30 meter til overs etter og ha trukket 32A blå stikk kontakt for Tesla. Kan sikkert brukes til masse annet.

Selges resterende hele for 1500,- i Oslo kontant. Ved frakt må det regnes med porto og pakke emballasje.

Kan deles opp i minimum 5 meter, for 80,- pr meter lengde.

Du bør nok oppgi dimensjon i så fall. Jeg antar 3G10?

den er grå veldig tykk, kan brukes til rød 400V, er itillfelle jeg får tilgang til det kapasitet senere. slenger på bilder ikveld.
#7
Lading av Tesla / Sv: Hvor mye belaster dere strømkursene med?
torsdag 24. juli 2014, klokken 17:09
vi har brukt sånn grå veldig tykk kabel. sånn industri kabel eller hva man kaller det for  :o
#8
Lading av Tesla / Sv: Forbruk av strøm i praksis
torsdag 24. juli 2014, klokken 17:07
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 24. juli 2014, klokken 14:20
Sitat fra: crystallcola på torsdag 24. juli 2014, klokken 12:28
Vi har ikke tak box, ikke panorama, har 21" og dekka er fine mønster igjen og bra luft i dem(har fått en kule/ballong på den ene bak dekka, men tror ikke den påvirker forbruket?), ca 230kg på 4 personer, ikke mye bagasje. Kjørte ca kl 03 fra uddervalla, musikk og ac var av for og spare strøm.
Jeg ville kanskje sjekket hjulinnstillingen, og at bremsene ikke henger. Forbruket høres høyt ut.

hvordan sjekker man bremsene ikke henger på?
#9
Lading av Tesla / Sv: Forbruk av strøm i praksis
torsdag 24. juli 2014, klokken 12:28
Vi har ikke tak box, ikke panorama, har 21" og dekka er fine mønster igjen og bra luft i dem(har fått en kule/ballong på den ene bak dekka, men tror ikke den påvirker forbruket?), ca 230kg på 4 personer, ikke mye bagasje. Kjørte ca kl 03 fra uddervalla, musikk og ac var av for og spare strøm.
#10
Lading av Tesla / Sv: Hvor mye belaster dere strømkursene med?
torsdag 24. juli 2014, klokken 02:38
Nå kom jeg på hvorfor jeg er grådig. Har kun brukt hurtiglader på vulkanen i Oslo siden juni, og siste 10dager kun SC og hurtiglader på Europa tur. Kommer hjem og ser 13-17km/t var veldig treg. Men nå husker jeg at det er egentlig bare 13km/t jeg hadde før ;)
#11
Lading av Tesla / Sv: Forbruk av strøm i praksis
torsdag 24. juli 2014, klokken 00:59
Sitat fra: jkirkebo på mandag 14. juli 2014, klokken 08:08
Sitat fra: crystallcola på mandag 14. juli 2014, klokken 04:43
Nå har jeg ikke lest så mange poster her, sitter på front passasjer setet nå og kona kjører.

Min erfaring, SC ved solli hadde jeg 391km, da vi ankomst uddervalla etter og ha kjørt 134km så har jeg igjen 189km.. Jeg har brukt halve "tanken"

Oj, det er forbruk over 280Wh/km. Skulle tro man måtte opp i 130km/t for å havne så høyt...

Jeg så strekningen ikke var langt unna til SC så det var kjør på når jeg nådde grensa. Fra middelfart til randers brukte jeg 58kwh. Bilen var plutselig herlig og kjøre ;) kom hjem fra liten Europa tur med 3800km 950kwh 243wh/km.

Fra uddervalla til Helsingborg IKEA, med 110km/t på cruise kontroll, lå det fortsatt 235wh/km. Jeg mener det er for høyt. Møtte flere Tesla på veien og på diverse SC, de hadde alle sammen under 180wh/km. De ligger jo på 110-120. Er det galt med bilen tro?

Har jo så mye feil, så blir ikke overrasket.
#12
Lading av Tesla / Sv: Nye supercharger ladepunkter i Europa
torsdag 24. juli 2014, klokken 00:49
I Hamburg så var det det helt fint og ladet der på mandag den 14. Torsdag den 17. Var vi der igjen, så var det limt opp en lapp for på alle bokser med "åpningstider" for lading ;) jeg var desperat, så jeg brydde meg ikke så mye om det...
#13
Lading av Tesla / Sv: Hvor mye belaster dere strømkursene med?
torsdag 24. juli 2014, klokken 00:35
Takker for svar. Jeg er grådig og satt den opp på 20A, går bra enda, men kanskje ikke så smart?
#14
Model S / Sv: Ekstra nøkkel - fob
torsdag 24. juli 2014, klokken 00:27
Jeg fikk pris for 3000,- 500,- for koding og 2500,- for nøkkel. Time 15.09, bestile time, nja.. 1,5 mnd siden..
#15
Er veldig kjekt med El sidespeil til tider. For noen som har smale garasjer, eller kommer inn i trange veier som i Oslo, eller Amsterdam der vi var for noen dager siden.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA