Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ett

#1
e-up! / Sv: Lekkasje inn i bakluken
torsdag 05. oktober 2017, klokken 11:59
Sitat fra: cmniels på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:56
Update: Møller byttet pakning på visker bak forrige uke, så regnet det katter i natt og i dag, og vips så var det vann igjen inne i bakdøra..... hmm man kan jo begynne å lure på hva de driver med der. Ringer dem igjen i morgen...

Fant du hva det var? Oppdaget det samme på min bil nå..
#2
e-up! / Sv: Ladelokk ("tanklokk") knakk... Feil, defekt, svakhet?
mandag 22. august 2016, klokken 09:21
Sitat fra: elektrolux på fredag 19. august 2016, klokken 11:44
Sitat fra: Ett på lørdag 16. juli 2016, klokken 01:36
Sitat fra: elektrolux på mandag 04. juli 2016, klokken 14:39
Bilen må i følge Møller settes i eget isolat med sperringer i timesvis for å sikre utlading av kondensatorer. I tillegg skal et omfattende skjemavelde fylles ut av alle som skal nær bilen.

Etter å ha hørt dette var valget mellom hugging av bilen, eller lynlim enkel ;D

Mulig jeg misforstår her. Hvis det kun er snakk om tank(lade)lokket som er knekt koster ikke dette 20000. Jeg betalte ca. 1800. 700 for grunnet lokk, litt for lakkering i rett farge og så montering. Dette tar en halv time. Knekker det av igjen monterer jeg det selv. En trenger ikke røre pluggen i bilen. Lokket sitter i gummien rundt som en vrenger av og så på med den nye.  Hadde ringt en annen VW forhandler og hørt med de.

Stor takk til Ett som viser til enklere og ikke minst rimeligere metode for bytte av tanklokk enn det Møller på Forus henviste til.

Siden en av leietakerne på Leiebil.no presterte å knekke opp reparasjonen min var tiden kommet til å hoppe i det og prøve ut Ett sin metode.

- Bilen ble gjort spenningsløs ved å skru av tenningen.
- Bruk et kraftig skrujern mellom ladeluken og ladeinntak som vist og vipp ut luken
- Vri hele luken mot klokken slik at huset til hengselen kommer i ca kl. 13:00 possisjon og dra ut hele ladeluken.
- Koble fra drens slange og sett inn ny luke etter lakkering i bilens farge
- Vurder gjerne alternativ til lakk på den skrøpelige luken. Vi tenker å gå for kevlar look folie, eller klister med Norsk flagg, mens andre alternativ er Racing lokk som div. bilrekvisita selger. Blir rimeligere enn lakk på en del som må anses som forbruksdel på disse bilene.

Glad for å være til hjelp. Kjøper du nytt lokk følger det med ny gummiring også.

Kan legge til til de som nevner advokat at min knakk i vaskehallen så kommer nok ikke langt med advokat der. Enten har den stått på gløtt eller så har børstene fått tak i "fingerhullet". Synes hengselen er ganske slapp i forhold til andre biler. Skulle vært patenten med å trykke den inn for å åpne slik at den ble låst. Har noen ganger også glemt å lukke den, ser ikke lite smart ut det.
#3
e-up! / Sv: Ladelokk ("tanklokk") knakk... Feil, defekt, svakhet?
mandag 22. august 2016, klokken 09:11
Sitat fra: Joe DiMaggio på mandag 08. august 2016, klokken 19:14
Jeg må også bytte lokk til ladeluke og har undersøkt med min lokale VW forhandler her på Sørlandet (Gumpens Auto Øst). Jeg fikk selvfølgelig verdens mest uoversiktlige prisoverslag på 5 sider.

Totalprisen kom på 2786, med forbehold om feiltolkning av heftet jeg fikk.

Gumpens i Lyngdal tok 1800.
#4
e-up! / Sv: Ladelokk ("tanklokk") knakk... Feil, defekt, svakhet?
lørdag 16. juli 2016, klokken 01:36
Sitat fra: elektrolux på mandag 04. juli 2016, klokken 14:39
Bilen må i følge Møller settes i eget isolat med sperringer i timesvis for å sikre utlading av kondensatorer. I tillegg skal et omfattende skjemavelde fylles ut av alle som skal nær bilen.

Etter å ha hørt dette var valget mellom hugging av bilen, eller lynlim enkel ;D

Mulig jeg misforstår her. Hvis det kun er snakk om tank(lade)lokket som er knekt koster ikke dette 20000. Jeg betalte ca. 1800. 700 for grunnet lokk, litt for lakkering i rett farge og så montering. Dette tar en halv time. Knekker det av igjen monterer jeg det selv. En trenger ikke røre pluggen i bilen. Lokket sitter i gummien rundt som en vrenger av og så på med den nye.  Hadde ringt en annen VW forhandler og hørt med de.
#5
e-up! / Sv: Innstilling av temperatur når bilen startes
onsdag 10. juni 2015, klokken 23:08
Sitat fra: Autowinder på torsdag 04. juni 2015, klokken 12:36
Nå har jeg lånt en e-Up av forhandler, mens jeg får montert midtarmlene. Den bilen er 2013 eller 2014 modell, og husker temperaturinstillingene greit. Derimot husker den ikke instillingene om digital fartsangivelse på MFD fra siste tur. I egen bil har jeg rattet såpass lavt at jeg ikke ser toppen av speedometeret og derfor alltid har digital fartsangivelse i MFD, noe egen bil alltid "husker" til neste tur uavhengig av om bilen har stått noen dager. Kan det være at minnet er såpass begrenset, at VW har endret dette til å huske andre data på nyere modeller? Vi snakker vel om minne som ligger på elektronikkort og ikke er direkte utvidbart via en minneslot...

Min bil er fra nov 2013. Den er på samme viset. Husker temperatur, men ikke hva MFD stod på når jeg parkerte og det irriterer meg grønn. Må hver gang klikke meg  ned til fartsvisning. Har fjernet alt som kan fjernes fra MFD , men må allikevel gi et klikk. Har en annen VW bil som har nesten likt MFD og den husker det. Så jeg synes dette er rart. Har spurt hos forhandler og hans skjønte det ikke. Den skal jo huske det sa han, så på neste service skal jeg be de undersøke dette.
#6
e-up! / Sv: Lading på 16 A kurs for E-up
onsdag 06. mai 2015, klokken 13:02
Som det er nevnt i den andre tråden. NEK 400:2014 er en ny norm. Er det elektriske anlegget ditt fra før 1 juli 2014 gjelder ikke denne. Det hadde jo blitt kaos skulle alle lover og normer hatt tilbakevirkende kraft. Mine ladeproblemer sluttet da jeg slo av avgangstidene. Kan det være noe her?
#7
e-up! / Sv: Nok en med problemer med lading
fredag 06. mars 2015, klokken 19:32
Sitat fra: Lurvine på torsdag 05. mars 2015, klokken 18:21
Har et par ganger opplevd følgende problem:

- Bilen er stilt inn på lading 100 % og oppvarming mandag til og med torsdag, samme klokkeslett alle dager. Gikk fint alle dager bortsett fra onsdag (alle dagene var merket av i Garmin-enheten). Onsdag var bilen ladet til ca 75 % og var kald... Jeg fikk ikke sjekket om det lyste gult ved strøminntaket, da jeg ikke oppdaget det før jeg startet bilen. Har trodd at dette skjer fordi noen "tukler" med strømkontakten (shuko-delen), eks tatt den ut og satt den inn igjen. Men ved testing i dag viser det seg at ladingen starter opp igjen umiddelbart når ledningen settes tilbake i kontakten....

Dette har skjedd både ved planlagt lading som nevnt ovenfor og ved lading over natten der jeg henter bilen dagen etter uten at det er stilt inn noen tid eller oppvarming. Den gangen prøvde jeg å starte varming når jeg gikk fra hjemme, men det var "ingen lader koblet til bilen" i følge mobilappen. Mener å huske at det da lyste gult fra strøminntaket. Den hadde ladet noe, men ikke til fult...

Skjønner ikke hvorfor dette skjer...

Opplever akkurat det samme på min. Innstilt på avgangstid man-fre, men et par ganger har den ikke ladet 100%, kun til minimum på 50%. Skjedde sist i dag. Var rundt 60% i dag morges. Veldig irriterende at lading ikke er til å stole på. En gang så jeg tilfeldig på car net på kvelden at det stod ladekabel ikke tilkoblet,selv om den var det. Hadde jeg ikke sett dette hadde jeg ikke kommet meg på jobb dagen etter. Har ikke klaget på dette enda, men tenkte å ta det opp på neste service.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA