Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Elmar

#1
Zoe / Sv: Priser service Zoe
onsdag 28. desember 2016, klokken 22:29
2. Gangs service 3900,-
18t km 2 år
#2
Zoe / Sv: Bytte batteri i nøkkel
torsdag 20. oktober 2016, klokken 11:05


Jeg torde ikke gjøre som i videoen,  men brukte nøkkelen til å vippe det opp.

Hjelper alltid å spørre på forum.  Får håpe noen andre lurer på samme :)
#3
Zoe / Bytte batteri i nøkkel
torsdag 20. oktober 2016, klokken 10:59
Noen som har byttet batteri i nøkkelen,  noen triks før jeg knekker noe :)?
#4
Zoe / Sv: Gjettometeret: Mest fleip eller spor av fakta?
torsdag 01. september 2016, klokken 23:31
Samme her,  lengste turene vi bruker bilen på er 10 mil,  og da får vi melding om at den ikke når frem til målet uten lading.  Varierer mellom 95km på vinteren og 130km max på sommeren,  men noen km på motorveien så dropper det fort ned til 100km

Som småbarnsfamilie med generelt lite tid til overs,  så hjelper det ikke med 22kw lading. Da blir det dieselbilen istedet. Svigers bor ca 60km unna, med hovedsak motorvei.  Vi kjører alltid dieselbilen pga for kort rekkevidde og at vi ikke kan lade hos dem.

Kollega med e-golf uten varmepumpe sier de kjører lett 17 mil.  Det mest irriterende er at selger bare prata drit om e-golf og b-klassen måtte jeg ikke finne å kjøpe da den ikke hadde hurtiglading.

Må forresten inn igjen med defekt varmeapparat,  tror det er tredje eller fjerde gangen,  det holder en kort periode og så faller det ut.

Men det er en flott bil å kjøre,  flott bil å se på,  billig i drift (så lenge alt går på garanti) og upåklagelig service fra verkstedet og god plass,  bakovervendte bilstoler og barnevogn ingen problem.
#5
Zoe / Sv: Hvordan har batteriene våre det da ? (CanZE , SOH)
torsdag 11. august 2016, klokken 20:25
2015/02 Q210
SOH 93%
15700km
189km rekkevidde ved nullstilling
16°C Utendørs temp.
#6
Zoe / Sv: Zaptec - forsinket levering
lørdag 02. april 2016, klokken 21:14
Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 02. april 2016, klokken 12:56
Er du lei av ladebøtte kan du jo prøve en lademugge. Bare 13 kg og volummessig mindre enn Zaptec.
Adapter for type 2 uttak kommer snart.

http://www.nofuel.no/Produkt/nofuel-10a-portabelladeboks-zoe#product


(Produktet er utviklet av undertegnede og har kommersielle interesser i det.)
Hvordan er type2 adapteret tenkt? Skulle gjerne hatt den med type2 kontakt i muggen,  slik som på andre portable ladebokser.  Så slipper man kabelen,  type2 til type2 ligger jo i bilen allerede :)
#7
Zoe / Sv: Siemens CC100A, problemer med å lade på TN Nett
lørdag 27. februar 2016, klokken 21:01
Sitat fra: bjaolsen på lørdag 20. februar 2016, klokken 16:39
Prøvd det, samme resultat.
Har ikke vært "plaget" med problemer med retningen på støpselet, når det virker så virker det uansett hvilken vei det står.

Har du funnet en annen kladd som er mer medgjørlig?

Har ikke prøvd andre kabler,  klart meg uten så langt.
#8
Zoe / Sv: Siemens CC100A, problemer med å lade på TN Nett
lørdag 20. februar 2016, klokken 01:09
Jeg hadde samme lader og samme problem på jobben,  men ser andre kommenterer at kontakten må stå en spesiell vei.  Solgte dessverre min før jeg fikk testet det.

Prøv å sett kontakten andre veien.

#9
Zoe / Sv: "Leaf Spy" til Zoe
tirsdag 05. januar 2016, klokken 20:34
Takk for hjelpen, hadde nok misset valget på bluetooth device nå funket det :)
#10
Zoe / Sv: Får ikke ladet til 100% i kulda
mandag 04. januar 2016, klokken 23:13
Sitat fra: refreol på torsdag 17. desember 2015, klokken 08:44
Har skjedd hos oss i det siste også når det har vært kaldt - -10 og rundt der.
Den lades rett etter bruk om kvelden. Får melding om avsluttet lading på 100% (3,6 kW lader), men om morgenen når vi starter får jeg 98 til 96%. Antar at det er kulda som har fått lov å virke inn på batteriet og at "innholdet" måles som mindre av den grunn.

Har også kommentert i at i den siste måneden har pessiometeret sunket i sitt anslag i større grad enn den gjorde forrige vinter. I går kveld stod den på 80 km etter 100% - når jeg resatte kom den til 132 km.
Det kan tilføyes at jeg desverre sjeldnere får "kloa" i bilen nå enn i fjor. Da var jeg sikkert mer opptatt av å resette også....

Lurer likevel på om det kan ha skjedd noe under "automatiske" oppgraderinger.

Ellers fikk vi idag varsel om service innen en måned (ett års) - så da kan vi spørre hos forhandleren...
sitter med samme opplevelse som deg, bil levert 20. Jan 2015, alltid ladet til 100% og holdt seg der frem til månedsskiftet oktober/november. Etter det er det regelen og ikke unntaket at bilen "mister" prosenter i løpet av natten og det har jo vært mildvær i den perioden uten at det har hjulpet. Hadde bilen på service i forrige uke, men de hadde ikke noe svar på dette. De ville ha en oppdatering i slutten av denne uken på hvordan det har vært.
#11
Zoe / Sv: "Leaf Spy" til Zoe
lørdag 02. januar 2016, klokken 23:47
Trenger noen tips, har kjøpt Konnwei kw902 og har en android tlf med canze.

Får koblet tlf til kw902 via BT, men får ikke koblet appen mot kw902.
#12
Zoe / Sv: Hva savner dere av utstyr/funksjoner på Zoe?
onsdag 30. desember 2015, klokken 22:37
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 24. november 2015, klokken 20:26
Savner autoseiling, skikkelig regenenerering, ACC, delt baksete, varmetråder i frontrute, DAB, og varme i setene.

Med det på plass hadde jeg slitt med å ikke kjøpe min egen Zoe. ;)

Ser du savner autoseiling, nå er Zoe min første elbil men regner med seiling er forbruk +-0?

Når du bruker fartsbegrenseren så får du seiling uten å måtte justere pedalen selv, bare gi nesten full gass og bilen ordner seilingen. Og for å få kraftigere regenerering er det bare å trykke bremsepedalen litt inn. Og setevarme er det. ACC skulle jeg gjerne hatt på bilen og lengre rekkevidde :)
#13
Zoe / Sv: Noen erfaringer/spørsmål rundt min Zoe
lørdag 28. november 2015, klokken 22:32
Sitat fra: morten69 på fredag 27. november 2015, klokken 22:14
Småkjøring stjeler mye strøm. Start stop oppvarming av kupe osv. Kona bruker vår hverdag til jobb med 17 km en vei. Forbruk ligger på 18kw i snitt. Når vi kjører lengre turer ligger forbruket rundt 15 kw.

Ser den, hadde en tur i dag på 25km tur/retur og kjørte med varmeapparat på manuell 23 gr og trinn 2, brukte fartsregulator og merket stor forskjell på forbruket i forhold til når jeg kjører på cruisecontrol, uten at jeg har noen tall her nå.
#14
Zoe / Sv: Noen erfaringer/spørsmål rundt min Zoe
fredag 27. november 2015, klokken 20:47
Jeg har hatt bilen siden jan/feb 2015 Q210, lader hjemme på 3,6kw. I perioden jan-nov har jeg hatt et kjøremønster på 60km daglig tur/retur på motorvei i dertil motorvei fart. I hele denne perioden har rekkevidden vært mellom 95 og 105km (rest på 35-45km), alltid ladet til 100% selv med forvarming i starten, klarte den å holde seg på 100%.

Nå fra november er kjøremønsteret ca 12km tur/retur og jeg lader 1-3 ganger pr uke med forvarming slått på i bilen. Opplever at bilen lader til 100% og sender mail om avsluttet lading for så sende en ny mail senere med at lading er startet på 97%.... Kan ikke huske at dette skjedde en eneste gang i februar/mars. Og nå er rekkevidden nede i 74-85km, trodde den ville øke uten all motorveikjøringen.
#15
Zoe / Sv: Hvordan virker forvarmingen?
fredag 09. oktober 2015, klokken 05:56
Jeg starter komforttimeren i bilen når jeg parkerer, ett trykk på knappen, velge en av to ferdig innstilte tider for avreise og trykker fullført. Tilkoblet strøm.

Da har bilen god lunk når jeg setter meg inn og en hører varmepumpa gå. Tror den går automatisk på 22gr men ikke helt sikker på dette.

Men det støyer fælt, har stått utenfor garasjen noen netter og venter bare på at naboen skal komme å klage....
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA