Takk for mange gode innspill.
Dette er nok et tema som vil leve videre etter hvert som flere elbiler kommer på veien og noen konkrete saker kommer inn til forhandlerne.
Jeg tror nok BMW vil ha en ryddig prosess ved uforventet feil/mangler/reduksjon av kapasitet på i3, men jussen i betingelsene bekrefter ikke dette.
Forbrukerrådet anbefaler en matrise for "garantert" effekt hvor den gradvis går ned mot ut garantiperioden, men jeg har ikke sett det hos noen produsenten.
Jeg er enig med mange av dere at de generelle kjøpsbetingelsene og forbrukerloven vil dekke en problemstilling som dette. Poenget mitt er at dette er noe uklart når selv selgerne hos BMW, Nissan og Møller ikke kunne svare klart på dette.
Konklusjon blir vel at jeg kan legge inn bestillingen på i3 uten å være bekymret for dette.
Dette er nok et tema som vil leve videre etter hvert som flere elbiler kommer på veien og noen konkrete saker kommer inn til forhandlerne.
Jeg tror nok BMW vil ha en ryddig prosess ved uforventet feil/mangler/reduksjon av kapasitet på i3, men jussen i betingelsene bekrefter ikke dette.
Forbrukerrådet anbefaler en matrise for "garantert" effekt hvor den gradvis går ned mot ut garantiperioden, men jeg har ikke sett det hos noen produsenten.
Jeg er enig med mange av dere at de generelle kjøpsbetingelsene og forbrukerloven vil dekke en problemstilling som dette. Poenget mitt er at dette er noe uklart når selv selgerne hos BMW, Nissan og Møller ikke kunne svare klart på dette.
Konklusjon blir vel at jeg kan legge inn bestillingen på i3 uten å være bekymret for dette.