Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - LGF

#1
e-Golf / Sv: Øget kørelængde for eGolf 2017
tirsdag 09. august 2016, klokken 22:36
En tekniker visket meg i øret i dag at batterier med større kapasitet går i produksjon i uke 38... Han viste ikke når biler kan leveres eller hva rekkevidden blir - han ville at en selger skulle informere om det...
#2
e-Golf / Sv: Elektrosystem feil- vinter
mandag 25. januar 2016, klokken 11:48
Har intro-bil fra sept. 2014. Ca 23000 km. Fikk ikke startet og "Elektro-feil" melding på display. Hadde da kjørt Oslo - Oppegård og var innom skolen for å hente barn. Etter fem min startet bilen igjen. Dro til forhandler - de tok bilen inn. Resultat var skifte av en av hovedkomponentene til motoren - "en større greie" sa teknikeren.

Vi fikk bilen ut i dag. Blir interessant å se om andre feil som at den ikke vil forvarme, "Kan ikke lese ut data"-melding på display er borte nå.

Siden det er intro-bil har den ikke VP.

PS. Lånte e-Golf med VP mens vår var på verksted. På den var det ikke forskjell i rekkeviddeangivelse i Normal og Eco - kun lengre rekkevidde i Eco+. Stemmer det med andres erfaring? Temperatur var da -8 til -15.
#3
e-Golf / Sv: Vet ikke om jeg kan bruke E Golf til og fra jobb?
mandag 23. mars 2015, klokken 14:36
Sitat fra: nilskt på mandag 23. mars 2015, klokken 11:55
Tror jeg ikke det bør være noe problem, men jeg ville forsikret meg om at den var importert av Møller og ikke av tredjepart. (mtp garanti)

Enig - lurest med norsk bil fra Møller dersom det dukker opp noe som må rettes på under garanti.
#4
Sitat fra: DagRune på onsdag 11. mars 2015, klokken 14:02
@LGF: Hva Møller sier eller ikke, spiller mindre rolle. Det er logisk at mye av car-net funksjonaliteten vil være avhenging av hardware. F. eks., for at frontrutevarming skal kunne skje via app, må det være en hardwareenhet som fysisk slår på ruteoppvarming på signal fra softwaren. Finnes ikke denne, hjelper ikke allverdens softwareoppdateringer.

Jeg slår på via "soft button" på infotainment-skjermen - derfor må det være via SW - og da skjønner jeg ikke HW-avhengigheten...
#5
Sitat fra: DagRune på onsdag 11. mars 2015, klokken 12:37
Min har fungert greit, bortsett fra når VW har serverproblemer og bilen ikke er tilgjengelig. Når VW tar betalt for tjenesten, må man se det som en finansiering av datatrafikk fra bilens SIM.

Til de som klager for at de ikke får de samme mulighetene som er i siste systemversjon i bilen, må jeg si at de har kjøpt bilen slik den er fremstilt, og det er ikke selvsagt at hardware i bil skal oppdateres automatisk og kostnadsfritt. Vi er vant til at software oppdateres kontinuerlig og stort sett gratis, men hardware er en helt annen ting.

Har det blitt informert fra Møller om at det er HW-avhengigheter til funksjonalitet??? Jeg har lest at ny versjon av app vil gi ny funksjonalitet - det er kun via forumet at det er kommet frem at det er en forutsetning at bilen er produsert etter uke 45 for at det skal gjelde.
#6
e-Golf / Sv: Feil med navigasjon
tirsdag 03. mars 2015, klokken 17:09
209 visninger og kun ett svar - da konkluderer jeg med at det er svært få, om noen, som har tilsvarende problem.

Søndag hadde jeg behov for navigasjon for å finne raskeste vei til Oppsal Arena - GPS-en var fullstendig på villspor og kalkulerte de merkeligste ruter fordi den fulgte helt feile gater. Jeg har også tatt frem bildet som viser antall satelitter den tar inn - og det var god dekning med 8 til 10 satelitter som ikke hjalp i det hele tatt...

Da blir det ny tur på verkstedet... >:(
#7
Ska sjekke når jeg kommer hjem (kona har bilen nå) men jeg mener at den står på 16A og det blir ikke særlig varmt. Startet forvarming i dag tidlig - stod på i ca 15 min, men det var ikke særlig varmt i bilen.

To be continued...
#8
Takker! Det høres ut som en fornuftig forklaring. Jeg bruker ladekladd - innstilt på 16A, men grunnet andre "strømtyver" i garasjen er det ca 11A tilgjengelig.

Men - der er rart (eller kanskje ikke...) at ikke verkstedet var inne på denne forklaringen... Det skal jeg spørre dem om...;-)
#9
Sitat fra: tallyho på onsdag 18. februar 2015, klokken 21:17
Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 18. februar 2015, klokken 19:30
Bortsett fra første dagen når jeg akkurat hadde fått registrert min på car-net (da var det en felles/serverfeil) har det egentlig fungert smertefritt for meg. Er noe tregt men jeg har fått slått på varme og sett på ting når jeg har forsøkt, både fra iPhone og PC.

Oppvarming og lading har fungert knirkefritt fra dag 1.
Støtter alt du skriver. At det tar lenger tid å varme opp bilen uten nett-tilkobling har sin naturlige forklaring.

Hm.... Naturlig og naturlig... Jeg opplever at bilen blir god og varm ved forvarming når ladekabel IKKE er tilkoblet - dvs. kun på batteri. Ved tilkoblet ladekabel blir det litt varmt, men på langt nær som ved kun batteri.

Dette har verkstedet forsøkt å rette på, men ikke lyktes så langt. De oppdaterte SW - noe som de mente skulle fikse problemet...
#10
e-Golf / Feil med navigasjon
onsdag 25. februar 2015, klokken 21:40
Vi opplever at navigasjonsanlegget er ustabilt. Dvs at ved kjøring hender det i blant at markøren drifter av gårde og er helt på villspor.  Etter to til tre minutter hopper markøren tilbake til riktig sted. Dette skjer ikke på samme sted hver gang - så dårlig satelittdekning er utelukket.

Vi har hatt bilen på veksted. De skiftet GPS-antenne samt gjorde en del oppdateringer basert på feilkodene de fant. De så også problemet ved testing.

Etter vi fikk bilen tilbake har det blitt bedre, men det er rett som det er at vi tar av fra E18 og "flyr" over Malmøya og ut i Oslofjorden...

Noen andre som har opplevd tilsvarende?
#11
e-Golf / Sv: Hva savner vi på e-Golfene våre?
torsdag 19. februar 2015, klokken 22:24
Sitat fra: S-max på onsdag 18. februar 2015, klokken 15:51
Lyktespylere. Hvorfor har ikke e-Golf dette?

Helt enig! Lyktespylere er et stort savn!
#12
e-Golf / Sv: Hva gjør "A"-knappen?
tirsdag 17. februar 2015, klokken 22:28
Tysk for A-ject off - slår av katapultsetet... 8)
#13
Vår andre e-Golf har stort sett vært feilfri. Vi har måttet skifte radarøyet for cruise-kontrollen, men det er en feil som oppstår på andre VW med samme system også...

Ellers intet å melde bortsett fra at bilen ble levert uten jekk og hjulnøkkel...
#14
Sitat fra: john-r på søndag 28. desember 2014, klokken 22:26
Då etter 5 dager å 50mil med ny bil uten eit eineste feilslag var de slutt... >:(
Bilen vill ikkje lade å lyse i ladeluka blinker først grønt so litt grønt å gult åso tilslutt blinker de berre rødt. Har og prøvd med annen ladekladd uten hell, ser at her er en til på d3nne tråden som hadde samme probleme i en md og probleme vart løst med ny bil... :o

Va ikkje slik eg hadde sett føre meg jula med ny bil, i morga skal bilen på møller men de er no fortsatt ei stund til verkstede opner etter nyttår. For berre krysse fingrene for at de ikkje blir eit langt verkstedopphald!

Den første bilen vår (som vi leverte tilbake) fikk vistnok skiftet lader og så var problemet løst.

Har det løst seg for dere?
#15
e-Golf / Sv: Kan en e-golf taues?
mandag 22. desember 2014, klokken 00:10
Da jeg hentet bilen sa selgeren at jeg måtte ringe etter veihjelp dersom jeg gikk tom. -Du klarer ikke å flytte bilen (skyve den).

Jeg tror ikke den lar seg taue - den har ikke fri slik som en manuelt giret bil.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA