Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Jarl-Egil

#1
Hyundai Ioniq / Sv: Ladekabel sitter fast i bilen
søndag 01. januar 2017, klokken 20:19
Hei Igjen!

Nå er den løs, litt usikker på hva som var løsningen, en kombinasjon av "dolsen" og "HPSE" prøvde først oppskrift til dolsen uten hell, Drog kraftig i veier Ref. HPSE og så oppskrift til dolsen, så løsnet den. Nå fungerer den som normalt igjen. Takker så mye. :) :)
#2
Hyundai Ioniq / Sv: Ladekabel sitter fast i bilen
søndag 01. januar 2017, klokken 19:43
Hei Igjen!
Takk for mange gode forslag, men har prøvd alle forslag med nødutløser (ref. Instruksjonsbok) men det hjelper ikke på bilen min. Skal nå prøve forslaget til "dolsen". og gi tilbakemelding om hvordan det gikk. :)
#3
Hyundai Ioniq / Ladekabel sitter fast i bilen
søndag 01. januar 2017, klokken 16:45
Hallo!
Har hatt bilen i to månader nå, og så langt veldig fornøyd. Skulle i dag fjerne ladekabelen frå Bilen ( den som føller med bilen), men den sitter bom fast >:(. Låser og åpner bilen same problem. Så nå kommer jeg ikke av flekken. Har prøvd det meste, men den sitter fortsatt fast. Noen andre som hatt lignende problem? Må kontakte Auto Elite i morgen for å finne ut kva en må gjøre for å få den løs.
#4
Hyundai Ioniq / Sv: Første vinter tur med IONIQ
søndag 06. november 2016, klokken 12:07
Sitat fra: Yoak på søndag 06. november 2016, klokken 08:08
Hvor ladet du første gang? Gol?
Jeg lurer for jeg liker å stå på ski i Hemsedal, men ser at det nesten ikke er ladere på veien dit fra Bærum.
Ioniq klarer vel strengt tatt å gå hele veien (187km), men det spørs hvis jeg får ski på taket.
Uansett. Takk for innlegg og gratulerer med bil

Hei Igjen
Når eg henta bilen på Auto Elite i Oslo var den lada til 78% og eg hadde kjørelengde på 178 Km, så min første lading var på Flå, men kunne nok komt meg til Nesbyen. Hadde bilen vore fullada når eg henta den, så ville eg nok komt meg til Gol uten problem, men å nå Hemsedal på min tur hadde vore marginalt.(Under normalt føre ville gå fint) Men vil påstå att det føre (Snø/Sørpe) som var opp hallingdal i går, er sjelden ein kommer bort i. Ellers er det jo tett mellom ladestasjoner på strekningen Oslo-Gol. 
Når det gjelder varme i bilen, så er det ein funksjon i IONIQ der ein kan ha varme til fører, så den brukte eg på heile turen. Så det var godt og varmt i bilen.
Kjørte for det meste i Normal modus på turen, eit lite stykke på siste del av turen i ECO mode, men er litt usikker på om ein vinner så mykje på strømforbruket, om ein har NORMAL eller ECO. Om setter bilen i SPORT, så ser det ut som forbruket er større, men det har eg ikkje prøvd så mykje. Slik eg forstod på selger, så har ein tilgang på 120 Hk i SPORT og 100 Hk i NORMAL og ECO. (Ein merker godt att bilen er sprekere i SPORT)
Gjennomsnitts fart på turen var nok ikkje den høgste, dette skuldast gjeldande føre. på computeren i bilen sto 65 Km snittfart for heile turen.
#5
Hyundai Ioniq / Sv: Første vinter tur med IONIQ
søndag 06. november 2016, klokken 00:01
Har i dag vore og henta Ny IONIQ i Oslo, og starta med langtur på 520 Km over til Vestlandet. Det meste av turen har vore på snøføre og temperatur mellom 0 til minus 10 grader. Møtte snø/sørpe på Solihøgda, med same føre til Gol, Over Hemsedalsfjellet var det fint vinterføre, men kald, ned mot -10. Gjennomsnitt forbruk på turen var 1,4 Kw pr mil, som eg meiner er veldig bra under slike føre forhald. Har tidligere hatt ein e-golf, som på gode sommerdager kom ned på 1,3Kw pr mil.  Siste hurtiglading vart utført i Aurland, bilen var då lada til 95%. Då hadde eg 220 Km igjen til eg har heime. Ferdig parkert heime på tunet var det 5 Km !! igjen på tanken.  Skal seiast att på siste etappe, var best føre på heile turen. Snø mellom Sogndal og Fjærland, ellers bare og tørre veier. So langt er eg veldig fornøyd med bilen, god å køyre, samt att den oppfører seg fint på vinterføre. Kan sjå det an til att eg kan trivast med Ioniq'n framover. :) :)
#6
Hyundai Ioniq / Sv: Finansiering fra forhandler eller bank?
mandag 24. oktober 2016, klokken 19:43
Hyundai klarer ikke å matche den prisen, har sjekket opp med forhander. Jeg leaser bilen hos Leaseplan.
#7
Hyundai Ioniq / Sv: Finansiering fra forhandler eller bank?
mandag 24. oktober 2016, klokken 18:45
Leasing er etter mitt hode det beste alternativ, slik som utviklingen nå er på elbiler.
Jeg skal og lease på 2 år, 20000 Km i året, Inklusiv forsikring, årsavg., service og 0 i innskudd. Det koster meg Kr. 54000 pr år. Vanskelig å finne billigere nybil på markedet. :)
#8
e-Golf / Sv: Ålesund-Bergen
lørdag 31. januar 2015, klokken 17:04
Til info, kjem det ein ny ladestasjon på E39 mellom Oppedal og Knarvik (Romarheim) den opnar torsdag 5/2.
http://www.strilen.no/incoming/Ladestasjon-snart-pa-plass-253349.html :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA