Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - el cargador

#1
BMW i3 / Sv: Klimaanlegg på varme dager
onsdag 09. juli 2014, klokken 20:42
Phuu, har akkurat kokt hele familien i i3 en på turen fra badestranden og hjem 25+ grader og ingen AC, etter å ha lest litt gjennom forumet ser jeg at dette er en gjennganger, i morgen tidlig er det rett til Jæger sentrum, for dette kan vi ikke leve med.  Så får vi se hva de sier.. 

#2
Zoe / Sv: Zoe Brukererfaringer
søndag 06. juli 2014, klokken 19:50
Har nå vært på langtur til Hardanger og testet hurtigladeren i Norheimsund,
Etter å ha kjørt med helt full bil (3voksne og fullt med verktøy og bagasje), er resultatet følgende :
Start 100% batteri og 159 i range, ankomst Norheimsund etter 80 km stod rangen på 73 altså brukt 86km range, batteriet var på 48%, dette var med viskere og varmetråder bak på hele tiden.  Koblet til 43kW laderen og etter 17 min var batteriet på 88% :-) .
Hjem igjen kjørte jeg alene og regnet hadde sluttet, bilen ble ladet 100% og rangen viste 163km, vel hjemme etter 91km hadde jeg brukt 73km av rangen, og med hele 58% igjen på batteriet. Dette med normal kjøring et par forbikjøringer i fartsgrense + over 2 små fjell.  Etter litt knoting på kalkissen gir dette en total range på 216,67 km....  Samme turen med fruens i3 ga 193km i kalkulert range...

Kan ikke si meg annet en meget fornøyd med bilen så langt...
Testet lading med i3 laderen, ladet 50% raskere en Renaults egen schuko lader.  Hold deg vekke fra Renault sin, kjøp heller en uorginal..



#3
Zoe / Sv: Zoe Brukererfaringer
torsdag 03. juli 2014, klokken 20:10
Fikk min fine lysegrå Zoe forrige fredag, endelig kan jeg og farte rundt på strøm.
Hele familien er stor fornøyd, ungene har fått bedre plass en det var i diesel Poloen og kona har fått ladestasjon i garasjen som hun også kan bruke til sin i3.  Her vil jeg forresten gi en liten honnør til en meget hyggelig elektriker fra Knut Knudsen som gjorde en flott jobb med montering av trafo og veggboks, helt etter mine ønsker og fagmessig bra arbeid.

Motorforum har ikke klart å få til ZE Services enda har blitt lovet at dette kommer i orden en av de første dagene.   

I3 til kona en har vi tatt på noen "langturer" 100 + km med 48% batteri igjen, i helgen prøver vi samme ruten med Zoe (Laksevåg til Tørvikbygd), samtidig skal vi sjekke ut den oppgraderte 48KW AC hurtigladeren i Norheimsund.
Kjøpte bilen med original Schuko supertreglader (maks 8A virker det som), den har jeg litt delte erfaringer med, i morges parkerte jeg på Flesland, satte bilen på lading, og bilen summet lystig mens jeg hastet meg avgårde til sikkerhetskontrollen, når jeg kom tilbake ca 8t senere var bilen mørk altså ferdig ladet.. Vel ikke helt, åpnet døren og der startet den å lade (gjorde ingenting annet enn å åpne døren), og da med kun 48% batteri, samme som da jeg parkerte... Hmm ustabile greier. 

Jeg prøver å kartlegge litt hvor jeg Zoeen kan lades så her er en foreløpig oversikt fra mine runder i Bergen :
Vestkanten parkeringshus i kjeller (schuko) :   :)
Oasen parkeringshus i plan 1 (schuko) :          :(
Os Ungdomsskule (schuko) :   :)
Bystasjonen  (schuko) :          :(
Nytt parkeringshus Lagunen 16A lader (schuko og mode 2) :   * :(
Flesland flyplass  (schuko) :        *  :(


lokasjonene med stjerne starter ladingen men den stopper og melder feil etter kort tid.
Tenkte jeg skulle låne med meg I3 laderen og teste litt med den også..

Har forøvrig bestilt en prototype "spøkelseskladd 16A IT/TT/TN" ladekladd fra elbilhjelpen dog uten annen garanti en at jeg iallefall kan bruke den i TN nett til begge bilene..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA