Sitat fra: M@rtin på onsdag 01. november 2017, klokken 14:09
http://drammenhavn.no/index.php/webcam/
Nederste kamera.
Martin
Thanks!
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: M@rtin på onsdag 01. november 2017, klokken 14:09
http://drammenhavn.no/index.php/webcam/
Nederste kamera.
Martin
Sitat fra: M@rtin på onsdag 01. november 2017, klokken 13:57
Come to Papa ....
Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 09. september 2017, klokken 18:10Sitat fra: 50%NoFuel på lørdag 09. september 2017, klokken 14:59
I denne nyhetsartikken, fra 2015, sier Tesla at når USD/NOK kommer ned, vil de justere seg - men de har ikke. http://e24.no/bil/prisoekning-for-tesla/23446402
Når skal Tesla gjøre som de sier?
Burde sende en mail til informasjonssjefen og spørre om det fortsatt gjelder. Noen som har mailadressen eller allerede har spurt (ikke vits å spørre en selger - da kan man likegodt stille spm til en tøydukke)...
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på lørdag 09. september 2017, klokken 14:15Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 09. september 2017, klokken 13:19Sitat fra: gr på lørdag 09. september 2017, klokken 07:29
Ja, forutsatt at prisen faktisk justeres etter hele tiden, men når den ikke gjør det, slik som nå, så får man en haug med misfornøyde kjøpere fordi de forventer å få en billigere bil enn det de har signert på. Iallfall basert på hva jeg ser på FB. Tesla pusher nå ut leveranser på bestillinger gjort i mai/juni i søkk og kav for å pynte på kvartalsresultater.
Bestillinger gjort i juli og august hjelper også til med kvartalstallene.
Mens Tesla tydeligvis legger opp til en av sine beste månedstall, ser jeg for meg to scenarier:
1: Valutajustere prisene nå i september og få goodwill hos kunder som betaler mindre for bilen enn de hadde regnet med i utgangspunktet.
2: Sette ned prisene i oktober etter at kvartalsrushet er over, og sørg for at ferske kunder får en sur start på kundeforholdet idet de ser verdien på sine nye Teslaer reduseres over natten.
Jepp, men uansett hva så kommer ikke de til sette ned NOK/USD kurset helt ned mot spotprisen uansett, den kan fort svinge opp mot 8 igjen og jeg regner med de tar et tillegg for frakt og alle kostnadene med å drive Tesla virkesomheten her i Norge. Så tipper at den blir ikke lavere enn 8,00 eller 8,10 med dagens spotpris på rundt 7,75 uansett, med mindre dollaren begynner å falle som en stein..
Sitat fra: Zzyzx på lørdag 09. september 2017, klokken 08:33
Tesla dollar er rundt 8,2 - 8,4, mens den faktiske USD/NOK er rundt 7,7. Det er mer enn noen få prosent. (Forskjellen mellom 8,4 og 7,7 er 8,3%)
Når du sammenligner prisen på "silver midnight" er det 8,2
MX 75D er 8,37, 100D er 8,58, og P100D er 8,44
Oppgradering av karbonfiber er 8,4
Premium 8.23
I denne nyhetsartikken, fra 2015, sier Tesla at når USD/NOK kommer ned, vil de justere seg - men de har ikke. http://e24.no/bil/prisoekning-for-tesla/23446402
Når skal Tesla gjøre som de sier?
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på fredag 08. september 2017, klokken 18:25Sitat fra: gr på fredag 08. september 2017, klokken 17:42
På sikt kan det hende det beste for Tesla er om de begynner å selge bil til den prisen kunden signerer på, og slutte å jojo-justere prisene. Selvfølgelig kjekt å få prisnedgang underveis i bestillingen, men nå er det nesten på nivået at folk blir forbanna og skuffa når de ikke får det - eller "bare" har fått 50 000 ned. Iallfall basert på hva jeg ser på Facebook.
Det samme gjelder å levere det kunden faktisk bestiller i stedet for å gjøre endringer etterpå. De hadde også spart seg selv mye støy med å fjerne tilgang til MyTesla, eller i det minste fjerne priser fra View spec, iallfall frem til de har kontroll på at den virker og er reell.
Enig med deg. Det skaper ganske mye frustrasjon. Skjønner det på en måte men det er ganske ødeleggende for de som fikk utlevert bilene sine rett før store prisjusteringer. Tenker nå f eks på de som hentet ut en p100d modell i Q2... eller 90D modeller i H2 2016.. flere hundred tusen i tap just like that! Etterhvert så gidder man ikke bruker over en mill på en bil som jojo er opp og ned flere hundred tusen an hver kvartal...
Sitat fra: cra på torsdag 31. august 2017, klokken 10:13Sitat fra: 50%NoFuel på torsdag 31. august 2017, klokken 09:36
Ja, klikk deg inn på en bil og høyreklikk på et av bildene av bilen. Kopier så bildeadressen og lim den inn i et doc eller lignende og se etter AP2 eller AP3. AP3= AP2.5.
Er der noen måte å gjøre dette på biler på mytesla? Får opp bare noen få av opsjonene på den; formodentlig bare de som har noe med utseende å gjøre.
Sitat fra: JTB på torsdag 31. august 2017, klokken 09:44
Hmmm, fant dette, betyr det Ap2.0 da?
APF1,APH2,APPB
Sitat fra: JTB på torsdag 31. august 2017, klokken 08:27
Er det mulig og se om en inventory bil har ap2.5 eller ikke?
Sitat fra: askerramp på lørdag 26. august 2017, klokken 12:11
Har selv akkurat gjort det samme til min TMX som kommer om 2 uker.
Jeg så på selve jobben med å få mye strøm ut i garasje som en investering for fremtiden. For min del kostet jobb+deler 38k, men da har jeg kabler med gode dimensjoner og lading med høy hastighet for eventuelt to elbiler.
Mitt mål var at om jeg kommer hjem fra ferie med tomt batteri, skal jeg iløpet av kort tid være klar til "neste gjøremål" med bilen. Opprinnelig hadde jeg en 16 amp 230 v kurs/kabel ut til garasje, noe som ville kunne fullade et 100kwt batteri på tre dager...
-Jeg har et TN-S 400v anlegg
-Elektrikker trakk to nye kabler ut til garasje (Powerflex 5G10 og 5G6)
-Den største kabelen er koblet til en jorfeilbryter type B, med 32 amp 3 fase 400v. Denne går alene til en TWC som kan lade med opp til 22kw hastighet med dette oppsettet.
-Den minste kabelen er en trefase vanlig jordfeilbryter 16amp som går til en rød industrikontakt, samt til annet EL anlegg i garasje. Denne er tenkt til en eventuell elbil nr 2.
Lykke til med ditt anlegg.