Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bolfus

#1
iMiev med >30kwh batteri er drømmebilen.
#2
Hva kjøpte du, og hva ble prisen til slutt, inkludert frakt og moms?
#3
Sitat fra: Ionisert på søndag 20. august 2017, klokken 21:31
Joda denne tråden ender i Mosjøen.
Men sidne vi har en GK rep. i tråden.

Mo i Rana --> Saltdal/Storjord = 110km med mye stigning og høy hastighet.
Har GK planer for å montere DC-lader på denne strekka? (Krokstranda)
Krokstrand er en helt utmerket plassering for en hurtiglader. Naturlig stoppested mellom Mo og Saltdal med mulighet for matpause på kroa.
#4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Arctic Roads forts.
torsdag 17. august 2017, klokken 23:52
Bra. Godt jobba!
#5
Sitat fra: TB på torsdag 06. juli 2017, klokken 23:57
Henta signal frå ryggelyspære på høgre side bak. Kobla inn ledning i kontakten som er bak deksel i bagasjerommet, der er rød / blå kabel ryggelys. Dermed blir ryggekamera automatisk aktivert når bilen settes i revers.
Dette er jo helt fantastisk, godt jobba! Kan ikke du legge ut link til produkter og kanskje bilder av montering etc?


#6
elbil.no og elbilforumets nettsider / Sv: Reklame i tapatalk
fredag 09. juni 2017, klokken 00:11
Sitat fra: erikf på torsdag 08. juni 2017, klokken 23:00
Det har begynt å vises reklame i tapatalk.
Det har det vel ikke vært før?
Så vidt jeg vet er dette et valg admin har om å slå av visning av reklame?
Det var ikke småtterier heller


Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

#7
Fin tråd! Jeg har hatt elbil i tre år nå og må innrømme at jeg sliter med å huske hva jeg tenkte om elbiler før jeg kjøpte min C zero. I perioden 2010 til 2014 jobba jeg for et firma som hadde en liten Think City som jeg av og til fes rundt i Oslo med. Det var en hysterisk trivelig bil, og jeg foretrakk Thinken foran min egen. Jeg husker at jeg lekte med tanken på å kjøpe en elbil, og kikka på prisene for Buddy og Think. Det var bare et stort problem. De var hårreisende kostbare! Etter det gjorde jeg ikke noen innsats for å holde meg oppdatert på elbilutviklingen, men konstaterte at Tesla  drev og laget luksusbil med lang rekkevidde men antok vel at den aldri ville komme til Norge, og at det uansett ville være en sær bil for rikfolk.

Da jeg bytta jobb i 2014 og dermed mista tilgangen til fri bil så hadde det jo skjedd saker på elbilfronten. Valget stod mellom Leaf og en trilling. Leafen diskvalifiserte seg selv på grunn av utseende og at den er unødvendig stor.

Trillingen er familiens eneste bil, den har snart kjørt femti tusen kilometer nå og har kostet meg 1400kr i service så langt. Jeg kunne nesten ikke vært mer fornøyd, og selv om jeg gleder meg til model 3 så blir det forbannet vemodig å si farvel til Billa.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

#8
Elbiler i media / Sv: Hva kommer?
fredag 31. mars 2017, klokken 12:56
Skoda kommer med fem elbilmodeller, men har gitt seg selv veldig god tid.
http://insideevs.com/skoda-vision-e-concept-foreshadows-future-electric-crossover/
#9
Finnes det noen forebyggende tiltak men kan gjøre for å forlenge levetiden på denne kompressoren?
#10
Andre elektriske doninger / Sv: El-Buss
mandag 20. mars 2017, klokken 23:06
Drammen får Norges første helelektriske busslinje snart. Seks busser er bestilt fra Siemens. http://lastogbuss.no/norges-forste-elektriske-bussrute/
#11
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Ny hurtigladestasjon på IKEA Bergen
lørdag 18. februar 2017, klokken 20:33
Sitat fra: pudderjagar på lørdag 18. februar 2017, klokken 19:49
Set dei i kontakten og let bilen stå så får dei nok ei fin rekning frå Fortum. Dei gjer da nok ikkje 2 ganger.

For mun del så kunne eg ha tenkt meg 7kw eller 11kw type2 ladere istadenfor. Då hadde ein hatt god tid til handling.
På IKEA Slependen kan du regne med å se ferdigladede biler stå i evigheter. Forrige gang jeg var der fikk jeg akkurat klemt trillingen inn mellom to biler for å koble til.  Da stod det en tesla parkert foran den ene multistandardladeren uten å engang være koblet til laderen.  Mens jeg koblet til bilen kom det en Soul rullende i skilpaddemodus, han ble rimelig opprørt over det som møtte han, for å si det mildt.
#12
Kjøpe elbil? / Sv: Billigst mulig bil for en kortere periode
tirsdag 31. januar 2017, klokken 14:15
Disse bilene blir av og til nevnt av folk som ønsker svært billige elbiler.  Konsensus ang saxobilene later til å være "styr unna med mindre du vil ha mekking som hobby".  De krever at du vet nøyaktig hva du kjøper,  og har tilgang til byttedeler, motivasjon og kompetanse. Den mest fornuftige inngangsbilletten slik jeg ser det er en brukt trilling (i-miev, c-zero, ion) men da må du tredoble budsjettet.
#13
elbil.no og elbilforumets nettsider / Sv: Hvor mye har forsvunnet?
onsdag 25. januar 2017, klokken 03:12
Nå har det gått en uke,  og fortsatt er forumet uleselig via tapatalk. Håper dette ikke drøyer like lenge som forrige gang.
Spør du meg så er driften av dette forumet det viktigste elbilforeningen holder på med - elbilforum.no har solgt mange elbiler! Skulle ønske mer av kontingenten gikk til administrasjonen av det.
#14
Sitat fra: elekTrond på tirsdag 27. desember 2016, klokken 22:43
I stedet for å dra til garasjen for å ferdigmontere fossilvarmeren i min egen trilling, virket det vel så fornuftig å anvende dagen til å forfatte et noe i overkant overkomplisert og rotete svar i beste "TL;DR" stil. 

Hvor finner jeg nominasjon til årets innlegg?
#15
Hyundai Ioniq / Sv: Thomas prøver Ioniq Electric(hjemmelån)
tirsdag 15. november 2016, klokken 09:39
Veldig bra test! Fint å høre om detaljer som ofte blir glemt, som utforming av vinduer og speil f.eks.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA