Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Zoe64

#1
Zoe / Sv: Regnsensor ZE40
tirsdag 29. august 2017, klokken 12:14
Samme sak med min Q210....
#2
Zoe / Sv: Priser service Zoe
fredag 23. juni 2017, klokken 15:30
Fikk pris på 3dje service på min Q210, 2014, gått 45000 km i dag. Nå vil Motorforum Kristiansand ha ikke mindre enn ca 5500 kr for servicen, med begrunnelse at 12V-batteriet skal byttes.  Noen andre som har opplevd dette? Det er jo ikke noe galt med batteriet, og jeg kan ikke skjønne at det trengs å byttes.
Betalte forøvrig 3500 kr for A+B service i fjor. Er MF Kristiansand verst i klassen?
#3
Zoe / Sv: Endelig gummimatter til Zoe
torsdag 05. januar 2017, klokken 21:31
De ser fine ut.  Har også bestilt et sett nå  :)
#4
Zoe / Sv: Første vinter med Zoe
torsdag 03. november 2016, klokken 18:50
Min har anti-spinn. Bilen fungerer veldig bra på sne og is, men det er likevel mulig å spinne litt ved fullt pådrag ut av kryss, på både tørr og våt asfalt.
#5
Zoe / Sv: Gjettometeret: Mest fleip eller spor av fakta?
torsdag 01. september 2016, klokken 13:49
Sitat fra: THE på torsdag 01. september 2016, klokken 13:11
Samme på min 43kW utgave. Bruker tripteller og antall kW forbrukt for å se hvor langt jeg kan kjøre. Problemet kommer etter hurtiglading(er) der man egentlig ikke har peiling på hvor mange kWh man har på batteriet etter hvert. Resultatet blir at man må lade oftere/får kortere praktisk rekkevidde enn det bilen klarer fordi man ikke har snøring på hvor mye energi som er igjen på batteriet.

Renault har jo egentlig gjort så godt de kan for å ødelegge en ellers god bil. Det som irriterer meg grenseløst med Zoe er SW-relatert og RBI-relatert. SW er gjennomgående elendig når det gjelder SOC, batterimåler, TPMS, App-funksjonalitet m.m. Det verste er vel likevel at RBI/Renault Norge ikke viser spor av interesse for problemer med bilen. Når RBI i tillegg kommer med alle mulig bortforklaringer rundt fjerning av 43kW ladere i KIWI-avtalen, Zaptec-forsinkelser, TPMS-utfordringer osv. så har det i alle fall ødelagt mye av det positive med bilen for min del. Det sitter langt inne å anbefale noen å kjøpe Zoe når det finnes så mange andre bra elbiler med hurtiglading på markedet. Lysten til å kjøpe ny Renault-elbil, uansett hvor bra neste generasjon blir, er også helt fraværende.

Kunne ikke sagt det bedre selv!
#6
Zoe / Sv: Hvor langt har din Zoe gått?
torsdag 21. april 2016, klokken 08:02
Har akkurat passert 32000 km, på ca 21 mnd.  Ingen drifts-eller ladeproblemer, men lader stort sett med Pod-Pointen hjemme. Skal inn å få sjekket varmepumpa, noe ujevn effekt der for tiden.  Ellers er det bare småplukk, der en ustabil Bluetooth-tilkobling mot mobilen (spotify) er det mest irriterende...
#7
Har også fått den innkallinga. Q210 reg juli 2014.
#8
Zoe / Sv: 43kW RIP?
tirsdag 22. mars 2016, klokken 09:04
Dette er utrolig kleint av Renault Norge, som åpenbart bare sitter og ser på at vi som kjøpte Zoe Q210 mister mulighetet for hurtiglading, noe som både ble lovet kraftig utbygd og var en forutsetning for at jeg valgte Zoe i sin tid.  >:(
Føler at dette forringer bilen, og at det grenser til avtalebrudd fra Renault sin side...
#9
Zoe / Sv: Praktisk minimimstemperatur Zoe
onsdag 20. januar 2016, klokken 08:37
Sitat fra: pudderjagar på tirsdag 19. januar 2016, klokken 18:06
Eg tek gjerne mot tilbakemeldingar på om dette er eit fenomen med min bil eller da er gjengs for alle bilane.

Eg har 210 utgaven av Zoe.


Hei,
Min Q210 fungerer akkurat som din, og jeg bruker de samme innstillinger som du mht temp og luftfordeling, med godt resultat.
#10
Zoe / Sv: ZE Interactive i 3 år
tirsdag 15. desember 2015, klokken 21:13
Beklager, oepark. Var visst litt kjapp der. Trodde det bare var å klikke på ZoeInteractive, så ville valg om oppdatering poppe opp. Mener jeg har oppdatert andre ting på den måten tidligere. Men det funket ikke nå, gitt... Finner ingen andre måter å gjøre det på, jeg heller.
#11
Zoe / Sv: ZE Interactive i 3 år
tirsdag 15. desember 2015, klokken 12:14
Du fornyer dette i Rlinkstore (no.rlinkstore.com).  Velg Mine Produkter i menyen til venstre på siden, så finner du det.
#12
Zoe / Sv: Priser service Zoe
fredag 29. mai 2015, klokken 13:02
Fikk oppgitt kr 2000 for 1. service (etter 1 år), Motorforum Kristiansand. Merkelig at de slipper unna med halvparten i Danmark....
#13
Zoe / Sv: Regenerering fault or feature
fredag 20. mars 2015, klokken 20:45
Enig med forrige svar. Det der så merkelig ut. Med rundt 65% batteri burde bilen regenerere med 30-40 kW når du bremser i den hastigheten. Det gjør iallefall min...
#14
Zoe / Sv: Regenerering fault or feature
fredag 20. mars 2015, klokken 20:14
Fikk ikke åpnet videoen din. Hvor fullt var batteriet ditt når du filmet? Hvis det var rimelig full-ladet vil ikke bilen regenere mer ved brems enn bare med motorbrems, på samme måte som den ikke lader spesielt hurtig de siste prosentene...
#15
Zoe / Sv: Dekkskifte
lørdag 14. mars 2015, klokken 20:18
Har egentlig helt motsatt erfaring. Kjørte først originale 16" hjul med Michelin E-V og forbruket lå lavt på 14-15 kWh/100 km, så med originale 17" sommerhjul (Conti) med et snittforbruk på 15-17 kWh/100 km i fjor sommer og høst, mens forbruket økte merkbart når jeg byttet til originale 16" felger med Conti vinterdekk, har ligget på rundt 20-21 kWh/100km i vinter.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA