2.1 - 2.2 bar i alle fire dekk.
Herregud, 2.8 bar
Herregud, 2.8 bar
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Hyperstress på mandag 14. juli 2014, klokken 17:27
@torlie:
Nei, VW vil nok at vi ikke skal tenke så mye, og bare bruke bilen som vi vil.
Men selv om maks oppladning i realiteten er 90% så kan du likevel doble antall ladesykluser på batteriet dersom du heller lader til 90% (som da i realiteten vil være 80%).
@storken:
Er det på det rene at 100% er 4.1V, og hvor fant du den infoen? (digresjon; på Tesla Model S er 100% 4.15v.)
Sitat fra: Storken på søndag 29. juni 2014, klokken 16:30
Jeg vil også gå ut i fra det, men har nå noen tall å støtte den påstanden med. Fra denne kilden fant jeg ut at batteriet har 204 celler. Maksimal ladespenning er 418V og 0%SOC er ved 296V. Det gir hhv 4,1V per celle ved maks spenning og 2,9V ved minimal spenning. For at regnestykket skal gå opp forutsettes det at to celler og to celler er parallellkoblet.
Sitat fra: Rio på tirsdag 15. juli 2014, klokken 09:05
Spenningen som tilsvarer 100% avhenger av batterikjemi. Jeg har motstridende informasjon som sier at batterikjemien i e-Golf er LiFePO4 og at den er LiNMC. Jeg vet ikke hvilken som er korrekt.
Sitat fra: Vw-E-Up på fredag 27. juni 2014, klokken 12:55
Jeg lader alltid vår E-UP opp til 100%. Mener å ha lest at VW har lagt inn begrensinger for max og minimumsgenser når det gjelder lading av batteriene for å sikre lang levetid. Det vil være naturlig i og med at de gir såpass lang garanti på batteripakken.
Sitat fra: Mikalv på fredag 27. juni 2014, klokken 12:56Sitat fra: Storken på fredag 27. juni 2014, klokken 11:52
Garmin enheten kan brukes til å justere maksimal oppladning, er det noen som aktivt bruker den til det?
Hallo og velkommen til klubben
Jeg bruker Garminenheten aktivt til å begrense ladingen. Den er programmert til å lade alle hverdager til 60% med avreise 06:20 og 100% med avreise 16:00.
Stort sett fungerer det fint, har også satt nedre ladegrense slik at den starter ladingen om det er mindre enn 60% batteri uansett, selv om den er programmert til å vente til neste dag.
Dette gjør jeg både på grunn av batterilevetid og for å minimere strømregningen hjemme, lading er gratis på jobb.