Sitat fra: Jejl på onsdag 01. november 2017, klokken 20:14
En 2013 Tesla er verd mye mer for min del. Ampera-e har f.eks ikke noe spesielt godt utbygd ladenettverk. 2000 km gratis superlading klarer jeg på under et døgn med Teslaen. Bagasjeplassen er også mye bedre, og jeg har hatt god bruk for de ekstra barnesetene i bagasjerommet.
Inte gott ladenettverk? Tänk dig för eller begrunda innan du skriver trams tack
Haft min AE sedan maj, kört till till Tyskland, genom DK i sommar utan stress eller omständigheter angående hurtiglading!
Kör ofta på långtur hem till Sverige, olika vägval utan att ens tänka extra på var jag ska stanna för laddning. En AE i rätta händer går lika långt som en S85 i rätta händer. Hur jag vet? Har testat!
Till info så har Grønn Kontakt og Fortum byggt fortare än vi köper elbilar. Du har nog bara inte fått det med dig.
Om jag då betalat 600kr totalt i hurtiglading för mina långturer och semesterturer så kan jag lätt jämföra det med min super fullkaskoforsikring på AE som kostar 3500kr/år, mens en S85 skulle kostat mig 11500kr/år...samma bolag, samma körelängd. Så då ser du kanske lite bättre vad din "gratis supercharging" hjälper....??
Garantin på en Tesla är ju helt latterlig och med alla dessa fel i tillägg!?
Kul att se vad en drivmotor kommer kosta efter 110 000km. Efter vad mina Teslavänner erfarar så är den oxå småbra på att äta upp däck. Lika kul varje gång att höra vad 4 st 19-21" däck kostar...
Har inte klarat maxa min bagage ännu och då kör jag fullastad bil ofta tillbaka från Sverige. Reser på cykelritt nästan varje helg på sommaren, 2 cyklar bakpå och bagage så det räcker inne....noll stress!
Less på folk som skryter Tesla upp i skyan! Det är en kul bil på utsidan och 2 ggr mer hk än normal körning tillåter. AE är inte den "kulaste" i gata, den har 1/2 priset i drift och inköp OCH har ALLT man behöver av utstyr i en modern bil. Synd för dom som inte fått chansen att äga en, verkligen