Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Häger

#1
Model S / Sv: Mange som har ulyder i dashbord og interiør?
søndag 18. januar 2015, klokken 15:14
Hadde ganske høy, og veldig irriterende lyd fra dash, omkring ventilen på høyre siden av rattet. Etter time hos Tesla (som for øvrig varte noen dager), var beskjeden at det bl.a var noen klips som ikke satt skikkelig i. De skiftet også sway-bar (stab-stag - ikke "hundebeina", men hele staget som går fra ett hjul til det andre) og andre ting, som også gav ulyder. Helt strøkent nå :)
#2
Model S / Sv: Power Switch
fredag 16. januar 2015, klokken 15:14
Fikk telefon om det samme i dag. Damen sa at det de skulle oppgradere batteriet, uten å gå nærmere inn på forklaring. Tok levering 17.11.13, så er ganske nær de andre i tråden mtp produksjon. For øvrig er bilen til drop-in service hos Tesla Oslo nord, pga at bilen sluttet å ta lading på 1-fas. Jeg trodde dermed det var bakgrunnen til at de hadde funnet batteri-feilen. Det viste seg at damen som ringte ikke var klar over at bilen stod på vent hos dem, og etter to døgn i drop-in kø, er den ikke startet på - så uavhengige hendelser :)

Vh Häger
#3
Model S / Sv: Hvilken lading kan jeg få i garasjen
fredag 09. januar 2015, klokken 09:51
Bekrefter at forskjellen i pris mellom å installere 1 og 3 fas er minimal. 3 fas gir mindre skjevbelastning i nettet ditt enn om du benytter 1 fas 32 amp (selv om det skjelden behøves). Har selv overgang fra rød plugg (3 fas) til vanlig 1 fas 16 amp som fungerer helt fint. Den tipper jeg de fleste el-biler kan lade på.
#4
Model S / Sv: Kjøre til Sverige i morgen
søndag 28. desember 2014, klokken 19:21
Kjører du via Horten-Moss, er det snakk om ca 17 mil. Du behøver dermed ikke lade i det hele tatt. Skal du tur retur, anbefaler jeg SC på Solli, utenfor Sarpsborg.

Vh Häger
#5
Model S / Sv: Har du kjørt tom for strøm noen gang?
fredag 05. desember 2014, klokken 21:25
Hatt bilen i over ett år, gått nesten tom en gang. Dvs, vi hadde kjørt ca 5 km på reservetanken. Strekningen var Lillestrøm - Gøteborg/landvetter, med overnattingsstopp i Sarpsborg. Det var på den tiden det var problemer med ladinga i kulde og/eller pga av nettet. Resultatet var mye knot, men lite/ingen lading. Det skulle likevel gå greit, så vi la i vei - på selveste julaften. Så ble det snøfokk, og skikkelig motvind -hele- turen. Siste tre milene satt vi uten varme (la flere pledd over ungen i baksetet), av med alt av musikk etc, og lå i 75 i 110 sonen. Dårlig stemning, ingen lademuligheter vi kjente til. Kom frem med et nødskrik, og historien har vært ice-braker i ett år :P

Med supercharger både i Sarp og ved Torp er slike historier en saga blott...
#6
Sitat fra: smurf på onsdag 09. juli 2014, klokken 19:34
Sitat fra: Häger på onsdag 09. juli 2014, klokken 15:52
Noen med nyheter om Udevalla?  :)
Hørt at ladestolpene står der og full aktivitet. Sikkert ferdig 1-2 uker...

Sondell, fantastiske nyheter! Takk for bra jobba :)
#7
Noen med nyheter om Udevalla?  :)
#8
Model S / Sv: Mange som har ulyder i dashbord og interiør?
torsdag 26. juni 2014, klokken 18:54
Har during/knirking fra dashbord. Virker som det kommer fra området rundt luftventilen til høyre for rattet - tror dog ikke det har noe med ventilen å gjøre. Kommer i de fleste hastigheter, litt sporadisk, men gjerne i timer av gangen på langtur - utrolig irriterende lyd. Skal melde det inn sammen med en del annet på service nr to.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA