Interessant - satte meg på venteliste i går, og fikk nummer 5799; det er med andre ord bare 2000 registreringer på 2,5 måneder. Mange som venter til ID.4?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: gausel på søndag 28. desember 2014, klokken 08:07Instruksjonsboka til min 2014 modell sier helt klart at batterilevetiden forlenges dersom man bruker 80% ladingen; dog bør man lade til 100% minst en gang hver 14. dag. Men det er ikke noe som flagges veldig høyt.
Lader til 100% hele tida ihvertfall nå på vinteren. Hørte ingenting om noe 80%( hverken sommer eller vinter) da vi fikk bilen fra forhandlern. Kjøpte bilen for at den skal brukes, å være klar til å brukes til enhver tid.
Sitat fra: TorC på onsdag 03. desember 2014, klokken 23:38Et fritt marked for bruktbiler på tvers av kontinenter høres ut som et ganske ambisiøst prosjekt. Husk at USA har både andre tekniske standarder og regler for kjøretøy. For min del så klandrer jeg ikke Nissan for at de har laget ulike løsninger for radio, carwings og kart på amerikanske og europeiske biler i stedet for å lage en kompleks og dermed sikkert dyrere løsning for å dekke hele verden. Det finnes andre bilmodeller som er mer universelle, men de produseres i langt større antall og har dermed et grunnlag for å dekke utviklingskosten.Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 03. desember 2014, klokken 19:41Sitat fra: Lynet på onsdag 03. desember 2014, klokken 19:38Jeg har ikke opplevd noe av det negative du nevner.
Der tar du feil for min del Kjell Leaf, jeg har lovt meg selv å aldri kjøpe et produkt fra Nissan en gang til for maken til kundebehandling har jeg aldri vært ute for! Og det gjelder ALLE ledd, forhandler, importør og skandinavisk importør. Fabrikken gir jeg heller ikke mye skryt for de har laget enkelte løsninger som rett og slett ikke passer i Norge. Og vil de høre på kunden, virker ikke slik!
Jeg kjenner meg godt igjen i Lynets beskrivelse. Nissan har blitt ræl. Problemet er at nesten alle andre også har samme tankegang. Tesla er bare en variant av Apple, PSA + Nissan forsøker å låse kundene i eget system med batterileie og merkelige garantier og krav (samt forsøk på å melke kundene mest mulig, lengst mulig).
Neste gang jeg kjøper elbil vil "selvråderetten" være første prioritet.
Jeg har ingenting imot at produsentene tjener penger, men utbytting liker jeg ikke. Jeg opplever at Nissan hemmer et fritt marked (f.eks ved Carwings, radiostasjoner og kartprogrammer).
Hvis jeg skal kjøpe en ny bil i Norge må faktisk leverandør levere en reel merverdi. Det gjør Nissan kun fordi de har lagt hemsko i veien. Det er en strategi jeg ikke kan tilgi dem for. Derfor kjøper jeg aldri PSA/Nissan igjen.
Sitat fra: emil på torsdag 09. oktober 2014, klokken 13:16Sitat fra: eHaakon på torsdag 09. oktober 2014, klokken 12:35
Skiltet sier jo bare at stolpen er reservert elbil, sier ingenting om hvilke plasser det gjelder...
Men akkurat den parkeringsplassen er vel en av sørlandets beste for elbiler med så mange potensielle ladeplasser selv om det kun er få reserverte plasser.
Sitat fra: Puffen på søndag 28. september 2014, klokken 14:53
Da vil det enkelt si at forholdet er bedre med lading i Norge. Utfordringen for en bil type Golf er derimot å komme opp i 15000 kjørte km. pr. år. En batterikapasitet på inntil 180 km. gjør at bruken begrenses en hel del. Øker en derimot batterikapasiteten slår vel dette negativt ut ?
Begynner å lure på om det er hybriden som vil komme best ut i miljøregnskapet ? Batteripakkene er vesentlig mindre, men vil antakelig stå for 75 % av bruken.