Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - twinpeaks

#1
Model X / Sv: Gytis eller Tesla gulvmatter?
torsdag 07. september 2017, klokken 17:27
Jeg har Model S, og bruker da Gytis sine matter og er veldig fornøyd. Likevel synes jeg her at konsept til Tesla virker mye bedre, i hvert fall hvis man bruker plassen mellom setene i 2. råd for å komme seg til 3. råd. Jeg ville har støvsuget det verste av matten FØR man tar den ut.

Gesendet von meinem Moto G (4) mit Tapatalk

#2
Lading av Tesla / Sv: Feil på visning av ledige stalls?
onsdag 23. august 2017, klokken 22:50
Visningen har kommet tilbake hos meg, vet ikke hvorfor det har vært bort.

Gesendet von meinem Moto G (4) mit Tapatalk

#3
Lading av Tesla / Sv: Feil på visning av ledige stalls?
lørdag 19. august 2017, klokken 14:42
Bruker tråden siden tittelen passer: jeg får for tiden (siste par dager) ikke opp oversikt over ledige plasser i det hele tatt. Har tatt reset som ikke hjalp. Noen flere med samme problemet?

Gesendet von meinem Moto G (4) mit Tapatalk

#4
Model S / Sv: Oppgradere til LTE?
torsdag 17. august 2017, klokken 22:24
Jeg er også veldig fornøyd med oppgradering til LTE. Oppgraderte i sommer nettopp. Jeg opplever store forskjeller, særlig i landlige strøk i Värmland (Sverige), men delvis også i Norge. Tidligere var det ikke mulig å bruke Spotify eller TuneIn her (dårlig Edge-dekkning). Nå komplett dekning med 4G og ingen avbrudd i streaming.
Jeg valgte å oppgradere siden jeg forventer at denne utviklingen vil fortsette og dekningsgrad med 4G vil øke, mens 3G reduseres sakte, men sikkert (og økes i hvert fall ikke).

Gesendet von meinem Moto G (4) mit Tapatalk

#5
Model S / Sv: Deksel til lasteholdere knekt, svakhet fra Tesla?
lørdag 12. august 2017, klokken 14:44
Jeg knakk nettopp en på min  :(, gamle type, første gang etter vel to år med takstativ av og på en rekke ganger. Er det noen som vet om Tesla fremdeles har de gamle tilgjengelig og kan bytte de ut, eller har de bare ny type på SeC?
#6
Lading av Tesla / Sv: Lading i Åre
tirsdag 16. mai 2017, klokken 16:48
Forbruk på veien tilbake er veldig lav (rundt 165), så reserven trenger ikke å være den aller største.

Gesendet von meinem Moto G (4) mit Tapatalk

#7
Model S / Sv: Slik blir nye mobil-Tesla-app'en
torsdag 09. mars 2017, klokken 12:56
Sitat fra: Diravi på torsdag 09. mars 2017, klokken 12:30
Til neste versjon: Jeg kunne ønske meg en funksjon i mobil-appen der jeg setter at lading skal være ferdig til for eksempel kl 0730, og bilen selv kalkulerer strømstyrke ut fra det for å være ferdigladet til riktig tid. Vi har en type 2 20A ladestasjon, og med vårt kjøremønster er den da ofte ferdigladet kl to-tre om natten og rekker å få kaldt batteri til jeg må sette på forvarming rett før avgang = strømsløsing.

Jeg KAN selvsagt regne på hvor mange Ampere som trengs for at den skal være ferdig til avgang og så stille ned manuelt i bilen. Men hvorfor skal jeg måtte gjøre det, når det er en typisk ting som en app burde fikse lett? Dessuten har Teslaen en tendens til å huske den lavere innstillingen og tilby bare for eksempel 8A neste gang - så må jeg stille opp igjen når jeg faktisk trenger 20.

Er det noen med direkte linje til Hr. Musk, eller skal man sende ham en linje på Twitter?  8)

Ja, det hadde vært fint. Men jeg synes at det går ganske greit å sette på lading med timer, dvs starter mitt på natten. Jeg lader med 7 kw og da vet jeg ganske nøye hvor lang det tar å lade. Så sier ja bilen ifra hvor lenge den skal lades igjen og det er ganske pålitelig i "normal" SOC. Det blir litt mer vanskelig de få ganger jeg lader til 100 % rett før en lang tur (siden de siste % går så sakte) - men da tar jeg heller sjansen at bilen står litt (opp mot en time) full-ladet. Jeg tror neppe at jeg gjør noe stor skade med det når jeg ellers utelukkende ligger mellom 40 % og 75 % SOC.
#8
Model S / Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability
tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:16
Jeg er i utgangspunktet enig med alle dere som sier at bilene med AP2 må oppgraderes gratis hvis det skulle vise seg at dagens HW ikke er god nok. På den andre siden er det nok av eksempler hvor Tesla lover noe, men klarer ikke å holde det 100 %. Eksempler som autoclosing chargeport og autoparkering på egen tomt som var lovet ved release av AP1. Men siden totalopplevelsen av bilen er så bra er vi kunder fornøyd med dette og aksepterer det. Jeg tror at det kan skje det samme nå. AP2 biler vil for eksempel kunne kjøre autonom på større veier ned til fylkesvei med god markering, men likevel ikke 100 % level 5 autonom på alle veier hele tiden (tror jeg).

Gesendet von meinem Moto G (4) mit Tapatalk

#9
Model S / Sv: Slik blir nye mobil-Tesla-app'en
mandag 13. februar 2017, klokken 21:32
Sitat fra: fredag på mandag 13. februar 2017, klokken 15:39

Den nye appen er laget helt på nytt, med et helt nytt rammeverk, slik at det vil bli mye lettere for utviklerne å legge til ny funksjonalitet og å holde samme featureset oppdatert på iOS og Android uten mye ekstra arbeid.

Logisk at de begynner med ca samme featureset som i den gamle appen.

Det høres ja veldig bra ut, hvis det er virkelig bare starten på en app som kunne lære en del etter hvert, men har du en pålitelig kilde for dette? Tenker først og fremst på direkte styring av batteri-oppvarming, varme i seter/ratt/vindu og timer som hadde vært kjempeflott å få.
#10
Lading av Tesla / Sv: Lading i Åre
tirsdag 27. desember 2016, klokken 18:22
Sitat fra: Kilroy på tirsdag 27. desember 2016, klokken 12:04
Må ha kort fra Clever. Du får kjøpt kort hos Turistinformasjonen på togstasjonen.

Jeg har kjøpt meg Clever-ladekort på Turistinformasjonen i Åre og aktivert (telefonisk). Jeg ville for en stund siden teste Clever sin type 2 lader (da på Storlien), dvs søylen som bilen på bildet er tilkoblet til (bildet fra Clever sin hjemmeside). Jeg fikk ikke aktivert lading med å holde kortet inntil leseren/RFID-området på søylen. Gjør jeg noe feil? Heldigvis var jeg ikke avhengig å lade denne gangen, men det er ja alltid kjekt å vite om back-up-løsninger fungerer. Så har jeg egentlig lite lyst å kjøre ekstra opp til Storlien for å teste hvis jeg vet at jeg bare gjorde en feil.

#11
Model S / Sv: Software v8.0
fredag 23. desember 2016, klokken 17:27
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 22. desember 2016, klokken 19:37

- Mer finjustering i lydbildet (equalizer valg).


Er det egentlig flere enn meg som savner muligheten å stille inn lyden bare til høyttaler i bagasjerommet? Hvis man justerte lyden tidligere til "-20" (før 8.0 kom), så fikk bare barna i bagasjerommet (jeg har ekstra setene) musikk, mens det var så å si stille i resten av bilen. Med å sette lyden i 8.0 på maks bak er det jevn fordeling mellom høyttalerne i bakdørene og bagasjerommet. Dette fører til mye større volumn som kommer inn mot føresete. Sikkert et luksusproblem (og stort sett kan jeg høre på barnemusikk i timesvis) og heller ikke noe som jeg savner veldig ofte, men alltid litt kjedelig med funksjoner som faller bort.
#12
Lading av Tesla / Sv: Kart over Supercharger 2017, forventninger
søndag 18. desember 2016, klokken 16:40
Sitat fra: Hovda på søndag 18. desember 2016, klokken 14:20
Sitat fra: nie på søndag 18. desember 2016, klokken 11:49
Sitat fra: bjoris på lørdag 17. desember 2016, klokken 05:28
Tenker at det bør komme en i Røldal selv om det nå kom i Eidfjord, det at ikke den prioriterte vinterveien over Haukeli ikke er skikkelig dekket syns jeg er rart...
Jepp.
Ser den er på 2017-kartet.
Tipper den kommer oppe på rettstrekket ved den gamle Texaco-stasjonen hvor det er nå er etablert nye nettstasjoner og strøm bl.a til "landstrøm" for tungtrafikken. Ref diverse tråder i Facebook-gruppen tidligere i år.

Hvordan kan jeg zoome inne på 2017 kartet?
Det går desverre ikke, så her gjelder det å gjette.

Gesendet von meinem Moto G (4) mit Tapatalk

#13
Lading av Tesla / Sv: Kart over Supercharger 2017, forventninger
mandag 12. desember 2016, klokken 22:09
Sitat fra: Havebigfun på mandag 12. desember 2016, klokken 21:14
Mtp Sørøsteuropa har den politiske utviklingen vel ødelagt for planene. Grunnet flyktningene har grensene blitt tettere og det er vesentlig mindre attraktivt å ta seg en biltur til Istanbul i disse dager. I samme setting kan Tesla vurdere landene øst for Tyskland som mindre attraktive for oss brukerne. Blir de baltiske land Krim-oppfølgere størkner det vel fullstendig- men det er en svært pessimistisk tolkning av samtiden. ???

Desto raskere burde utbyggingen mot Spania/Portugal og i England/Irland bli  ;)
#14
Lading av Tesla / Sv: Kart over Supercharger 2017, forventninger
mandag 12. desember 2016, klokken 18:46
Sitat fra: twinpeaks på mandag 12. desember 2016, klokken 17:50

Hva tror dere?

Jeg har lekt litt med "Custom markers" i supercharge.info og satt avstanden til ca. 150 km, noe som Tesla bruker stort sett langs sine korridorer (100 - 150 km). Da har jeg for Nord-Europa fått opp følgende kart ut i fra mine spekulasjoner. Men dette innebærer en full satsing på Sverige langs E4/E10 og E45 og det er ikke sikkert at det er nok kunder for dette.
#15
Lading av Tesla / Kart over Supercharger 2017, forventninger
mandag 12. desember 2016, klokken 17:50
Sitat fra: Arntiv på mandag 12. desember 2016, klokken 09:47
Begynner å haste litt, hvis målet for 2016 skal nås...

Jeg tar dette ut av en annen tråd (Finne fremtide Superchargers...) for å ikke trekke den Off-Topic

Det burde nærme seg en ny utgave av Supercharger-kartet på Teslas hjemmesiden. Husker noen når oppdateringen for 2016 kom? Hva tror dere vil skje i 2017?

Jeg forventer egentlig en målsetning at man rekker i løpet av 2017 det som man hadde egentlig planlagt innen 2016, særlig Sør-Europa og Øst-Europa henger ja et godt stykke bak målsetningen. Siden utbyggingen av for eks Polen har gått svært sakte tror jeg ikke at dette er noe som Tesla prioriterer i 2017 heller (tror neppe at det er mangel på strøm som er årsak til det). Jeg ser for meg at Tesla fokuserer i 2017 på England/Irland, Portugal/Spania og Italia. Og så er jeg ganske sikkert at det vil være mulig å kommer seg helt til Nordkapp siden dette kan så godt brukes i reklame samt at Norge er et viktig land. Hvis jeg hadde vært Tesla, så hadde jeg til tross for alle politiske tvil (jeg forstår det slik at Musk ikke VIL selge bilen i Russland) også fokusert på Russland og åpnet for salgssteder i Moskva og St. Petersburg og hadde åpnet SuC langs denne korridoren (og videre over til Finland), evt. mot de baltiske land.

Hva tror dere?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA