Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Fiffik78

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Formening om felg str. på 2014 phev.
søndag 08. oktober 2017, klokken 09:51
Sikkerheten har vel lite å si så lenge gummien er god og rulleomkretsen er noenlunde lik original. Jeg kjører fortsatt på 18 tommer med orginaldekk fra Toyo (uhorvelig slitesterke greier, fortsatt 7 mm bak etter fire sesonger), men liker mye bedre å kjøre bilen på vinter hvor jeg har 16 tommere. Den er tung, det er stump fjæring og den trenger den hjelpen den kan få. Ulempen med ballongdekkene er at den blir utrolig var på sterk sidesiden. Hadde 17 på vinter med 225/60, det var en fin kombo.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Innstengt luft i AC
lørdag 04. mars 2017, klokken 17:52
Hm, lukta kommer kun når AC ikke har vært i bruk en stund og er "kald". Når AC har gått en stund og kupetemperatur er der den skal være er lukten borte. Må være noe fukt som har stått ett sted.
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Innstengt luft i AC
tirsdag 28. februar 2017, klokken 13:06
Ingen suksess allikvel, kom tilbake i dag når AC står på 18-19 grader. Over 20 går det bort. Lurer på om effekten i anlegget begynner å bli dårlig, skal sjekke det på service.

Isboksen bare lot jeg stå på gulvet over natten, eddik skal være bra til å absorbere lukt. Mulig jeg bruker AC for lite om vinteren og at det blir fukt i anlegget. Men, har hatt på litt vifte i garasjen for å tørke sykkel og det var da det kom tilbake. Fuktig bil og varme virker muligens å være negativt, må eksperimentere litt.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Innstengt luft i AC
lørdag 25. februar 2017, klokken 19:18
Om det var isboksen med eddik, x-it luftfrisker eller at jeg kjørte opp AC på høy temperatur en stund vet jeg ikke, men den gamle lukta er borte.
#5
Mitsubishi Outl. PH / Innstengt luft i AC
mandag 20. februar 2017, klokken 09:58
Bilen er nå tre år og i løpet av vinteren har det kommet skikkelig innstengt luft fra AC, merk, kun når AC er på, ikke ved vanlig lufttilførsel. Sjekket kupefilteret og det ser som nytt yt. Kjørte en AC rens fra Autoglym, men lukten ga seg ikke. Noen som kikket på selve AC enheten eller hvor i det hele tatt dreneringsrør fra denne går slik at dette kan sjekkes? Evt andre gode råd :)
#6
Du har to el-motorer, med 82 hk hver. Som el-bil er den ikke lynrask, men mer enn effektiv nok.
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Tips og triks
fredag 06. januar 2017, klokken 20:42
Den siste der var meget interessant, skal testes.

LDW2 får man ikke aktivert på 2014 modeller ihvertfall.
#8
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Hva er denne lyden?
onsdag 03. august 2016, klokken 20:11
Jeg har så mye rare lyder og dette faller ihvertfall innenfor liknende jeg har, vill gjetning, kjøling til batteriet?

Står bilen i P med motor på og jeg får ut av bilen høres det ut som en gigantturbo som spoler opp og så går av, spoler opp og går, osv. Masse rare lyder, men virker som om det skal være sånn.
#9
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Regenerering - bremser vs B
søndag 31. juli 2016, klokken 00:20
Det er rart hele greie, men ligger jeg med et gitt gasspådrag i B5 på flatmark, og går over til B1 så "lettes" gassen, altså følelsen som kommer er definitivt som en motstand som går av. Jeg tror teknikerne har helt rett.
#10
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Trondheim-Oslo (østerdalen)
fredag 15. juli 2016, klokken 19:41
Min erfaring på samme strekning er 0.64, men da må du først og fremst droppe ECO og dernest absolutt ikke bruke charge til noe som helst. ECO gjør bilen til et daft drog som etter min erfaring trenger unødvendig mye pådrag for å røre seg. Charge er så energiinneffektivt som man kan få det.

0.72 er maks jeg har brukt på strekningen, da med takboks (har som oftest det på langtur). Kjører man Østerdalen er det greit å hive på litt gratis strøm på Alvdal bak Tesla superchargerne.
#11
Sitat fra: aaa3 på tirsdag 26. april 2016, klokken 13:21
Sitat fra: Fiffik78 på tirsdag 26. april 2016, klokken 13:14
Det er generatoren som bråker, ikke motoren.
?? Hvilken generator? Det er bare én bensinmotor i denne bilen, og den fungerer som generator.

Utrolig bastant påstand. Jo, bilen har en generator. Når bilen kjører i serie-hybrid modus så driver ICE en generator som lader batteriet. Kjører du i parallell-hybrid modus så driver motoren hjulene direkte. Jeg kunne godt lagt ved databladet for motoren.. men gidder ikke. Alt denne finnes på nett, feks står det kort om det her:
http://media.mitsubishicars.com/releases/b3d9a889-c5c2-4f5b-abca-32c6babfe042?la=1

Så gir ned påstandene litt.
#12
Det er generatoren som bråker, ikke motoren.
#13
Mitsubishi Outl. PH / Sv: test av Outlander PHEV
fredag 18. mars 2016, klokken 17:35
I hvilken situasjon? Med nøkkel fortsatt i bilen er fjernet. Men med motoren i gang og åpning av dør så har jeg fortsatt lyden.
#14
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Merksnodighet i lakken
søndag 13. mars 2016, klokken 19:43
Det er noen sirkulære greier i avslutningen på taket bak festene til bakluka som garantert er slike punkter, men det der ser rart ut og er bare på en side. Jeg tenkte først zinkslipp etter ymse erfaringer med det på en Passat, men det likner ikke på det heller. Jeg bryr meg bare om en ting og det er om lakken er tett så jeg ikke får rust der. Umulig å se, selv med lupe.
#15
Mitsubishi Outl. PH / Merksnodighet i lakken
søndag 13. mars 2016, klokken 17:57
Fant denne lille saken nederst på innsiden av bakluken. Man må zoome litt, men da fremkommer det en sirkel og det som ser ut som mange små hull rundt. Skal ta det med Bilforum på neste service, men en teori først hadde vært fint.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA