Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Finn Arne

#1
Hva koster det å bygge om til Litium med ca 16 mils rekkevidde på en Think Classic?
#2
Synes dette var ganske bra ut i fra hva andre har fortalt, Synes Leaf er skikkelig fin og vil helt klart vurdere den når vår 2001 modell Tink skal byttes ut. Hvor langt greier du normalt å kjøre på sommerføre hvis du holder følge med resten av trafikken?
#3
Øh, 10-11 mil ved normal kjøring er vel omtrent akkurat det jeg også har fått ut av Leafen i vinter, klarte også 125km en dag med 200 høydemeter stigning. Etter de lovprisningene av Thinkens rekkevidde og batteritype jeg har lest her trodde jeg den fint klarte minst 14-15 mil vinterstid...

10-11 mil er på skikkelige vinterdager med mye snø og kulde, ikke milde vinterdager med tørt føre.
Med normal kjøring følger jeg stort sett trafikken også på motorvei.
Er det milde vinterdager og tørt føre greier jeg ca 13-14 mil
Utifra hva jeg har lest så er det ikke så mange Leaf som har greid 12,5 mil på skikkelig vinterføre med mye snø og kulde så det var imponerende. Var det mye snø på veien eller var det tørt føre, hvordan var tempraturen når du greide 12,5 mil?
#4
Kjøpte Thinken fra  RS Sandvika mars i fjor, bilen hadde gått ca 1 400 km når jeg kjøpte den, må bare si at jeg er veldig førnøyd med bilen og angrer ikke på at jeg betalte ca 270 000 for en Think.

Det som var viktigst for meg var rekkevidden, jo lengre rekkevide bilen har jo mere vil den bli brukt.
Det gjorde at Trillingene og Leaf ikke var aktuelle for meg.

Var ikke noen bombe at Think ville gå konkurs, men jeg stolte på at RS ville følge opp garantiansvaret sitt  , noe de også har gjort på en meget god måte. Regnet med at jeg ville få noen av de mest vanlige feilene på min bil ,noe som også har skjedd.

Det første som skjedde var at bilen ikke ville starte, den tok heller ikke ladning.  Bilen ble fraktet til RS som raskt konstanterte at det var et kretskort på batteripakken som måtte byttes, men dette måtte gjøres av en som var autorisert  fra batteriprodusenten. Gikk ca tre uker uten at RS hadde fått tak i en som kunne gjøre jobben, da byttet de hele batteripakken slik at jeg kunne få bilen på veien igjen :-)

Varme elementet  til varmeappartet tok kvelden tidlig i våres, men RS fikset dette umiddelbart :-)
Har også måtte byttet sirkingen til vinduspusser.
Har nå mistet lyd i venstre høytaler, men dette blir fikset når bilen skal på service i juli.

Setter stor pris på baksetene som blir flittig brukt, denne uken har jeg levert og hentet min datter og to venninner som har vært på håndballskole i Bjørholdhallen, de synes det var kult å kjøre forbi køen på E6 hjemover til Rælingen.
Savner litt større bagasjerom med baksetene i bruk og vurderer å kjøpe meg en liten takboks for å utvide bagasjerommet.

Har ikke hatt noen problemer i løpet av vinteren synes fremkommligheten har vært meget god, har brukt varmeapparatet og rekkevidden har ligget på ca 10 - 11 mil med normal kjøring

Så jeg har i løpet av det første året med Thinken  bare fått bekreftet at jeg kjøpte riktig el-bil.
Jeg hadde kjøpt Think i dag også da dette er den beste el-bilen på markedet i dag for mitt bruksområde.
Er også meget glad for at jeg kjøpte bilen hos RS Sandvika, de har gitt meg en meget god service og har gjort alt de kan for å løse problemene så raskt som overhodet mulig.

Hvor fornøyd er dere andre med Thinken deres og hvordan er rekkevidden sommer og vinter med 2010 - 2011 modeller?





#5
Jeg har flere ganger greid å kjøre 16 mil med min 2011 mod Litium Think, rekorden min er 16,8 mil.
Greier 16 mil når jeg ligger i ca 90 km på speedometeret, er ca 84 km i reell fart.
Da er jeg en person + en kongepuddel i bilen, bruker ikke AC, tørt sommerføre.
Bilen har gått snart 18 000 km.
Har jobbet i i Moss i ca1,5 mnd. og har ingen problemer med å greie 16 mil så lenge jeg ligger i ca 90 km .
Øker jeg til ca 100 km i snitt bruker jeg ca 10% mere strøm.
Har jeg mye småkjøring og kjører hardt greier jeg ikke noe særlig mer enn ca 11-12 mil.
Merker stor forskjell på rekkevidden nå som bilen er innkjørt, i fjor når bilen hadde gått under 10 000 km greide jeg ikke 16 mil. Er veldig fornøyd med rekkevidden og bilen og er glad for at jeg kjøpte en firesetrs Think, den holder den rekkevidden som ble forespeilet.
#6
Imponerende rekkevidde på Thinken din Lunde, er ikke mange el-biler i dag som greier dette.
Har bare så vidt greid 16 mil med min 2011 modell Litium, kjørte tur retur Nedre Eiker i fjor høst, nesten bare motorvei i ca 80-90 km/t.



#7
Jeg har også hatt det samme problemet på min 2011 mod, var sikringen til vinduspusseren som måtte byttes.
#8
Jeg kjøpte min Think i mars og viste at Think kunne gå konkurs, kjøpte bilen hos RS Sandvika som er en stor og seriøs forhandler.
De skaffer alt av deler selv om det tar litt tid.

Rekkevidde på 16 mil betyr mye for meg og plastkarroseri er veldig praktisk.
Bilen er veldig enkel å parkere pga. at glasset i bakluken går helt ned.

Jeg er superfornøyd med min Think og ville kjøpt den i dag også.






#9
For 4 uker siden fikke jeg ikke liv i Thinken, hadde kjørt Lillestrøm - Mjøndalen - Majorstuen uten problemer..
Satte bilen til en halvtimes lading før jeg skulle tilbake til Lillestrøm, etter en halvtime  var det ikke noe utslag på strøm måleren, så da at nøkkelen bare lyste grønt på høyre side. Det var kontakt mellom bil og lader, men den ladet ikke. Prøvde å dra ladekontakten ut og inn flere ganger uten at dette hjalp. Bestemte meg for ta sjansjen på at kom frem til Lillestrøm med den strømmen jeg hadde. Skrudde på tenningen  og alt så normalt ut. Da jeg satte bilen i gear skjedde det ingen ting, prøvde gjenntatte ganger uten at dette hjalp. Ringte NAF og fikk Thinken fraktet til RS Sandvika.
Fryktet nå at bilen nå kunne bli stående veeeeldig lenge.

Ringte RS og fikk prate med Stein Erik som tidligere jobbet i Think, han kunne forsikre meg at uansett hva som var galt så ville de få reparet bilen, de skaffer alt av deler, men det tar litt tid .
Etter noen dager ble jeg oppringt og det viste seg at det var et kretskort  i forbindelse med batteriet som var ødelagt.
De sendte et bilde over til batteriprodusenten som dokumentasjon da man kunne se at kortet var svidd.
Da dette ble bekreftet skulle de sørge for at det kom en servicemann som skulle bytte dette, men de viste ikke når . RS fikk ikke lov til å bytte dette selv. 
Etter ca tre uker uten at servicemannen hadde dukket opp ringte Stein Erik og fortalte meg at de kom til å bytte hele batteripakken min slik at jeg fikk bilen på veien igjen, de tok den fra en helt ny Think de hadde på lager.
De skulle senere få byttet kretskortet på min batetripakke og montere denne inn i den andre bilen.

Min batteripakke har bare gått ca 750 mil.  En annen grunn var det ville lønne seg å samle opp flere kretskort som trengte å byttes da kostnaden til servicemannen var ganske dyr.

Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med RS i Sandvika, dette er en seriøs forhandler som tar ansvar for sine kunder, takk også til Stein Erik for strålende service.
Deilig å vite at bilene kan repareres uansett hva som skjer.
Bortsett i fra dette har Thinken min fungert uten problemer.

Deilig å endelig få Thinken tilbake, utrolig hvor avhengi man blir av denne fantastiske el-bilen.
Jeg er glad for at jeg valgte å kjøpe Think og at jeg kjøpte den av RS Sandvika.
#10
Jeg har også samme problemet på min bil, innerskjermene kommer borti begge bakhjulene.
Tenkte at forhandler skulle få lov til å fikse dette.
#11
Jeg skal ihvertfall komme å se på.
har ikke meldt meg på selv, men skal bli artig å se blant annet deg Lunde.
Jeg får melde meg på til neste år.
#12
Jeg har heller ikke esp eller BAS, men det er som du sier uvesentlig.
Må si du har vært tålmodig, kan ikke være mange som har ventet lenger enn deg på en 4 seter.
Da var du du og Gocarter som kjøpte de to 4 seterene som RS Sandvika hadde inne.
Rælingen er nok godt representert med Think 4 seter og 4 av 6 elbiler er Think. Denne statestikken skulle Think hatt i flere kommuner.
Har to jenter på 8 og 10 år og 4 de sitter godt i baksetene.
Da vi kjøpte Gamle Thinken i vinter sa Oda på 10 år at den så ut som en bil en uteligger ville ha kjørt, men den nye med 4 seter var skikkelig kul :D
Var nok baksetene som gjorde den populær.
Også stor plass bak når man legger ned baksetene, har med en kongepuddel som ligger godt bak der med setene nede.
Et lite tips, jeg har en gummimatte som jeg legger over bakseteryggene for å beskytte dem, blir fort riper.
Har også satt på beskyttelsesfolie nederst på bakskjermene da det spruter mye skitt og småstein fra forhjulene som lager merker i plasten, har bestilt skvettlapper foran.
Bilen fungerer veldig bra i en travel hverdag og jeg er veldig glad for at jeg fikk tak i en 4 seter Think. Morsomt at det nå er to sorte i kommunen.
Hvordan er første inntrykket ditt av bilen?
#13
Gratulerer, må være utrolig deilig å få bil etter å ha ventet så lenge.
Reklamen er allerede på plass ser jeg, synes bilen er kul i gul.
#14
Så kult, grattis med ny bil ;D
Jeg er superfornøyd med min egen og det blir nok du også.
Da er nok Think den mest solgte el-bilen i Rælingen.
Tror det er 4 Think, 1 Tesla og en Imiev.
Jeg skal holde utkikk etter deg, kanskje vi ses? Rælingen er jo ikke så stort.

Hvor kjøpte du din og har den esp og BAS ?

#15
gratulerer så mye med den nye bilen, er enig med deg at den er værd å vente på.
er veldig fornøyd med min egen Think
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA