Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - muggost

#1
Takk for tipsene dere :)

Jeg er ikke så aktiv her lenger, men jeg skal prøve å oppdatere dokumentet en gang i blant. Nå er det jo mange som selger denne typen utstyr så det begynner å bli vanskelig å holde oversikten - det var mest til hjelp når det bare var noen få og man måtte lete for å finne dem. Men som sagt, jeg skal prøve å oppdatere en gang i blant :)
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: T/M System Malfunction. Contact Dealer.
mandag 15. august 2016, klokken 22:50
Ser ut til at jeg får nytt på reklamasjon :) Jeg forklarte bare hva som var skjedd, så klimpra mannen i skranka på datasystemet sitt en stund og sa at han har bestilt nytt batteri til meg. Henter det i morra. Jeg ser det er mange som mener at bilen ikke skrur seg helt av, og jeg hører den summelyden som det blir referert til i en av trådene her.

Disse tingene ligger langt over hva jeg har mulighet til å gjøre noe med, så hvis det er en designfeil eller whatnot så får det bare være. Det er lite vi får gjort med det nå..
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: T/M System Malfunction. Contact Dealer.
søndag 14. august 2016, klokken 18:28
7V på batteriet :) Da må det vel byttes. Biltema-batterier, duger de?
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: T/M System Malfunction. Contact Dealer.
søndag 14. august 2016, klokken 16:11
Ok, skal prøve det. Takk for tipset :)
#5
Leaf 2010-2017 / T/M System Malfunction. Contact Dealer.
søndag 14. august 2016, klokken 15:58
Skulle starte bilen i dag (den var senest i bruk i går), den vil ikke starte. Ingen liv i vindusheisene, men displayet og navigasjonsdisplayet ser ut til å virke. Etter å ha prøvd noen ganger får jeg opp feilmelding "T/M System Malfunction. Contact Dealer."

Noen som har vært borti dette før?
#6
Carwing / Sv: Carwings/Forbrukerrådet?
søndag 28. februar 2016, klokken 17:20
Jeg blir hvertfall svett av hele saken... Jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre videre nå - jeg tror det er fornuftig å gi dem litt tid til å utbedre før vi evt kollektivt ber om ytterligere informasjon i saken. Skal tenke litt i mellomtida og så får vi se...
#7
Leaf 2010-2017 / Mine verste nedturer med Nissan Leaf!
torsdag 11. februar 2016, klokken 19:36
Har sitti en halvtime og tenkt så det knaket... Jeg kommer ikke på noe som er galt med bilen :-)

- Nissan Carwings/Connect er ikke så bra. Men det er jo ikke bilens feil det heller...

- Rekkevidde! Nei vent, det visste jeg jo om allerede før jeg kjøpte bilen...

Jeg gir meg, jeg er knakende fornøyd! 3 år og 56.000 kjørte el-km. Langturer som kortturer. Bare fornøyd :-)
#8
Carwing / Sv: Carwings/Forbrukerrådet?
onsdag 16. desember 2015, klokken 13:14
Da har jeg fått det jeg har bedt om - en uke med kalde dager og Carwings har fungert knirkefritt. ENDELIG!
Jeg velger å ikke gå videre med denne saken mot forbukerrådet nå, så hvis det finnes noen moderatorer her som kan lukke tråden for ytterligere innlegg hadde jeg satt pris på det.

Hvis problemene vender tilbake kan vi jo bvare starte en ny tråd...
#9
Carwing / Sv: Carwings/Forbrukerrådet?
onsdag 09. desember 2015, klokken 09:01
Nå har det også fungert for meg en stund. Carwings App'en til iphone er helt ubrukelig, så jeg bruker Leaf Link i stedet.

Det kan virke som om serverkapasiteten er bedre nå, men det har samtidig vært en periode med varmt vær over nordeuropa Vi skal ikke se helt bort fra at det er vesentlig lavere trykk på serverene som gjør systemet mer stabilt akkurat nå. Det hadde vært kjekt med en uke eller to med -5C, da får vi stresstestet systemet litt!

Jeg er mer positiv innstilt nå, men fortsatt avventende :-)
#10
Carwing / Sv: Carwings/Forbrukerrådet?
torsdag 03. desember 2015, klokken 19:13
Ingenting er vel bedre enn om det fungerer...

Etter årevis med tomme løfter er jeg dog litt skeptisk. Jeg gir dem noen uker å komme med tilstrekkelig bevis. Som en annen her nevnte, det bør virke HVER gang!
#11
Carwing / Sv: Carwings/Forbrukerrådet?
torsdag 26. november 2015, klokken 17:36
Jeg har sendt en henvendelse til elbilforeningen og anmodet om bistand. De har ikke svart enda, men jeg regner med å høre fra dem i løpet av noen dager.

Jeg er ikke advokat selv, men jeg skal klare å formulere et klagebrev med litt hjelp fra internett, fra forbrukerrådet og fra dere. Nå går vi inn i julesesongen så jeg har ingen ambisjoner om å få dette i stand før årsskiftet men det er i grunn like greit. Skal vi gjøre det her, skal vi gjøre det ordentlig, og da trenger vi litt tid til å tenke, skrive og samle informasjon.

Hvis noen av dere forumbrukere ønsker å hjelpe, så hadde det vært kjekt å få lenker til artikler som omhandler det samme problemet også i andre land. I bunn og grunn hjelper alle typer dokumentasjon i denne sammenheng.

@Nissan_Norge: Den beklagelsen har vi hørt før, uten at det har hjulpet. Faktisk har systemet bare blitt verre. Som dere ser så starter nå ballen å rulle i forhold til Forbrukerrådet. Hva med å gi oss noe konkret informasjon om hva problemet egentlig er, og hvilke konkrete tiltak som gjøres for å forbedre systemet? Det hadde kanskje ikke vært så dumt:

- Nissan har beklaget problemene med Carwings i flere år.
- Carwings har blitt gjennomgående dårligere og mindre stabilt etter som tiden går.
- Nissan gir ikke ut noe informasjon om hva som foregår og hva som gjøres for å løse problemet.
- Nissan fortsetter å promotere Carwings som en viktig del av elbil-konseptet.

Jeg håper dere skjønner at vi forbrukere bare har èn logisk slutning å trekke her: Nissan gjør ingen ting for å løse problemene med Carwings.

Dette er rett og slett villedende markedsføring. Jeg nevnte dette på Facebook sidene deres og ble umiddelbart sensurert. Ikke noen forklaring, ikke noen advarsel, ingen ting, kun sletting av mine innlegg. Jeg håper dere også forstår at denne måten å behandle kunder på ikke er bra. Jeg foreslår at dere nå kommer med noe konkret informasjon om hva som gjøres med Carwings - det er det eneste som kan hindre denne saken i å vokse seg større.

#12
Carwing / Carwings/Forbrukerrådet?
onsdag 25. november 2015, klokken 14:09
Hvordan er stemninga her i forumet for å gå til forbrukerrådet / ombudet med denne Carwings/Nissan greia? Etter flere år med Nissan Leaf opplever jeg at Carwings har blitt gjennomgående dårligere og forferdelig ustabilt. Den siste uka har jeg hatt 0% suksess med å starte forvarming (både direkte og med timer) av bilen gjennom telefon app.

Nissan virker ikke å ta saken spesielt alvorlig og jeg mener det de driver med går på grensen til villedende markedsføring. Hva synes dere?
#13
Hehe, takk takk, men i dette tilfellet velger jeg å tro på tilfeldigheter i stedet :-)

Uansett, kudos til Statoil! :-)
#14
Sitat fra: asgeirn på onsdag 02. september 2015, klokken 09:39
Her er enda noen nye til å putte i listen:

http://www.nrgkick.com/home/product/nrgkick-32a-light-rcd-type-b-3-phases-22kw/

Her er det 11kW og 22kW varianter, med og uten energimåler, forskjellige kabellengder, og adaptersett.

Modellene er lagt til i listen.
#15
Hei Camilla, jeg foreslår at du legger ut spørsmålet ditt som en egen tråd. Denne tråden her er til bruk for å legge til / fjerne laderegulatorer fra listen i første post. Evt diskusjon, ref spørsmålet ditt, skal ikke foretas her. :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA