Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Skirmish

#1
LeafSpy / Sv: Hvilken hardware anbefaler dere til Leafspy?
lørdag 27. februar 2016, klokken 23:13
Jeg gikk for en som går i dvale en stund etter jeg slår av bilen. Neste gang jeg vil lese av info må jeg trykke på power-knappen på den først. Litt dyrere enn de billigste, men jeg er fornøyd.

http://eud.dx.com/product/icar-obdii-elm327-bluetooth-car-diagnostic-black-orange-844282968#.VtIeE5-h3qB
#2
I Trondheim har det blitt fokusert på at elbilene sørger for mangel på parkeringsplasser. Denne negative holdningen til elbilene ser ut til å komme fra de samme få politikerne og Adresseavisen, samt raringene i ymse kommentarfelt.

Trondheim Parkering gjennomfører manuelle tellinger på typen kjøretøy som parkerer i midtbyen og St Olav. På den siste rapporten utgjorde elbilene 22%. Det er en veldig lav andel i forhold til negativ omtale..

Når det i tillegg påpekes (i en rapport fra Trondheim Parkering) at Trondheim er den byen i landet med desidert færrest parkeringsplasser i forhold til innbyggertall, så er det noe som skurrer i debatten omkring arbeidsparkeringen.

Vi må også huske at politikerne slett ikke vil ha privatbiler i sentrum, og at byen mottar store summer for å påvirke/presse alle til bruk av kollektivtransport og sykkel.
#3
Carwing / Sv: Får ikke logget inn lengre - Leaf Manager
torsdag 11. februar 2016, klokken 15:25
Fra appens beskrivelse:
SitatNOTE! Nissan did changes on their servers on feb 1st 2016. Due to this change the app currently doesn't work at all (except from storing parked location and playing parking alerts in pro version)
Unfortunately I am abroad on vacation with no access to doing any changes to the app before feb 19th.
#4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Feil på Charge-Amps ladekabel?
torsdag 29. oktober 2015, klokken 11:01
Hadde dette problemet selv på min første Charge-Amps.
Hadde kjøpt min fra Charge-Amps.com (Sverige) men www.nofuel.no tok i mot min defekte og erstattet den i løpet av noen få dager.
#5
Elbiler i media / "trådløs" lading mens man kjører
lørdag 10. oktober 2015, klokken 17:42
Jeg satt akkurat og leste om magnetisk lading bygd inn i veier. Jeg har ikke teknisk innsikt til å ha meninger om hvor realistisk dette er, men synes det er spennende.
Off road-tester av teknologien skal gjøres i England i år eller i 2016, og har allerede blitt testet for busser i Sør-Korea.

https://www.gov.uk/government/news/off-road-trials-for-electric-highways-technology

http://www.bbc.com/news/technology-33886180


Selv om dette muligens kan være noe fantasifullt, leste jeg noe interessant på slutten av artikkelen fra BBC:
SitatEven if the plan ultimately comes to naught, Highways England is also committed to installing plug-in charging points every 20 miles (32.1km) on its motorway network over the "longer-term".
#6
Ladeplasser og ladekabler / Sv: EV power og ishavsveien
onsdag 07. oktober 2015, klokken 11:36
Jeg hadde inntrykk av at tråden i stor grad handlet om abonnementsprisen og ikke etikken rundt offentlig støtte og pris på enkeltladinger.

Jeg er selvfølgelig enig i det du sier om det.
#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: EV power og ishavsveien
onsdag 07. oktober 2015, klokken 11:17
Bør vel nevne at dersom man begrenser området til Berkåk i sør og hurtiglader opp til maks 5 ganger i måneden, kommer man unna med et abonnement på 199/mnd hos EvPower og slipper betale noen ting til ishavsveien/arcticroads.
#8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: EV power og ishavsveien
onsdag 07. oktober 2015, klokken 11:10
EvPower og ArcticRoads kan dekke hele ditt behov for hurtiglading i området fra Dombås i sør til Steinkjer i nord. EvPower drifter i tillegg hurtigladerne på Meråker og Storlien, slik at turer til Sverige i dette området også er dekket helt ut til Østersund. (Det er godt mulig man kommer lenger, men har aldri forsøkt selv.)

Bor du altså mellom Dombås og Steinkjer, der du stort sett reiser i retning nord/sør med noen turer over grensen, og hurtiglader relativt ofte, er ikke prisen fra ArcticRoads veldig høy.

#9
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
torsdag 01. oktober 2015, klokken 18:50
LeafSpy v 0.34.42
Tekna 2014 (mai)
23908 km
Dato avlest: 1/10/15
Ladet til 100%   LeafSpy: 95.7%

GID: 269
Tilgjengelig 20.8 kWh
SoH: 95%
HX: 96.52%
AHr: 62.76
QC: 110
L1/L2: 745


Stort sett lading til 80% med kjøring ned til ~20%. Et par ganger i uka til 100%.

LeafSpy v 0.34.42
Tekna 2014 (mai)
28693 km
Dato avlest: 17/4/16
Ladet til 100%   LeafSpy: 97.1%

GID: 284
Tilgjengelig 22.0 kWh
SoH: 100%
HX: 102.34%
AHr: 66.65
QC: 120
L1/L2: 1012
#10
Carwing / Sv: Carwings.....igjen
søndag 16. november 2014, klokken 19:43
Er så forbanna lei av dette ustabile systemet!

-siden det er så ustabilt som det  faktisk er, virker det som de har lagt til fjernstyringa kun som et irritasjonsmoment.

Den siste tiden har Leaf manager kun fått kontakt med bilen idet jeg stanser den når jeg har kommet fram.
#11
Elbilen i Samfunnet / Sv: Morsom parkering av El-bil.
fredag 27. juni 2014, klokken 16:13
Dette er fra kommentarfeltet til artikkelen:

"Det er ikke første gang eieren av denne bilen står slik, vedkommende ignorerer alt av regler, og gjør som det passer best. Er det ikke noe ledig strømkontakt har noen sett at vedkommende fjerner andre kontakter for å få strøm selv."
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA