Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ara1

#1
Sitat fra: Softblue på torsdag 29. juni 2017, klokken 00:38
Hvis pakken til 259.000,- ikke har DAB+ så er dette bare et lokkevaretilbud.
Man kjøper ikke en ny Mercedes og må sette på en DAB-adapter for å få å høre på radio.
Skjerp dere Bertel O Steen!

Bilen regenerer så snart du bremser, så disse padlene på rattet er ikke så viktige. Jeg har dem, men bruker dem nesten aldri. Ikke så stor forskjell mellom valgene D-, D, D-auto og D+ heller. Jeg kjører alltid i D-auto (som bilen starter opp i) sommer som vinter. Bilen regenerer minimalt med strøm, så jeg har ikke merket noen stor forskjell på rekkevidden mellom D+ (seiling) og D- (sterk regenerering). Greiest å la bilen styre med dette selv i D-auto. Tror ikke samboeren min vet at padlene er der i det hele tatt, og det går fint. Padlene går i samleposten duppeditter.
Pedalene bruker jeg hele tiden. Mest D+ og forsiktig gass. [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Sitat fra: RickI på fredag 23. juni 2017, klokken 15:15
@Ara1 - om du har kjørt 28mil = 280 km, på en lading da må du være Chuck Norris, som squeezer alt ut fra bilen ;)
150km om sommeren og 100km i vinteren er ment som minimum som bilen klarer eller skulle klare ærlig talt. Alt over dette er en stor plus  ;D

Ikke 28 mil på en lading nei... ladet 10 A noen timer. Men 28 mil på en dag. Forbruk ca 1,8 Kw/mil. Det jeg mener er at den er god for langt over 20 mil på en lading sommertid. 15 mil må være på motorvei over 110 i Sport.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Sitat fra: RickI på torsdag 22. juni 2017, klokken 14:07
:) takk for "eksklusiv elbil" i sin prisklasse det passer veldig. Mtp bagasje plass og komfort helt overlegen.
Veldig fin bil for daglig kjøring - sommertida 150 km og i vintertida cca 100 km - bilen er glad i strøm. Hurtiglader mangler du bare på lengre turer. Drammen - Tøckfors (124km google maps) og Strømstad (149km) klarer du fint om sommertiden. Om det regner hele tiden og om vinteren må du ta en mellomlanding og lading...og problemet er, at bilen klarer flexilading, dvs 11kw/ 50 km top-up per time. Du må regne med 2-3 timers flexilading i Strømstad/ Trøckfors ellers må du ta fossilbil om vinteren...
Jeg kjørte flere ganger avstand 350km på en dag og det tar 8-10timer = 5 timer kjøring og 3-5timer lading = men dette passer ikke for alle  :)
Mercedes kunne har vært perfekt med chademo lader...
Skjønner ikke helt avstanden du oppgir. 15 mil sommerstid er vel i 120 på motorvei. Kjørte 28 mil med regn og full bil med ca 1 time 11kw.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
Model S / Sv: Hva er ditt forbruk siden bilen var ny?
onsdag 23. september 2015, klokken 15:41
Fikk den 20.05.15 gått 16000 brukt 194 i snitt på hele perioden. Siste periode 191 så det faller etter den store nybilfasen har lagt seg, men går vel opp til vinteren. Dette er kun asfalt og sommerdekk.
#5
Model S / Sv: Slag i forstilling
søndag 31. mai 2015, klokken 20:28
den bolt greia er forenlig med lyden jeg av og til får. Takk. tar det opp på service.
#6
Model S / Slag i forstilling
søndag 31. mai 2015, klokken 09:31
Har av og til litt slag i forstilling på dårlig vei. Vanlig us av hjul gir ikke mistanke om noe slakk av hjullager, styrekuler e.l. Merker ikke noe ved vanlig kjøring. Tror det er noe som ligger inntil og slår e.l. Noen andre med lignende ulyd?
#7
Model S / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
søndag 31. mai 2015, klokken 09:26
20 mai var min store dag. Dette var et lengre svangerskap enn de 3 andre... Første 12 mil hjem var jeg ikke over 90. Noe som overrasker litt, det er så enkelt og behagelig å ligge med ACC bak noen at jeg heller foretrekker det enn å kjøre selv først. Nå 2300 km senere på 10 dager er jeg fortsatt kjempefornøyd.

Hadde langtur over Dombås. Drivdalen opp igjen fra Trondhjem viste dataen hva den var god for. Jeg ladet 27 mil Rated og trodde det var nok på de 16 milene til Dombås, men da sa bilen fra at det ikke var nok. Estimert 10% igjen på Dombås etter noen flere mil på Klett var faktisk 10% når jeg kom til Dombås. Imponerende.

Fikk også prøvd service. Feil i kameraet under speilet som ble ordnet online. He he, litt usikker på om ikke bilpc er bedre betegnelse på dette fremkomstmidlet. Uansett var det fryktelig å kjøre XC90 igjen noe som i fremtiden vil begrenses til et minimum..

Det eneste jeg opplever som feil er et lite slag foran i forstilling, men tror det er en plate for selve hjuloppheng virker ikke å ha slakk. Noen andre med dette? Ellers er bilen godt isolert og svært kompakt og fin. Fremtiden er videre ikke tilbake!!!
#8
Model S / Sv: Firmware 6.2
lørdag 30. mai 2015, klokken 18:07
Har.2.4.197 fra før. 1 uke og 4 dager gml. 2200 km, så kjørt litt. Jeg hadde feil med min autopilot hvor kameraet hadde falt ut. De fikset det over eteren. Mulig det er dette som nå gjøres?? Fryktelig fornøyd så langt...
#9
Model S / Sv: Erfaringer med Tesla S 85D Tråden
torsdag 21. mai 2015, klokken 23:06
Bilde fra oversikt fra skjerm.
#10
Model S / Sv: Erfaringer med Tesla S 85D Tråden
torsdag 21. mai 2015, klokken 21:32
Fikk min i går. Etter 13 mil hjem uten å være over 90 km/t har jeg forsøkt litt mer i dag. Det er overraskende hvor lett det er å kjøre rolig. Et stort pluss. Bilen er myk å kjøre, faktisk mer myk enn jeg husker P85 var. Adaptiv virker bra. Forutsigbar respons både på brems og akselerasjon. Men fytti å den går. Men jeg finner ikke SPORT knappen Har fw 6.2 24.197. Så spm er om det er enda mer og forvente.... Den virker også stillere og mer kompakt enn tidligere modeller. Hmmm dette er bra.

Det eneste jeg finner litt rart at at det slår litt i forstilling på dårlig vei. Ikke mye, men jeg merker det. Alt i alt en nydelig bil. Har hatt den på foliering av utsatte plasser og DITEC i dag. Den ble enda finere enn den var. Vanskelig å ikke vaske på 14 dager...
#11
Yes. Mellom 1840 og 1845 kom den i produksjon. Vin 736xx bekreftet 5 nov.
#12
Fillern. Hadde først april. Så mai- april og siste mnd mai. I dag sent mai. Best 05.11 736XX
#13
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
søndag 16. november 2014, klokken 17:32
Jeg har avbestilt og venter på S85D som jeg får i april/mai. Noen uker siden nå og ser at Møller fortsatt ikke informerer. Etter bestilling av Tesla har jeg fått 5 mailer med info, personer å kontakte osv.
#14
Volkswagen VW / Sv: Vinterhjul-pigg eller piggfritt?
fredag 24. oktober 2014, klokken 16:43
Har også kjørt piggdritt siden 1992. Kjøpte pigg på min XC90 i fjor. Første 2-3 uker var utrolig.. Men når kantene ble rundere så føles det akkurat likt. Men på snø er piggfritt bedre og de bråker langt mindre. Dette er GARANTERT de siste dekkene jeg kjøper med pigg....
#15
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
onsdag 22. oktober 2014, klokken 20:19
Sjekket i går hos min forhandler. VP er på fortsatt på bestilling og VP kan bestilles på ny bil. Slutt å spekuler så mye. Versåsnill.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA