Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - D9

#1
Model X / Sv: Vinterdekk
torsdag 14. september 2017, klokken 13:50
Det står "Settet inneholder 4 xx" Slipstream-felger"
Da er det vel det man også får?

Over til dekk;
Noen som har noen formening om det er stor ulempe å gå for 255/50/19 kontra 265/50/19.
255 er billigere :) Jeg er klar over at rulleomkretsen og diameteren blir litt mindre, men det er snakk om litt over 1% bare. Bilen blir ca 0,5 cm lavere grunnet endringen av diameter.
#2
Model X / Sv: Lakkere Model X helt ned
fredag 08. september 2017, klokken 12:09
Tror ikke folie sitter spesielt godt på ru plast  :o
#3
Model X / Sv: Forskjell på benplass - 6 seter vs 5 seter
fredag 08. september 2017, klokken 09:13
Har testet Cybex sirona bakovervendt bak førerstol i ny type 5-seter. Funket fint for meg på 184.
#4
Nissan e-NV200 / Sv: Mulig med hengerfeste på e-NV200 nå?
mandag 26. juni 2017, klokken 14:32
Forstår jeg det slik at man må ha chassisnummer høyere enn det oppgitte for å få tillatt hengerfeste, eller er det de med høyere chassisnummer som er klargjort for hengerfeste?
#5
Nissan e-NV200 / Sv: Mulig med hengerfeste på e-NV200 nå?
søndag 21. mai 2017, klokken 19:21
Noen som har hørt med forhandler i Norge angående hengerfeste?
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: Følg meg hjem lys!
torsdag 28. april 2016, klokken 08:28
Har hatt leaf i snart 2 år og visste ikke at den hadde muligheten til å følge meg hjem  ::)
Takk for tips :)
#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Teite ting med Leaf...
onsdag 27. april 2016, klokken 11:42
Sitat fra: tomrh på tirsdag 26. april 2016, klokken 20:08
Jeg er småirritert over at den blå Nissan-logoen på bagasjelokket ikke tålte høytrykkspyling men flasser av. :(

Begge mine logoer flasset, men jeg fikk dem byttet ut gratis på garanti.
Ville nok også foretrukket chrome, men tok meg ikke bryet med å pelle dem helt rene
#8
Mekanisk / Sv: Reduksjonsgir olje
tirsdag 26. april 2016, klokken 10:09
Er det greit å komme til med bare garasjejekk og sikring så bilen ikke faller i hodet mitt?
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Verktøy Tekna 30kwh
tirsdag 26. april 2016, klokken 09:16
Sitat fra: Mr Pioneer50 på mandag 25. april 2016, klokken 20:29
Et godt tips er å bruke ei stålkuse på batteridrillen...

Humrer  ::)
(ikke det at jeg mener det er noe galt med tipset)
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf som strømforsyning
onsdag 20. april 2016, klokken 08:53
Sitat fra: tomrh på onsdag 20. april 2016, klokken 08:28
Det blir som å koble til et strømaggregat. Faren min gjorde dette kjempeenkelt på 80-tallet, han hadde en skjøteledning med schuko hann-kontakt i begge ender og plugget rett fra aggregatet og inn i en utekontakt på husveggen. Og slo av hovedstrømbryteren, for om strømmen hadde kommet tilbake igjen da så....bzzt..POFF! :D Dette oppsettet fungerer men kan ikke anbefales. Man bør ha elektriker til å sette opp et punkt ute der man kan koble til strømaggregat til huset.

Aggregatet bytter man bare ut med en skjøteledning fra inverteren.
Det var mer brukervennlig ja. Men huset vil jo dra mer watt enn man kan levere fra bilen. Man må da skru av alt annet enn ytterst nødvendig utstyr da.
Fungerer vel godt som en nødløsning, men ikke i daglig bruk.
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf som strømforsyning
onsdag 20. april 2016, klokken 08:09
Kobler man da det apparatet man ønsker strøm til direkte på inverteren, eller har man lurere løsninger? Jeg skjønner jo at det kan fungere i nødsfall, men ganske tungvint :)
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Dyre priser hos Nissan
mandag 18. april 2016, klokken 08:08
Sitat fra: nbsjoberg på søndag 17. april 2016, klokken 12:46
Dette stykket plastikk, på størrelse av et leverpostei-lokk skulle de ha  1100,- for. Ett tusen ett hundre norske kroner der altså.

Bare å teipe på et leverpostei-lokk da?
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: ECO-funksjon
torsdag 07. april 2016, klokken 08:14
Hvorfor styre så mye med lading eller sette i nøytral, etc. for å bremse vekk rust av skivene? Det er da bare å bremse hardt, uansett hvor mye batteri du har så tar bremsene godt tak om du tråkker til litt på bremsen. Bare se i speilet før du gjør det  ;D
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: ECO-funksjon
tirsdag 05. april 2016, klokken 08:11
De bytter bremsevæske på 2.gangsservice. I alle fall standard på Buskerud Bilsenter.
Kjører selv i Deco, kun B i bratte nedoverbakker. Synes eco er digg da jeg kjører mye i kø og eco gjør at jeg ikke trenger å være så fintfølende på foten. =)
#15
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Flere i bilen
tirsdag 05. april 2016, klokken 08:07
På tørt føre med sommerdekk kan jeg garantere at du kommer frem om du kjører halvveis økonomisk. Kjører fint 10 mil med takboks, 4 i bilen og baggasje selv. Kjørte nylig 12 mil med 4 i bilen, bikkje, baggasje, piggfrie vinterdekk, cruicekontroll i fartsgrense + ca 10km/t og klima på 20 grader auto. Disse 12 milene inkluderte lierbakkene som suger 10% av batteriet på et par kilometer om man kjører i 100.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA