Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sveink

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 2018 Leaf - Same shit, new wrapping?
fredag 08. september 2017, klokken 17:06
Er det noen som kjenner til om det er 40 kW netto eller brutto batteri? Finner det ingen sted.
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Reservasjon av nye Nissan Leaf 2018
onsdag 19. juli 2017, klokken 12:02
Jeg har også reservert bil tidliger og ringte forhandler nå etter å ha lest dette. Fikk beskjed om at bilen trolig var klar for bestilling medio august, og dette med innbetaling på forhånd ikke var nødvendig.  Andre som har hørt dette?
#3
Zoe / Sv: Ny 2017 Renault ZOE ZE 40
søndag 09. oktober 2016, klokken 15:21
Er det noen som kjenner interiøret i nye Life utgaven?
#4
Zoe / Sv: Zoe dekktrykk sensor
torsdag 06. oktober 2016, klokken 17:06
Jeg bestiller mest sannsynlig den nye Zoe i disse dager, tok opp spørsmålet om dette var løst på nye Zoe og fikk til svar at de jobbet med det. Dette er tydeligvis en stor jobb siden de har holdt på med dette i flere år :=)
#5
Euroleaf / Sv: Nissan Leaf selger på Forbrukerinspektørene.
torsdag 06. oktober 2016, klokken 17:00
Nei, man vil ikke klare 20 mil. Jeg har den nye typen som kom i 2013 med varmepumpe osv og den klarer 15 mil på sommeren/tidlig høst. Jeg har en norsk utgave med skinn, bose anlegg, osv (toppmodellen som er strøken) med 30.000 km på telleren og solgte den i går for 130.000,- Så prisen hans var vel litt for høy i utgangspunktet, men jeg solgte vel litt billig igjen da :=)
#6
Jeg skal kjøpe ny elbil nå, og dette påvirker mitt valg. Når Nissan ikke tilbyr oppgradering (noe jeg mistenker er av redsel for at vi ikke kjøper ny bil) har de selv sørget for at jeg ikke vurdere Nissan ved neste anledning. Av miljøhensyn er det også forkastelig og det er jo en del av grunnet til at man kjøper el.bil. Vi burde lage en underskriftkampanje hvor vi klart sier i fra et vi ikke kommer til å kjøpe Nissan mer før de kan tilby oppgradering. Men innen 2 uker har jeg valgt noe annet da :=) Venter bare på Bolt pris før jeg velger mellom denne, bmw og Zoe.

#7
Elektriske utfordringer / Langtidslagring av Nissan Leaf
tirsdag 27. september 2016, klokken 21:41
Min far som bor i Spania halve året ønsker å overta min Leaf. Men bilen vil da stå stille halve året, går dette bra?. Vi tenkte å å la den stå tilkoblet til strøm, men kun lade til kun 80 prosent. Er dette riktig tenkt? Har dere noen tips ?

Svein Kaasa
#8
Hvis jeg ikke husker feil ble det fra et miljøhensyn beregnet at den ideelle alder på bytte/skrote en bil var 19 år. Dette var riktignok beregnet i forhold til fossilbil og er igjen sånn ca snittalderen på vår bilpark. Men uansett vil det fra et miljøhensyn være forkastelig å skrote en 10 år gamle elbiler grunnet utvikling på batterier.  Så oppgradering burde være mulig.

Men jeg er enig i at regnestykkene som er beskrevet i tråden vil gjøre det lite lønnsomt å oppgradere fremfor å kjøpe ny bil. Men dette gjelder ved dagens priser på elbil. "Sponsing" av elbil vil avta/fjernes i fremtiden og da vil kanskje oppgradering av batteri faktisk være av interesse for mange. Derfor synes jeg at det er bedre å kjøpe merker som faktisk vil tilby dette i fremtiden, fremfor et merke som kun tenker nybil salg. 
#9
Jeg tror vi snakker om forskjellige strategier fra Nissan og Bmw. Batterikapasiteten øker raskt noe som medfører at eldre modeller har høyt verditap. Kjøper man Bmw får man mulighet til å følge utviklingen å oppgradere bilen. Slik sett er Bmw et tryggere valg. Nissan satser nok mer på at vi kjøper nye biler, fra et miljøhensyn er dette forkastelig. Personlig tror jeg strategien til Nissan er feil. Jeg har en snart 3 år gammel Leaf og vil nok skifte innen 1 år. Men jeg er helt bestemt på at det ikke blir Nissan, min neste elbil vil jeg ha i en del år samt håpe på at verditapet ikke er så stort som på min nåværende Leaf. Da er muligheten for oppgradering viktig. Nå hører det med at jeg er fornøyd med Leaf, men ikke alt det som medfølger et bilkjøp som servicepriser, oppfølging osv. Men mulig Nissan vil la oss kjøpe den nye batteripakken når neste generasjon Leaf kommer, ellers tror jeg vi må satse på 3 part. Men det er nok en del år til.
#10
Carwing / Sv: Carwings/Forbrukerrådet?
fredag 04. desember 2015, klokken 00:30
Jeg er også med. Jeg kjøpte en norsk litt brukt leaf i sommer som det viste seg ikke var satt opp med Carwings, så da krevde forhandleren kr 1500 for å gjøre dette. Det synes jeg var merkelig da bilen er solgt ny av forhandler i norge, på toppen er jo hele greia ubrukelig.
Når jeg leser hvor lenge Nissan har hatt problemer med dette forstår man virkelig hvor viktig eksisterende kunder er for de. Det må jo være total mangel på elementær kundebehandling, det blir ikke Nissan ved neste anledning for min del.
#11
Lading / Sv: Får ikke ut ladekontakten
lørdag 14. november 2015, klokken 20:30
Problemet er løst, det er kloa på selve kontakten som ikke løfter høyt nok. Takk for hjelp og et fantastisk forum :=) Men hvorfor problemet har kommet er en gåte da. Og hvorfor vil ikke bilen lade, dette skulle ikke ha noe med funksjonen. Vi får noen venner innom med sin ladekabel i morgen, så får vi se.
#12
Lading / Sv: Får ikke ut ladekontakten
lørdag 14. november 2015, klokken 19:25
 :DTakk det var veldig forklarende, da tror jeg ikke bilen har låst kontakten. Den låser heller ikke når jeg trykker på knappen  :oEr det noen tips på å fjernet den hvis det er kroken som ikke løfter seg i selve håndtaket?
#13
Lading / Sv: Får ikke ut ladekontakten
lørdag 14. november 2015, klokken 18:33
Det virket heller ikke. Mulig jeg tenker feil her men: Feilen er enten låsen til bilen eller kroken på håndtaket. Kontakten synes å stå korrekt i bilen, men bilen nekter å lade. Det blinker i alle 3 ladelysene. På bakgrunn av dette har jeg tro på at det er noe feil med låsen på selve bilen, fordi den skulle jo ikke registrere noe hvis kroken var defekt ? Men bilen registrerer at kontakten er i. 
#14
Lading / Sv: Får ikke ut ladekontakten
lørdag 14. november 2015, klokken 18:21
Takk for svar, men nei det hjelper ikke. Det virker som det er låsen på selve bilen som gjør at jeg ikke får fjernet kontakten. Går det ann å manuelt deaktivere denne på noen måte? Er det noen som kjenner til hvordan kontakten fysisk låses?
#15
Lading / Sv: Får ikke ut ladekontakten
lørdag 14. november 2015, klokken 17:40
Ja, har prøvd det også flere ganger. Men den kan ikke sitte korrekt i da bilen heller ikke vil lade. Selve ladekablen er ikke original, den er av typen Blue Spark fra Nofuel. Kan det være selve knappen på håndtaket.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA