Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sveink

#1
Kia Niro EV / Sv: E-Niro til 377400 + lakk er mye bil for pengene.
onsdag 05. desember 2018, klokken 20:27
For meg er Kia niro litt gubbebil og kjedelig. Men grunnet størrelse, rekkevidde osv bestilte jeg en slik tidlig. Når prisen kom ble jeg skuffet og tvilen kom snikende. Nå er tvilen borte, denne avbestilles.
#2
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
onsdag 05. desember 2018, klokken 00:45
Jeg fikk beskjed i dag at bilen kommer nå i Desember og ikke i Februar som forespeilet :=) Hvit med stoff seter, kønummer 23xx
#3
Kia Niro EV / Sv: 377.400,- pluss met. soltak og vinterhjul.
mandag 29. oktober 2018, klokken 17:19
Har nr 7xx, men hopper nok av med denne prisen. Det kommer masse spennede i årene som kommer og betale en overpris på en bil som ikke får app og tilhengerfeste i første versjon er dårlig butikk. Får en kona i februar, går nok for den.
#4
Hyundai KONA / Sv: Tracking Kona - oppgi din leveringstid her
torsdag 28. juni 2018, klokken 19:33
23xx hvit med stoff, levering februar.
#5
Hyundai KONA / Sv: Kona - "billig" interiør?
torsdag 14. juni 2018, klokken 17:34
Jeg begynte også å lure. Jeg bestilte med stoffseter, vil dette se ut som på youtube, eller kommer denne med sort interiør. Med unntak av setene, ventilasjon, hva annet er forskjell hvis jeg velger skinn?

#6
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Pris opp med enda 45.000!!!
mandag 06. november 2017, klokken 16:04
Her har vel PSA dummet seg litt ut i forhandlingene med GM. Og nå vil ikke GM selge disse bilene til gammel Opel pris lengre, de eier ikke Opel lengre og ser vel ingen poeng med å hjelpe en kommende konkurrent uten å tjene penger. Mulig de også vil selge den under GM/bolt merkenavn nå, da er det litt dumt å konkurrere mot en konkurrent med sin egen bil.  Så innkjøpspriser for PSA er økt og PSA vil ikke tape pengene i forhold til kontrakter og viderefører derfor dette til sine kunder. Enten blir det avbestilling eller så tjener de penger. Kommer Opel til å tape ansikt, ja på kort sikt hos disse 4000 kunden. På lang sikt er det ikke så sikkert. De har nok gjort en vurdering av dette og funnet ut at dette er beste løsning. Og trolig vil de prøve å få GM til å fremstå som den stygge ulven. Men er egentlig GM det? GM taper vel på denne modellen uansett og mulig den kun ble laget for å få ned snittforbruket på modell sortimentet samt få erfaring med el.biler. Hvorfor tape penger på en modell som selges av en konkurrent. Slik tror jeg det er, men mulig det er feil da :=)
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 2018 Leaf - Same shit, new wrapping?
fredag 08. september 2017, klokken 17:06
Er det noen som kjenner til om det er 40 kW netto eller brutto batteri? Finner det ingen sted.
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Reservasjon av nye Nissan Leaf 2018
onsdag 19. juli 2017, klokken 12:02
Jeg har også reservert bil tidliger og ringte forhandler nå etter å ha lest dette. Fikk beskjed om at bilen trolig var klar for bestilling medio august, og dette med innbetaling på forhånd ikke var nødvendig.  Andre som har hørt dette?
#9
Zoe / Sv: Ny 2017 Renault ZOE ZE 40
søndag 09. oktober 2016, klokken 15:21
Er det noen som kjenner interiøret i nye Life utgaven?
#10
Zoe / Sv: Zoe dekktrykk sensor
torsdag 06. oktober 2016, klokken 17:06
Jeg bestiller mest sannsynlig den nye Zoe i disse dager, tok opp spørsmålet om dette var løst på nye Zoe og fikk til svar at de jobbet med det. Dette er tydeligvis en stor jobb siden de har holdt på med dette i flere år :=)
#11
Euroleaf / Sv: Nissan Leaf selger på Forbrukerinspektørene.
torsdag 06. oktober 2016, klokken 17:00
Nei, man vil ikke klare 20 mil. Jeg har den nye typen som kom i 2013 med varmepumpe osv og den klarer 15 mil på sommeren/tidlig høst. Jeg har en norsk utgave med skinn, bose anlegg, osv (toppmodellen som er strøken) med 30.000 km på telleren og solgte den i går for 130.000,- Så prisen hans var vel litt for høy i utgangspunktet, men jeg solgte vel litt billig igjen da :=)
#12
Jeg skal kjøpe ny elbil nå, og dette påvirker mitt valg. Når Nissan ikke tilbyr oppgradering (noe jeg mistenker er av redsel for at vi ikke kjøper ny bil) har de selv sørget for at jeg ikke vurdere Nissan ved neste anledning. Av miljøhensyn er det også forkastelig og det er jo en del av grunnet til at man kjøper el.bil. Vi burde lage en underskriftkampanje hvor vi klart sier i fra et vi ikke kommer til å kjøpe Nissan mer før de kan tilby oppgradering. Men innen 2 uker har jeg valgt noe annet da :=) Venter bare på Bolt pris før jeg velger mellom denne, bmw og Zoe.

#13
Elektriske utfordringer / Langtidslagring av Nissan Leaf
tirsdag 27. september 2016, klokken 21:41
Min far som bor i Spania halve året ønsker å overta min Leaf. Men bilen vil da stå stille halve året, går dette bra?. Vi tenkte å å la den stå tilkoblet til strøm, men kun lade til kun 80 prosent. Er dette riktig tenkt? Har dere noen tips ?

Svein Kaasa
#14
Hvis jeg ikke husker feil ble det fra et miljøhensyn beregnet at den ideelle alder på bytte/skrote en bil var 19 år. Dette var riktignok beregnet i forhold til fossilbil og er igjen sånn ca snittalderen på vår bilpark. Men uansett vil det fra et miljøhensyn være forkastelig å skrote en 10 år gamle elbiler grunnet utvikling på batterier.  Så oppgradering burde være mulig.

Men jeg er enig i at regnestykkene som er beskrevet i tråden vil gjøre det lite lønnsomt å oppgradere fremfor å kjøpe ny bil. Men dette gjelder ved dagens priser på elbil. "Sponsing" av elbil vil avta/fjernes i fremtiden og da vil kanskje oppgradering av batteri faktisk være av interesse for mange. Derfor synes jeg at det er bedre å kjøpe merker som faktisk vil tilby dette i fremtiden, fremfor et merke som kun tenker nybil salg. 
#15
Jeg tror vi snakker om forskjellige strategier fra Nissan og Bmw. Batterikapasiteten øker raskt noe som medfører at eldre modeller har høyt verditap. Kjøper man Bmw får man mulighet til å følge utviklingen å oppgradere bilen. Slik sett er Bmw et tryggere valg. Nissan satser nok mer på at vi kjøper nye biler, fra et miljøhensyn er dette forkastelig. Personlig tror jeg strategien til Nissan er feil. Jeg har en snart 3 år gammel Leaf og vil nok skifte innen 1 år. Men jeg er helt bestemt på at det ikke blir Nissan, min neste elbil vil jeg ha i en del år samt håpe på at verditapet ikke er så stort som på min nåværende Leaf. Da er muligheten for oppgradering viktig. Nå hører det med at jeg er fornøyd med Leaf, men ikke alt det som medfølger et bilkjøp som servicepriser, oppfølging osv. Men mulig Nissan vil la oss kjøpe den nye batteripakken når neste generasjon Leaf kommer, ellers tror jeg vi må satse på 3 part. Men det er nok en del år til.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA