Dette vindkraftprosjektet er noe av det tøffeste vi har i Norge, og det er spesielt gøy at det er en av våre veteran-elbilister som står bak med samme fornavn som meg. Denne parken vil kunne forsyne alle de norske elbilene med ny fornybar energi, og vi snakket om det allerede under elektrisk uke i 2009 at denne parken skal forsyne Rogalands elbilister med kortreist fornybar strøm. Det er imidlertid nok strøm til alle landets elbilister og mere til, og ideen nå er å bruke EUs system for opprinnelsesgarantier til å gi oss enda et superargument for elbil. Ikke bare kjører vi på fornybar, men vi kjører på ny fornybar. Jeg har selv besøkt anlegget sist jeg var i distriktet, og mener at parken kan utvikles som en turistattraksjon og som et symbol på at elbilister forandrer verden (og Jæren).
En av investorene i denne parken er det katastroferammede Japanske atomkraftselskapet TEPCO. For Tepco og Japan er det bra at dette selskapet investerer i ren og fornybar energi. Atomkraftepoken er nok over for godt denne gang, og verden ser seg om etter nye fornybare energikilder som gjør jobben. For oss elbilister kan det kanskje fremstå som et dillemma at TEPCO plasserer penger i vindkraft på Jæren, men Tepco er et selskap som står bak hurtigladeløsningen CHAdeMO, og som har bidratt til å etablere et nasjonalt nett av hurtigladere i Japan. 560 enheter må vite. Elbilene og elektriske scootere har vært Japanernes løsning midt i atomkatastrofen. Disse kjøretøyene har tatt seg fram over alt, og de elektriske tohjulingene har kunnet bevege seg der biler ikke hadde noen sjanser. Vindmøllene på Jæren representerer en ny tid, og det er med stor glede av våre atomkraftvenner i Japan ikke bare har forstått logikken i energieffektiv transport med elbil, men at ny fornybar energi er det som må til for å gjøre verden litt tryggere og bedre.
En av investorene i denne parken er det katastroferammede Japanske atomkraftselskapet TEPCO. For Tepco og Japan er det bra at dette selskapet investerer i ren og fornybar energi. Atomkraftepoken er nok over for godt denne gang, og verden ser seg om etter nye fornybare energikilder som gjør jobben. For oss elbilister kan det kanskje fremstå som et dillemma at TEPCO plasserer penger i vindkraft på Jæren, men Tepco er et selskap som står bak hurtigladeløsningen CHAdeMO, og som har bidratt til å etablere et nasjonalt nett av hurtigladere i Japan. 560 enheter må vite. Elbilene og elektriske scootere har vært Japanernes løsning midt i atomkatastrofen. Disse kjøretøyene har tatt seg fram over alt, og de elektriske tohjulingene har kunnet bevege seg der biler ikke hadde noen sjanser. Vindmøllene på Jæren representerer en ny tid, og det er med stor glede av våre atomkraftvenner i Japan ikke bare har forstått logikken i energieffektiv transport med elbil, men at ny fornybar energi er det som må til for å gjøre verden litt tryggere og bedre.