Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ELTEL

#1
Lading / Sv: Klikkelyd i ladekabel
torsdag 16. april 2015, klokken 12:42
Hei. Vi har fått nye ladepunkter på jobben min. 10 A singelkontakter, (vanlig kontakt), som har sin egen kurs til automatsikringer. Vi (6 stk Leaf) opplever stadig vekk at vi kommer til uladet bil etter endt arbeidsdag. Det blinker i det grønne lyset og det oransje ladelyset samtidig, og en kan høre at det klikker i padden på ladekabelen. Dette gjelder alle Leafene som er i lading på tidspunktet. En E-Up som lader på samme plassen, får ladet, men etter endt lading, lyser et rødt varsellys i padden på kabelen dens. Hva er feil?? Elektrikere her påstår at det ikke er noe feil med anlegget. Det er lagt inn en overspenningsvern før automatsikringene. kan det være dette som er feil. Har prøvd å finne noe som beskriver hva som er galt når grønt lys og ladelyset blinker samtidig, og blått lys i bilen blinker i takt med dette, men finner ingenting. Kan noen hjelpe??
#2
Ladeplasser og ladekabler / Ladestasjon ved Vøringsfossen?
fredag 28. november 2014, klokken 13:42
Å kjøre El bil (Leaf) fra Bergen til Geilo kan være ganske så spennende. Turen jeg og min kone hadde gikk helt supert frem til Eidfjord. Da hadde vi hatt et ladestopp på vegen ved Voss. Etter full lading i Eidfjord,  var vi ganske så spente på hvor mye strøm vi ville ha igjen etter oppstigningen Måbødalen. Med ca 150 kilo bagasje, og oss to i bilen, regnet jeg med at de 10 milene til Geilo kunne komme til å bli litt kalde. 3 til 4 grader på toppen, hvor Hardangervidden flatet ut, og heldigvis opphold. Men det som bekymret var at vi hadde langt mindre strømrekkevidde på bilen, enn det var km til Geilo. Med avslått varme, kun parklys, og heldigvis ingen bruk av viskere, kom vi oss med nød og neppe frem til lader på Geilo. Det hadde derfor vært storartet om det kunne komme en ladestasjon ved Vøringsfossens anlegg. Er det andre som opplever denne strekningen, Eidfjord - Geilo som problematisk?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA