Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - automat

#1
Model S / Sv: Sugekoppfester glasstak?
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 18:28
Tipper vegvesenet kan forlange dokumentasjon fra produsent. I verste fall til spesifiserte bilmodeller.

Ingen dokumentasjon = ikke godkjent.
#2
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
mandag 30. oktober 2017, klokken 21:31
Skandale! I myTesla er leveringstid forsinket fra 2-16 nov til 7-21 nov. Men siden jeg har terminal delivered på UECC, så regner jeg ikke med de store forsinkelsene.
#3
Humor og kanari / Sv: Hvis du har en stjålet Tesla
søndag 29. oktober 2017, klokken 10:09
Sitat fra: elektrolux på søndag 29. oktober 2017, klokken 09:43
Denne "tar jeg"  ikke.

Nærmere forklaring trengs.

Tror du finner forklaringen her:
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla

#4
Det er mer enn 20 km forskjell i vinterrekkevidde på 30 kwh Soul og 24kwh Leaf. Elbil.no sier 150km for Soul.

Den store forskjellen opp fra 24kWh Leaf er hvis man prøver seg på litt lengre turer. Hyppige ladestopp og treg hurtiglading ved kaldt batteri er for spesielt interesserte.
Med 30kWh batteri begynner tidsbruken til lading og ladestopp å komme ned på et nivå fler er villig til å akseptere.

#5
Model X / Sv: Kjetting
fredag 27. oktober 2017, klokken 21:16
Hvordan fungerer det med autosock? Får man feste, eller seiler man avgårde på isen?

Legger man på kjetting foran eller bak på en Tesla?
#6
Eneste grunn til å gå for 24kwh Leaf, er hvis du har stramt budsjett. Har du mulighet, så gå for en 30kwh-bil. Da får du en bil med et mye bredere bruksområde. Det er elbilen som kommer til å bli hovedbil. Fossilbilen kommer du bare til å bruke når du må.
#7
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
torsdag 26. oktober 2017, klokken 19:17
Sitat fra: Trulskl på torsdag 26. oktober 2017, klokken 19:10
Min dukka opp på trackinga til UECC i ettermiddag.


Samme her :-)
#8
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
mandag 23. oktober 2017, klokken 14:07
Jippi. Min X har flyttet seg fra Tilburg til havn i Europa
#9
Model 3 / Sv: Gratis Supercharging for Model 3?
mandag 23. oktober 2017, klokken 08:07
Sitat fra: daktari på mandag 23. oktober 2017, klokken 07:53
Jeg tror Tesla kan tjene mer ved å selge superlading på forhånd som for S og X.
Bedre for forbrukeren (de fleste) å betale for bruk.
Forhåndsbetalt lading er et tveegget sverd for leverandør. Fint med penger inn på forhånd, men de risikerer å måtte bygge ut flere ladere enn nødvendig. Folk vil lade selv om det ikke er nødvendig, når de først har betalt for det.
#10
Model 3 / Sv: Hengerfeste like vell..!!??
torsdag 19. oktober 2017, klokken 16:44
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på torsdag 19. oktober 2017, klokken 14:37


Men Tesla er mer avhengig enn de andre i å få fortgang i skiftet til elektriske biler for massemarkedet, så derfor undrer jeg meg litt hvorfor de er såpass tilbakeholdne med å kjøre på med nettopp hengerfeste på Model 3.

Hvorfor i allverden skulle Tesla bry seg om å levere hengerfeste på mod 3 nå? De har 400.000 kunder som har betalt 1000 dollar hver for å stå i kø. De har mer enn nok med å strømlinjeforme produksjonen, og få opp volumet.

Er vi heldige kommer hengerfeste når bilen introduseres i Europa, men mer sannsynlig ikke før produksjonsskøen er avviklet.
#11
Hvis jeg skulle kjøpt en elbil på sparebudsjett, og som derfor (snart) er utenfor garanti, så er det to ting jeg ville tenkt på.
1. Er det noen verksteder i rimelig nærhet som har spesialisert seg på elbiler? Hvis vitale el-deler ryker, kan de ofte tilby reparasjoner vesentlig rimeligere enn merkeverksteder.

2. Kjøpe en bil det er mange av. Da er det større sjanse for å få tak i brukte deler fra skrotede biler.
#12
Sitat fra: HCO på onsdag 18. oktober 2017, klokken 10:32


Om du bare skal kjøre korte turer, og du investerer i en god varmedress, kan du bruke en slik året rundt: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=105318915
Denne har batterileie. Det bør ban normalt styre unna.
#13
Model X / Sv: Leveringstidspunkt TMX
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 22:13
Tilburg-statusen er en bug i myTesla. Norske biler er ikke innom der. Bilen står sannsynligvis på kaia i USA.
#14
Sitat fra: Arha på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 13:37
Sitat fra: automat på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 11:25
80A x 230V x 3 = 55,2 kW. Det stemmer godt med 3-fas strømforsyning til en lader som skal levere 50kW, når man tar hensyn til tap i laderen.
Eller 80A x 400V x 1,7 (trefase) = 54,4 kW
For å være presis så er 80A x 400V x [kvadratroten av 3]  = 55,4kW.
Grunn til at dette ikke blir 55,2kW, er at 230V x [kvadratroten av 3] = 398V, ikke 400V.

#15
Model X / Sv: Leveringstidspunkt TMX
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 21:44
Sitat fra: Vhagar på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 21:37
Noen som vet hva denne sluttmonteringen går ut på?
De monterer akkurat nok deler på bilen til å kunne si at den er produsert i EU. Da slipper de toll. Siden Norge ikke har toll på biler, behøver ikke norske biler innom denne sluttmonteringen
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA