Tipper vegvesenet kan forlange dokumentasjon fra produsent. I verste fall til spesifiserte bilmodeller.
Ingen dokumentasjon = ikke godkjent.
Ingen dokumentasjon = ikke godkjent.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: elektrolux på søndag 29. oktober 2017, klokken 09:43
Denne "tar jeg" ikke.
Nærmere forklaring trengs.
Sitat fra: Trulskl på torsdag 26. oktober 2017, klokken 19:10
Min dukka opp på trackinga til UECC i ettermiddag.
Sitat fra: daktari på mandag 23. oktober 2017, klokken 07:53Forhåndsbetalt lading er et tveegget sverd for leverandør. Fint med penger inn på forhånd, men de risikerer å måtte bygge ut flere ladere enn nødvendig. Folk vil lade selv om det ikke er nødvendig, når de først har betalt for det.
Jeg tror Tesla kan tjene mer ved å selge superlading på forhånd som for S og X.
Bedre for forbrukeren (de fleste) å betale for bruk.
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på torsdag 19. oktober 2017, klokken 14:37
Men Tesla er mer avhengig enn de andre i å få fortgang i skiftet til elektriske biler for massemarkedet, så derfor undrer jeg meg litt hvorfor de er såpass tilbakeholdne med å kjøre på med nettopp hengerfeste på Model 3.
Sitat fra: HCO på onsdag 18. oktober 2017, klokken 10:32Denne har batterileie. Det bør ban normalt styre unna.
Om du bare skal kjøre korte turer, og du investerer i en god varmedress, kan du bruke en slik året rundt: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=105318915
Sitat fra: Arha på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 13:37For å være presis så er 80A x 400V x [kvadratroten av 3] = 55,4kW.Sitat fra: automat på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 11:25Eller 80A x 400V x 1,7 (trefase) = 54,4 kW
80A x 230V x 3 = 55,2 kW. Det stemmer godt med 3-fas strømforsyning til en lader som skal levere 50kW, når man tar hensyn til tap i laderen.
Sitat fra: Vhagar på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 21:37De monterer akkurat nok deler på bilen til å kunne si at den er produsert i EU. Da slipper de toll. Siden Norge ikke har toll på biler, behøver ikke norske biler innom denne sluttmonteringen
Noen som vet hva denne sluttmonteringen går ut på?